• Anonym (Målsättning)

    Kvinna 45+, hur ska en man se ut?

    Har en annan tråd som handlar om mäns kroppar.
    Men eftersom jag närmar mig 50 så jag får jag vara realistisk och rikta mig till kvinnor i min ålder, och äldre.
    Vad har ni för förväntningar och önskemål på hur en man ska se ut i kroppen?
    Nämn gärna en kändis, skådis tex, så man får lite hum om vilket som är ditt ideal.

  • Svar på tråden Kvinna 45+, hur ska en man se ut?
  • Anonym (Linnea)
    Anonym (Målsättning) skrev 2019-04-23 12:21:03 följande:

    Ena var det bara en, den senaste 4. Fast det var nog bara dejt första gången, sen kom vi överens om att vara vänner.


    Jag säger som Kjell, ändå anser du detta vara ditt forum?
  • Anonym (43 år)

    Kan tipsa om att testa flera olika dejtsidor. Finns många att välja på. Finns en hel del nischade sajter som vänder sig till en speciell målgrupp. Tex elitsinglar som vänder sig till akademiker. Eller 50+ sajter där man måste vara runt 50 för att söka. Osv osv.. Googla så hittar du massor!


    Anonym (Målsättning) skrev 2019-04-23 12:21:03 följande:

    Ena var det bara en, den senaste 4. Fast det var nog bara dejt första gången, sen kom vi överens om att vara vänner.


  • Anonym (Medelålders)

    Det håller helt enkelt inte att bara konstatera att du inte är social och därför bestämma dig i förväg för att du inte kan träffa kvinnor "naturligt". För mig låter det som en glasklar försvarsmekanism för att du ska slippa utsätta dig för jobbiga situationer.

    Och på nätet måste man för övrigt vara mer synlig och mer pushig än vad man behöver vara i verkligheten.

    Vill du hitta en livskamrat måste du se till att befinna dig där de tänkbara kandidaterna finns. Och tro mig, det är inte på nätet. Det låter inte som att du söker en partypingla utan någon med mer stillsamma intressen.

    Du vill inte svara på Kjells fråga om vad du ska göra i sommar men en bra idé kan vara att t ex ta en gruppresa med kulturella aktiviteter. Där brukar det vimla av kvinnor. Du hittar reklam i alla tidningar. Det kan vara bussresor till Storbritannien där man tittar på slott och trädgårdar, eller till Frankrike där man kollar in konst, mat och vin, eller Bulgarien med medeltidsbyar och hantverk... osv. 

  • Kjell2

    Eller gå någon veckokurs under sommaren, finns ett stort utbud med allt från bergsklättring, ridning, körsång till släktforskning. Kanske inte i första hand för att hitta en livspartner men för att under lugna och sansade former umgås med andra människor och skapa ett kontaktnät. Om din starka sida är att i långsamt takt lära känna och på så sättet bli en uppskattad vän kanske det är bättre än nätdating.

  • Anonym (Målsättning)
    Anonym (43 år) skrev 2019-04-15 09:36:10 följande:

    Det spelar ingen roll, faktiskt.

    Sköter du hygienen, använder kläder som passar din kroppsbyggnad och klipper håret regelbundet så räcker det.

    Det är din personlighet som avgör om jag blir attraherad och intresserad.

    Att du är snygg spelar ingen roll om din insida är totalt fel.

    Du skulle väl knappast själv välja en assnygg kvinna men som är så korkad att klockorna stannar? Inte skulle du vilja ha någon av de svenska Hollywoodfruarna tex?


    Självklart så spelar det roll. Trist med såna som svarar och inte är ärliga.
  • Anonym (Målsättning)
    Anonym (43 år) skrev 2019-04-15 09:52:57 följande:
    Och vi kvinnor fungerar precis likadant.
    Fast det är ju inte sant eller hur.
  • Anonym (fräsch och stilig)
    Anonym (Målsättning) skrev 2019-04-19 09:39:04 följande:

    I vilken ålder började ni kvinnor gå mer på hur en man var, än att kroppen var viktigast?
    Jag tänker runt 45+, som i trådstarten. Jag kanske gör bäst i att söka kvinnor lite äldre än mig, 10 år uppåt kanske. Då har väl många kvinnor släppt en del på de kraven och mest söker en man att trivas ihop med.


    Jag skulle inte säga att det finns en specifik ålder en kvinna släpper utseendekraven om hon är en person som alltid brytt sig om  och värdesatt skönhet, viss utstrålning och stil på män. Men efter en viss ålder har utbudet av sådana män krympt rejält och graviteten och åldrandet  har kommit i kapp alla mer eller mindre. Erfarenheter har förmodligen också visat, att många av de männen tyvärr varit självupptagna, otrogna, skitstövlar, som saknat andra egenskaper som varit attraktiva och önskvärda så hennes andra behov är gravt understimulerade, och kommer mest sannolikt att tillmötesgås, i helt andra män än sådana hennes fantasier drömmer om. Kvinnan kanske omvärderar och hittar nån som verkligen ser henne och intresserar sig för henne som person och kan erbjuda ett tryggt och kärleksfullt liv istället för passionerade kickar på männens villkor med svek och otillfredsställelse som följd.

    Sen finns de klart kvinnor som aldrig värdesatt utseende till att börja med, som själv inte haft den förmånen eller självförtroendet som krävts för sådana män Sådana finns det många av och blir fler och fler med stigande ålder, men även dessa har klart höga krav på attraktiva egenskaper och att mannen i fråga ska ha rätt känslor för dem för att våga satsa och vilja ha ett förhållande.. Att vara attraktiv på många olika plan blir därför något man kan slippa om man vill attrahera en annan person.
  • Anonym (fräsch och stilig)
    Anonym (fräsch och stilig) skrev 2019-06-15 12:22:08 följande:
    Jag skulle inte säga att det finns en specifik ålder en kvinna släpper utseendekraven om hon är en person som alltid brytt sig om  och värdesatt skönhet, viss utstrålning och stil på män. Men efter en viss ålder har utbudet av sådana män krympt rejält och graviteten och åldrandet  har kommit i kapp alla mer eller mindre. Erfarenheter har förmodligen också visat, att många av de männen tyvärr varit självupptagna, otrogna, skitstövlar, som saknat andra egenskaper som varit attraktiva och önskvärda så hennes andra behov är gravt understimulerade, och kommer mest sannolikt att tillmötesgås, i helt andra män än sådana hennes fantasier drömmer om. Kvinnan kanske omvärderar och hittar nån som verkligen ser henne och intresserar sig för henne som person och kan erbjuda ett tryggt och kärleksfullt liv istället för passionerade kickar på männens villkor med svek och otillfredsställelse som följd.

    Sen finns de klart kvinnor som aldrig värdesatt utseende till att börja med, som själv inte haft den förmånen eller självförtroendet som krävts för sådana män Sådana finns det många av och blir fler och fler med stigande ålder, men även dessa har klart höga krav på attraktiva egenskaper och att mannen i fråga ska ha rätt känslor för dem för att våga satsa och vilja ha ett förhållande.. Att vara attraktiv på många olika plan blir därför något man kan slippa om man vill attrahera en annan person.
    "aldrig" kan slippa!
  • Anonym (43 år)
    Anonym (Målsättning) skrev 2019-06-15 11:41:12 följande:

    Självklart så spelar det roll. Trist med såna som svarar och inte är ärliga.


    Vad i alla våra svar är det du inte förstår?
  • Anonym (Moi)

    En trygg och stabil person som är väl grundad i sig själv, inte har gubbat till sig, det vill säga inte stagnerat och cementerat sina åsikter. Som är öppen för nya perspektiv, idéer och möjligheter. Som inte är fixerat vid sig själv och sitt utséende. Som är snäll mot sig själv och andra. Inte tar saker så gravallvarligt. Är ren o fräsch o pigg. Allt detta avspeglar sig i utseendet.

Svar på tråden Kvinna 45+, hur ska en man se ut?