• Anonym (Målsättning)

    Kvinna 45+, hur ska en man se ut?

    Har en annan tråd som handlar om mäns kroppar.
    Men eftersom jag närmar mig 50 så jag får jag vara realistisk och rikta mig till kvinnor i min ålder, och äldre.
    Vad har ni för förväntningar och önskemål på hur en man ska se ut i kroppen?
    Nämn gärna en kändis, skådis tex, så man får lite hum om vilket som är ditt ideal.

  • Svar på tråden Kvinna 45+, hur ska en man se ut?
  • Anonym (Målsättning)
    Kjell2 skrev 2019-04-23 09:05:19 följande:
    För att de inte hittat rätt person att leva med.
    Att vistas bland folk tolkar jag lite som att "vara i farten". Fester, resor m.m. Jag är tillbakadragen och har svårt att ta plats. Och då är det svårt att hitta rätt. Och om de som är tvärtom mot mig, och är ute mycket bland folk, ändå har svårt att hitta rätt, då känns det inte speciellt hoppfullt för mig.
  • Anonym (Medelålders)
    Anonym (Målsättning) skrev 2019-04-23 09:03:12 följande:
    Jag har sett flera attraktiva kvinnor på samma dejtsidor som jag är med på. De har jobb där de måste vara utåtriktade, de är i farten, resor, fester. Helt annorlunda än mig som är mer tillbakadragen. Varför är de singlar då?
    De tar inte första bästa som anmäler sitt intresse. 

    Jag lever ett ganska aktivt och utåtriktat liv där jag träffar mycket folk både på jobbet och på fritiden. Men jag var ändå singel i över två år efter min skilsmässa. Det kändes länge då men nu i efterhand tycker jag att det är en väldigt rimlig tid att vara singel innan man ger sig in i något nytt. 

    Det var väldigt svårt att träffa seriösa män via dejtsidor. Många ville bara messa och få bekräftelse. Andra ville bara ligga. Och det nöjde inte jag mig med. 

    Därför tog det ett tag innan jag mötte en man via en gemensam vän. 
  • Kjell2
    Anonym (Målsättning) skrev 2019-04-23 09:13:13 följande:
    Att vistas bland folk tolkar jag lite som att "vara i farten". Fester, resor m.m. Jag är tillbakadragen och har svårt att ta plats. Och då är det svårt att hitta rätt. Och om de som är tvärtom mot mig, och är ute mycket bland folk, ändå har svårt att hitta rätt, då känns det inte speciellt hoppfullt för mig.
    De kanske är mer kräsna än du.

    De flesta hittar någon för eller senare.

    Istället för att sitta och bli bitter över nätdating och älta din bekymmer till förbannelse på nätet så gör något. Ut och träffa folk, träna på att vara social.

  • Anonym (Målsättning)
    Anonym (Medelålders) skrev 2019-04-23 09:14:33 följande:
    De tar inte första bästa som anmäler sitt intresse. 

    Jag lever ett ganska aktivt och utåtriktat liv där jag träffar mycket folk både på jobbet och på fritiden. Men jag var ändå singel i över två år efter min skilsmässa. Det kändes länge då men nu i efterhand tycker jag att det är en väldigt rimlig tid att vara singel innan man ger sig in i något nytt. 

    Det var väldigt svårt att träffa seriösa män via dejtsidor. Många ville bara messa och få bekräftelse. Andra ville bara ligga. Och det nöjde inte jag mig med. 

    Därför tog det ett tag innan jag mötte en man via en gemensam vän. 
    Ja, lätt är det inte. Jag gör mig inte bra i sociala sammanhang. Försvinner och tar inte plats. Så just den arenan är inte för mig.
    Och även de som är utåtriktade och ute mycket bland folk, har svårt att hitta rätt.
    Jag får helt enkelt fortsätta med nätdejting och hoppas att jag träffar nån där.
  • Fjäril kär
    Anonym (Målsättning) skrev 2019-04-23 09:13:13 följande:

    Att vistas bland folk tolkar jag lite som att "vara i farten". Fester, resor m.m. Jag är tillbakadragen och har svårt att ta plats. Och då är det svårt att hitta rätt. Och om de som är tvärtom mot mig, och är ute mycket bland folk, ändå har svårt att hitta rätt, då känns det inte speciellt hoppfullt för mig.


    Jag är social via mitt jobb och de uppdrag jag har via kyrkan. Ständigt i farten och massor på gång. Det betyder inte att jag festar. Tvärtom.

    Jag är singel efter ett långt äktenskap och jag är idag mycket noga med att hitta rätt personlighet/egenskaper eftersom jag tex inte är flyttbar så han måste kunna tänka sig att flytta till mig. Han måste acceptera ett hemmavarande barn som är hos mig varannan vecka, noll alkohol, han måste ha förståelse för mitt engagemang i kyrkan som gör att jag reser på olika uppdrag i hela landet - vilket i sig gör att jag helst ser en troende man som aktuell. Detta gör att jag har en mycket begränsad mängd män att söka bland och jag får finna mig i att vara singel ganska länge och då spelar mitt utseende ingen som helst roll.
  • Kjell2
    Anonym (Målsättning) skrev 2019-04-23 09:25:06 följande:
    Ja, lätt är det inte. Jag gör mig inte bra i sociala sammanhang. Försvinner och tar inte plats. Så just den arenan är inte för mig.
    Och även de som är utåtriktade och ute mycket bland folk, har svårt att hitta rätt.
    Jag får helt enkelt fortsätta med nätdejting och hoppas att jag träffar nån där.
    Nätdating är tydligen inte din arena heller för det har väl inte gett resultat?

    Vad ska du göra i sommar, har du semester, lite semesterpengar? 


  • Anonym (Medelålders)
    Anonym (Målsättning) skrev 2019-04-23 09:25:06 följande:
    Ja, lätt är det inte. Jag gör mig inte bra i sociala sammanhang. Försvinner och tar inte plats. Så just den arenan är inte för mig.
    Och även de som är utåtriktade och ute mycket bland folk, har svårt att hitta rätt.
    Jag får helt enkelt fortsätta med nätdejting och hoppas att jag träffar nån där.
    Jag tror att du har sämre möjligheter på nätet än ute i verkligheten. Nätet är hårdare, mer skoningslöst. Utseende och framfusighet är viktigare faktorer där. Om du lär känna folk genom någon hobby eller liknande kommer de se och uppskatta andra sidor hos dig. 

    Men jag tror du är lite rädd att göra dig synlig, och då gömmer du dig bakom en skärm hellre än att ta några sociala risker på riktigt. Eller hur?

    Fast man måste inte vara en sån som tar stor plats i de större sammanhangen för att lyckas träffa någon. Alla gillar inte de som syns och hörs mest. Många föredrar personer som håller en lägre profil. 

    Men du kommer inte undan kravet på att kunna ta plats tillsammans med den du pratar enskilt med. Du kan inte hålla på och "försvinna" helt bekvämt om du vill träffa någon och skylla på att du inte gör dig bra i sociala sammanhang.

    Du måste våga visa vem du är och ta plats i det lilla. Annars blir du totalt ointressant för alla. 
  • Anonym (Målsättning)
    Anonym (Medelålders) skrev 2019-04-23 09:58:48 följande:
    Jag tror att du har sämre möjligheter på nätet än ute i verkligheten. Nätet är hårdare, mer skoningslöst. Utseende och framfusighet är viktigare faktorer där. Om du lär känna folk genom någon hobby eller liknande kommer de se och uppskatta andra sidor hos dig. 

    Men jag tror du är lite rädd att göra dig synlig, och då gömmer du dig bakom en skärm hellre än att ta några sociala risker på riktigt. Eller hur?

    Fast man måste inte vara en sån som tar stor plats i de större sammanhangen för att lyckas träffa någon. Alla gillar inte de som syns och hörs mest. Många föredrar personer som håller en lägre profil. 

    Men du kommer inte undan kravet på att kunna ta plats tillsammans med den du pratar enskilt med. Du kan inte hålla på och "försvinna" helt bekvämt om du vill träffa någon och skylla på att du inte gör dig bra i sociala sammanhang.

    Du måste våga visa vem du är och ta plats i det lilla. Annars blir du totalt ointressant för alla. 
    Ja, två kvinnor jag skrev på nätet till var ointresserade. När de lärde känna mig IRL blev de intresserade.
    Jag är bra på att prata med kvinnor på tu man hand. Många har sagt att jag är lätt att prata med. 
    Men eftersom jag inte är så social, så träffar jag sällan kvinnor på det sättet.
  • Anonym (Målsättning)
    Anonym (Målsättning) skrev 2019-04-23 10:09:51 följande:
    Ja, två kvinnor jag skrev på nätet till var ointresserade. När de lärde känna mig IRL blev de intresserade.
    Jag är bra på att prata med kvinnor på tu man hand. Många har sagt att jag är lätt att prata med. 
    Men eftersom jag inte är så social, så träffar jag sällan kvinnor på det sättet.
    Det var det jag menade med att jag försvinner och inte tar plats, när det är bland mycket folk. Men jag är alltid mig själv. Har åsikter och håller inte med om allt som sägs. Och speciellt om jag pratar med en kvinna enskilt. Jag faller själv för personligheter, att hon är unik. Och vill att en kvinna ska känna samma för mig. Då måste jag också vara mig själv.
  • Kjell2
    Anonym (Målsättning) skrev 2019-04-23 10:09:51 följande:
    Ja, två kvinnor jag skrev på nätet till var ointresserade. När de lärde känna mig IRL blev de intresserade.
    Jag är bra på att prata med kvinnor på tu man hand. Många har sagt att jag är lätt att prata med. 
    Men eftersom jag inte är så social, så träffar jag sällan kvinnor på det sättet.
    Du får ta dig en funderar på hur du kan träffa tjejer på ett mer lugnt sätt så ni kan lära känna varandra. Via någon hobby, intresse, fritidsaktivitetet kanske. 

    Varför inte åka på någon gruppresa eller gå någon kurs i sommar?


Svar på tråden Kvinna 45+, hur ska en man se ut?