• Anonym (Anony­m)
    Fri 12 Apr 2019 18:41
    553 visningar
    23 svar
    23
    553

    Ska inte psykiatrin bry sig mer än vad de gör?

    Om jag fått en mailadress till en på psykiatrin son jag har kontakt med ibland, eller ska ha iallafall, så jag kan skriva om det är något. Ska inte den personen svara då? Åtminstone.

    Jag har flertal gånger skrivit där jag mått så grymt dåligt så allt känts meningslöst. Panikångest i flera timmar. Men inget svar.

    Jag vet att psyk har mycket att göra. Men seriöst? Om någon skriver att allt är meningslöst att den här sådan hemsk ångest så den inte vet vart den ska ta vägen, hur svårt är det att antingen ringa eller skriva ett fjuttigt mail?

    Jag hade en samtalsterapeut förut som även efter jag inte ens gick hos honom längre kollade läget ibland. Där snackar vi bry sig. Är så oerhört tacksam för att han isllafall svarat mig. Frågat hur det är ibland osv och hur det går med allt.

    En annan sak jag inte fattar är hur de vågar chansa så att inte svara? Självklart fattar jag att allt inte hänger på dom. Men hade det varit jag hade jag varit rädd för personen mått så dåligt så den tex tagit självmord.

    Är det inte psykiatrins jobb att prata med folk?

    Och nej jag har inte skrivit 100 mail. Men säkert 10 utan svar på flera veckor.

    Tycker det är så dåligt bara. Det hade räckt med ett litet mini svar. Bara någon finns där för en.

  • Svar på tråden Ska inte psykiatrin bry sig mer än vad de gör?
  • Anonym (mmm)
    Fri 12 Apr 2019 19:24
    #1

    Är du säkr på att mailen går fram? Kan personen ha blivit sjukskriven tex? Ring och kolla att allt är ok. 

  • Anonym (Anony­m) Trådstartaren
    Fri 12 Apr 2019 19:38
    #2
    Anonym (mmm) skrev 2019-04-12 19:24:14 följande:

    Är du säkr på att mailen går fram? Kan personen ha blivit sjukskriven tex? Ring och kolla att allt är ok. 


    Ja hon har fått dom.
  • Anonym (Fia)
    Sat 13 Apr 2019 11:05
    #3

    Vad var sagt från början om vad som var syftet med att du fick mejladressen?

    Jag har haft mejladress till vissa av mina behandlare men har jag haft akuta problem skulle jag vända mig till journumret/rådgivningen för mottagningen.

    Ställ en rak fråga och red ut det nästa gång ni ses , annars verkar ditt förtroende för kontakten undergrävas.

  • Sat 13 Apr 2019 11:08
    #4

    Nä dom bryr sig inte ett smack tyvärr. Min make har sökt i 8 månader efter en kontakt och står fortfarande i kö. Jag stod i två år innan jag fick en och det efter inläggning på sluten psykiatrisk vård. Skicka ett meddelande om du vill så kan jag svara på allt du undrar :)

  • Anonym (Anony­m) Trådstartaren
    Sat 13 Apr 2019 12:22
    #5
    Anonym (Fia) skrev 2019-04-13 11:05:27 följande:

    Vad var sagt från början om vad som var syftet med att du fick mejladressen?

    Jag har haft mejladress till vissa av mina behandlare men har jag haft akuta problem skulle jag vända mig till journumret/rådgivningen för mottagningen.

    Ställ en rak fråga och red ut det nästa gång ni ses , annars verkar ditt förtroende för kontakten undergrävas.


    Att jag ska få skriva om det är nåt.
    lilagrodautanben skrev 2019-04-13 11:08:36 följande:

    Nä dom bryr sig inte ett smack tyvärr. Min make har sökt i 8 månader efter en kontakt och står fortfarande i kö. Jag stod i två år innan jag fick en och det efter inläggning på sluten psykiatrisk vård. Skicka ett meddelande om du vill så kan jag svara på allt du undrar :)


    Det är riktigt tragiskt. Tack vad snäll du är. Jag undrar väl inget direkt så vill mest ha en stöttande person att luta sig mot när ångesten ibland är jobbig. Och då känns det skit när de som jobbar med det inte ens bryr sig. Som sagt, att de bara vågar, det fattar inte jag. Det hade jag aldeig gjirt om jag jobbat där.
  • Anonym (undra­r)
    Sat 13 Apr 2019 12:53
    #6
    Anonym (Anonym) skrev 2019-04-13 12:22:14 följande:

    Att jag ska få skriva om det är nåt.Det är riktigt tragiskt. Tack vad snäll du är. Jag undrar väl inget direkt så vill mest ha en stöttande person att luta sig mot när ångesten ibland är jobbig. Och då känns det skit när de som jobbar med det inte ens bryr sig. Som sagt, att de bara vågar, det fattar inte jag. Det hade jag aldeig gjirt om jag jobbat där.


    Vad har du för pågående behandling? Vem mailar du till? Vad för sorts respons på dina mail önskar du?

    Du behöver kanske träffa din/dina behandlare för att tydliggöra vilken sorts insatser och i vilken form du ska få från psykiatrin. Tror det behöver definieras rätt konkret så att det inte blir missförstånd och besvikelse.
  • Anonym (Anony­m) Trådstartaren
    Sat 13 Apr 2019 13:10
    #7
    Anonym (undrar) skrev 2019-04-13 12:53:59 följande:

    Vad har du för pågående behandling? Vem mailar du till? Vad för sorts respons på dina mail önskar du?

    Du behöver kanske träffa din/dina behandlare för att tydliggöra vilken sorts insatser och i vilken form du ska få från psykiatrin. Tror det behöver definieras rätt konkret så att det inte blir missförstånd och besvikelse.


    Har ingen behandling där. Bara en person jag kan kontakta om det är nåt. Det enda jag gör är och går runt och väntar på utredning som tar 2,5 år innan jag får göra den.
  • Anonym (Anony­m) Trådstartaren
    Sat 13 Apr 2019 13:12
    #8
    Anonym (undrar) skrev 2019-04-13 12:53:59 följande:

    Vad har du för pågående behandling? Vem mailar du till? Vad för sorts respons på dina mail önskar du?

    Du behöver kanske träffa din/dina behandlare för att tydliggöra vilken sorts insatser och i vilken form du ska få från psykiatrin. Tror det behöver definieras rätt konkret så att det inte blir missförstånd och besvikelse.


    Vill bara att nån bryr sig. Kräver inte så mkt mer än att veta att någon iaf läser det jag skriver och inte tycker jag är dum i huvudet/jobbig. När till och med min förra samtalsterapeut skrev utan att jag ens hade honom längre så gjorde det en hel del. Vill bara ha lite stöttning. Nån som kollar hur det är ibland. Har man panik ångest så är det ju inte så lätt.
  • Anonym (undra­r)
    Sat 13 Apr 2019 13:19
    #9
    Anonym (Anonym) skrev 2019-04-13 13:12:27 följande:

    Vill bara att nån bryr sig. Kräver inte så mkt mer än att veta att någon iaf läser det jag skriver och inte tycker jag är dum i huvudet/jobbig. När till och med min förra samtalsterapeut skrev utan att jag ens hade honom längre så gjorde det en hel del. Vill bara ha lite stöttning. Nån som kollar hur det är ibland. Har man panik ångest så är det ju inte så lätt.


    Det låter mer som om du skulle behöva lite medmänsklig omtanke.

    Vem är personen du mailar till? Du skulle nog behöva göra en tydlig överenskommelse med hen om hur er kontakt ska se ut. Vet du att hen får dina mail eller ens är på jobbet?
  • Anonym (Anony­m) Trådstartaren
    Sat 13 Apr 2019 13:31
    #10
    Anonym (undrar) skrev 2019-04-13 13:19:32 följande:

    Det låter mer som om du skulle behöva lite medmänsklig omtanke.

    Vem är personen du mailar till? Du skulle nog behöva göra en tydlig överenskommelse med hen om hur er kontakt ska se ut. Vet du att hen får dina mail eller ens är på jobbet?


    Hon svarar ibland. Men inte så att hon direkt verkar bry sig. Hon är en sjuksköterska på psyk hon har själv gett mig sin mail för jag ska skriva om det är nåt. Jag vill inte tvinga henne bry sig. Känns mest som hon tycker jag är jobbig med mina mail så jag ska sluta skriva. Men jag ansåg bara att det är väl bra jag skriver när jag mår skit så dom har koll på hur jag tänker och känner. Men det gör ju ingen skillnad ändå så det är ju ingen mening med det. Ja men lite så. Nån som bara bryr sig. Känner mig ensam i min ångest.
Svar på tråden Ska inte psykiatrin bry sig mer än vad de gör?