• Anonym (Målsättning)

    Kvinna 45+, hur ska en man se ut?

    Har en annan tråd som handlar om mäns kroppar.
    Men eftersom jag närmar mig 50 så jag får jag vara realistisk och rikta mig till kvinnor i min ålder, och äldre.
    Vad har ni för förväntningar och önskemål på hur en man ska se ut i kroppen?
    Nämn gärna en kändis, skådis tex, så man får lite hum om vilket som är ditt ideal.

  • Svar på tråden Kvinna 45+, hur ska en man se ut?
  • Anonym (Linnea)
    Anonym (Målsättning) skrev 2019-04-20 11:37:21 följande:

    Märkvärt vet jag inte, men kanske något, om nu kvinnor gillar män med mer massa.

    Att jag är osocial är självklart en stor faktor. Men jag är inte så pigg på att vara bland folk, eftersom kvinnor uttryckt missnöje med hur jag ser ut.


    Tillräckligt märkvärt för att det ska innebära att du inte längre är singel om ett år?

    Handlar detta om en förhoppning om en enkel lösning (träna lite mer) för att slippa ta tag i saker som är mycket svårare (dålig självkänsla, social ångest osv)?
  • Anonym (Målsättning)

    Jag har fått många svar nu och det tackar jag för. Verkar som att även de som inte ser ut som filmstjärnor kan få kvinnor, så jag kan bara hoppas att jag träffar en kvinna som gillar mig och min kropp, som den är.

  • Anonym (Linnea)
    Anonym (Målsättning) skrev 2019-04-20 11:34:03 följande:

    Jag tycker också min kropp är ok, och de kändisarna jag nämnde som har liknande kroppar.

    Men eftersom kvinnor har kommenterat min kropp negativt så är den inte ok för många kvinnor. Jag kommenterar inte kvinnor på det sättet. Alltså ÄR utseendet viktigt för kvinnor.

    Många har sagt att jag kommer träffa rätt kvinna, och jag har mycket att ge.

    Men eftersom jag alltid varit singel, och nästan ingen som kollar min profil på nätet skriver, då måste det ju vara utseendet det är fel på. Jag har läst att kvinnor skriver till män de attraheras av.


    Testa att lägga in ett foto där det ser ut som du har den kropp du tänker går hem och se om du automatiskt får folk som kontaktar dig då.

    Eller träna upp musklerna, och testa då.

    Vad gör du om inte det heller funkar? Tränar ytteeligare andra muskler?
  • Kjell2
    Anonym (Målsättning) skrev 2019-04-20 11:55:24 följande:

    Jag har fått många svar nu och det tackar jag för. Verkar som att även de som inte ser ut som filmstjärnor kan få kvinnor, så jag kan bara hoppas att jag träffar en kvinna som gillar mig och min kropp, som den är.


    Var tänker du göra det?
  • Anonym (Linnea)
    Anonym (Målsättning) skrev 2019-04-20 11:55:24 följande:

    Jag har fått många svar nu och det tackar jag för. Verkar som att även de som inte ser ut som filmstjärnor kan få kvinnor, så jag kan bara hoppas att jag träffar en kvinna som gillar mig och min kropp, som den är.


    Ja, även män som inte ser ut som filmsrjärnor kan få en partner.

    Men inte genom att sitta ensam på sin kammare och hoppas. Vill man något får man anstränga sig för det.

    Varför finns det bara två vägar för dig? Änrdra kroppen eller göra ingenting?
  • pyssel
    Anonym (Målsättning) skrev 2019-04-20 11:34:03 följande:

    Jag tycker också min kropp är ok, och de kändisarna jag nämnde som har liknande kroppar.

    Men eftersom kvinnor har kommenterat min kropp negativt så är den inte ok för många kvinnor. Jag kommenterar inte kvinnor på det sättet. Alltså ÄR utseendet viktigt för kvinnor.

    Många har sagt att jag kommer träffa rätt kvinna, och jag har mycket att ge.

    Men eftersom jag alltid varit singel, och nästan ingen som kollar min profil på nätet skriver, då måste det ju vara utseendet det är fel på. Jag har läst att kvinnor skriver till män de attraheras av.


    När man kommenterar någons kropp negativt är den bakomliggande orsaken elakhet, förstår du inte det? Om det inte är hälsoskäl och man står mkt nära personen. Den vanligaste orsaken är att trycka ner och det ser vissa till att göra med kroppskommentarer oberoende av hur kroppen ser ut.

    Dina slutsatser om utseende och attraktion är inte mogna en man över 45, det är den krassa verkligheten. Kommentarer från några enstaka elaka kvinnor och konkurrensen på dejtingsajter får tydligen bli måttet på din attraktion. Det är extremt snävt och antyder en personlighet som är "svår". Jag vill tro att du kommer till din rätt i de rätta sammanhangen, men här framstår du som väldigt snäv att resonera med. Gäller det diskussioner och sociala situationer överhuvudtaget?
    Alla hästar hemma
  • Anonym (Målsättning)
    Anonym (Annika) skrev 2019-04-19 10:38:04 följande:
    Om du ska ha någon chans att hitta en tjej får du nog räkna med att behöva vistas bland folk...
    Jag har sett flera attraktiva kvinnor på samma dejtsidor som jag är med på. De har jobb där de måste vara utåtriktade, de är i farten, resor, fester. Helt annorlunda än mig som är mer tillbakadragen. Varför är de singlar då?
  • Kjell2
    Anonym (Målsättning) skrev 2019-04-23 09:03:12 följande:
    Jag har sett flera attraktiva kvinnor på samma dejtsidor som jag är med på. De har jobb där de måste vara utåtriktade, de är i farten, resor, fester. Helt annorlunda än mig som är mer tillbakadragen. Varför är de singlar då?
    För att de inte hittat rätt person att leva med.


  • Anonym (Målsättning)
    Anonym (Medelålders) skrev 2019-04-19 09:37:25 följande:
    Vänd på det.

    Kan du hålla med om att det finns många kvinnor som inte alls har orimliga utseendekrav? Kan du hålla med om att det finns kvinnor som aldrig skulle anmärka negativt på någons utseende? Att det finns många kvinnor som älskar män som har massor av skavanker och defekter?

    Kan du hålla med om att det finns många människor som är trygga och säkra på sig själva trots att de inte alls är perfekta eftersom de vet att deras värde inte sitter i utseendet?

    Att det t o m finns många som har fått höra negativa kommentarer (t ex mobbning) men ändå har gått vidare och insett att man inte kan låsa sig vid sånt resten av livet?
    Ja, kan hålla med om allt. Jag hoppas ju att jag kommer träffa en kvinna som tycker om mig som jag är, och att jag känner samma för henne.
    Om jag skulle träffa en sån kvinna så skulle det vara lättare att släppa alla negativa tankar. Men eftersom det är såhär för mig, jag har alltid varit singel och kvinnor har kommenterat mitt utseende negativt, då har det nog ett samband och det är svårt att tänka positivt.
  • Kjell2
    Anonym (Målsättning) skrev 2019-04-23 09:09:18 följande:
    Ja, kan hålla med om allt. Jag hoppas ju att jag kommer träffa en kvinna som tycker om mig som jag är, och att jag känner samma för henne.
    Om jag skulle träffa en sån kvinna så skulle det vara lättare att släppa alla negativa tankar. Men eftersom det är såhär för mig, jag har alltid varit singel och kvinnor har kommenterat mitt utseende negativt, då har det nog ett samband och det är svårt att tänka positivt.
    Så att gräva i vad andra tänker och tycker är meningslöst! Rätt eller fel?
    Att jobba med dig själv är vägen till ett bättre liv! Rätt eller fel?


Svar på tråden Kvinna 45+, hur ska en man se ut?