• Anonym (Målsättning)

    Kvinna 45+, hur ska en man se ut?

    Har en annan tråd som handlar om mäns kroppar.
    Men eftersom jag närmar mig 50 så jag får jag vara realistisk och rikta mig till kvinnor i min ålder, och äldre.
    Vad har ni för förväntningar och önskemål på hur en man ska se ut i kroppen?
    Nämn gärna en kändis, skådis tex, så man får lite hum om vilket som är ditt ideal.

  • Svar på tråden Kvinna 45+, hur ska en man se ut?
  • Anonym (Malin)
    Anonym (Alexander L) skrev 2022-03-03 09:05:34 följande:
    Så om man träffar en tjej som man blir ihop med, så handlar det om tur.
    Om man inte träffar en tjej och blir ihop med, har man otur då?
    Hur fick du det till tur och otur?
    Ökar man sitt umgänge ökar chanserna att träffa nån man passar med, det är enkel statistik, inget man fått fram i en spåkula.
  • Anonym (Annika)
    Försök träffa en kvinna du gillar är mitt råd. Har du tur gillar hon dig tillbaka och annars får du söka vidare. Se till att ha ett stort umgänge så att du träffar nya människor i olika sammanhamg så ökar chanserna att träffa någon.
    Anonym (Alexander L) skrev 2022-03-03 09:05:34 följande:
    Så om man träffar en tjej som man blir ihop med, så handlar det om tur.
    Om man inte träffar en tjej och blir ihop med, har man otur då?
    Hon skriver att om du träffar en kvinna som du gillar kanske du har tur att hon gillar dig tillbaka. Det är ju tyvärr inte alltid som ens känslor är besvarade (oavsett kön) 
    Det handlar faktiskt lite om tur om man träffar någon (råkar hamna på samma fest, gå till samma uteställe, använda samma dejtingapp, etc) men mesta handlar det om hur man är som person, hur man beter sig, åsikter, kommunikationsfärdigheter, utseende, osv.
  • Anonym (Idealet är)

    Idealet för en mans fysik är styrkeatleten Brian Shaw, så som han ser ut numera i karriären, nu när kroppen mognat lite.

    En annan snygg fysik hade Hafthor Bjornsen, samma sport, innan han rasade i vikt. 

    Tänk bodybuilder fast i kombination med dad bod. En muskulös dad bod och lång, över 190cm.

    Ser du ut så lär du inte ha problem med damer.

  • Fiona M

    Hahaha! 


     


    Anonym (Idealet är) skrev 2022-03-03 17:52:17 följande:

    Idealet för en mans fysik är styrkeatleten Brian Shaw, så som han ser ut numera i karriären, nu när kroppen mognat lite.

    En annan snygg fysik hade Hafthor Bjornsen, samma sport, innan han rasade i vikt. 

    Tänk bodybuilder fast i kombination med dad bod. En muskulös dad bod och lång, över 190cm.

    Ser du ut så lär du inte ha problem med damer.


  • Anonym (Idealet är)
    Fiona M skrev 2022-03-03 18:29:38 följande:

    Hahaha! 


     


    :) Män ställer höga krav på kvinnors utseende, då vill jag göra samma. Minst 190cm och över 150kg muskler utan att ändå vara särskilt fet tack:)
  • exandthecity
    Anonym (Idealet är) skrev 2022-03-03 17:52:17 följande:

    Idealet för en mans fysik är styrkeatleten Brian Shaw, så som han ser ut numera i karriären, nu när kroppen mognat lite.

    En annan snygg fysik hade Hafthor Bjornsen, samma sport, innan han rasade i vikt. 

    Tänk bodybuilder fast i kombination med dad bod. En muskulös dad bod och lång, över 190cm.

    Ser du ut så lär du inte ha problem med damer.


    Säkert jättebra om man hade önskat träffa WT-kvinnor
  • sextiotalist

    Jag har, förutom i tidiga tonåren, haft en bild framför mig "så ska han se ut". Vilket är nog helt sant, för killarna och männen som jag har fallit för har haft olika utseende, finns inte ens någon röd tråd.
    Nu är jag 60+ och skulle jag bli singel idag, så är det nog, våga vara din ålder, som är relevant. Hade nog haft väldigt svårt att falla för en man som försöker sträva efter att vara flera år yngre än han egentligen är, 
    Stilmässigt så är det nog enkelhet, att pråla som en påfågelshanne, nejtack. 
    Så för mig är det nog de inre egenskaperna som gäller. Vara sig själv, lite självdistans, inte klängig, självständig, inte behöva bo ihop. 

    Men nu är jag så nöjd med min sambo, så jag tänker inte byta ut honom

  • Anonym (Alexander L)
    Anonym (Annika) skrev 2022-03-03 17:42:48 följande:
    Försök träffa en kvinna du gillar är mitt råd. Har du tur gillar hon dig tillbaka och annars får du söka vidare. Se till att ha ett stort umgänge så att du träffar nya människor i olika sammanhamg så ökar chanserna att träffa någon.Hon skriver att om du träffar en kvinna som du gillar kanske du har tur att hon gillar dig tillbaka. Det är ju tyvärr inte alltid som ens känslor är besvarade (oavsett kön) 
    Det handlar faktiskt lite om tur om man träffar någon (råkar hamna på samma fest, gå till samma uteställe, använda samma dejtingapp, etc) men mesta handlar det om hur man är som person, hur man beter sig, åsikter, kommunikationsfärdigheter, utseende, osv.
    Tror också det. Att det handlar om tur.
  • Anonym (Alexander L)
    Anonym (Linnea) skrev 2021-06-20 08:20:05 följande:
    Det är nog vanligare att pika sin egen kropp och det har väl med att man inte känner sig fantastisk att göra. Man känner sig inte stolt över sin kropp och äslar inte sin kropp, utan känner sig otil,räcklig. Och kanske vill man ha bekräftelse från någon annan att man duger Sorgligt är det. Men om folk veekligen kände sig ok med sina kroppar skulle ju i te den typen av peppande texter som du beskriver finnas. Då skulle de i te behövaa

    Att kommentera andras kroppar beror väl på sammanhang vad orsaken kan vara. Om man sitter på en strand och diskuterar främlingars kroppar och själv är vuxen så tänker jag att det måste vara något speciellt, låg självkänsla kanske eller förakt mot andra som inte lever upp till egna ideal. Svårt att svara på generellt. Jag troe dock i te att det äe någon större skillnad på orsak om det äe män eller kvinnor som gör så. Tror att det är liknande orsaker oavsett.
    Ja. Och när andra också pikar ens kropp, då blir det ännu vanligare.
Svar på tråden Kvinna 45+, hur ska en man se ut?