• Zeldalack

    Väntar mitt andra barn

    Hej finns det fler som har bf i december med andra barnet eller om ni har flera barn.

    Jag väntar mitt andra barn har en liten på 7 månader. Kommer vara tätt mellan barnen men det är planerat.

    Ni som har barn tätt hur är det för er?

  • Svar på tråden Väntar mitt andra barn
  • Anonym (Adriana)

    Min bebis är snart 8 månader och jag har bf i september/oktober. Undrar också hur det kommer att bli att få så tätt.

  • Zeldalack

    Hej. Grattis. Jag är med orolig men känner att det kommer gå bra. Jag får dåligt samvete för min lilla ska få dela mig så fort. Hur många månader kommer det vara mellan dina barn? Var denna graviditeten planerad?

  • Anonym (Adriana)
    Zeldalack skrev 2019-04-20 21:46:00 följande:

    Hej. Grattis. Jag är med orolig men känner att det kommer gå bra. Jag får dåligt samvete för min lilla ska få dela mig så fort. Hur många månader kommer det vara mellan dina barn? Var denna graviditeten planerad?


    Ja, så har jag också känt. Men försöker tänka på att det förhoppningsvis också blir roligt att ha ett syskon som är så nära i ålder.

    Det var väl semi-planerat. Vår första tog över ett år och 2 missfall att få, så vi trodde aldrig att det skulle gå så fort nu. Det kommer att vara ca 13 månader mellan dem. Hur tätt blir det mellan era?
  • Zeldalack
    Anonym (Adriana) skrev 2019-04-20 22:18:18 följande:

    Ja, så har jag också känt. Men försöker tänka på att det förhoppningsvis också blir roligt att ha ett syskon som är så nära i ålder.

    Det var väl semi-planerat. Vår första tog över ett år och 2 missfall att få, så vi trodde aldrig att det skulle gå så fort nu. Det kommer att vara ca 13 månader mellan dem. Hur tätt blir det mellan era?


    Vad jobbigt men vad roligt att det gått så bra och nu ntar erat andra barn.

    Jag har en likadan berättelse attt berätta

    Det kommer bli ca 13 månader med imellan våra med

    Jag skrev att min lille var 7 månader jag skrev fel lillen är 6 månader

    Våran tog över 3 år innan vi blev gravida jag hade tappat hoppet och då när jag tappat hoppet blev vi gravida

    Jag ville med ha tätt men trodde aldrig det skulle gå så här fort då jag tänkt att jag inte kan få flera. Men är så glad. Jag kände de på mig innan jag plussade att jag ar gravid . Men är bara i vecka 7 så vi får se hur det går jag är orolig men har hoppet att det ska gå bra. . Vilken vecka är du i?

    Jag tror med att våra kommer ha sån nytta av varandra sen när dom Växer upp.
  • Anonym (Adriana)
    Zeldalack skrev 2019-04-20 22:57:46 följande:

    Vad jobbigt men vad roligt att det gått så bra och nu ntar erat andra barn.

    Jag har en likadan berättelse attt berätta

    Det kommer bli ca 13 månader med imellan våra med

    Jag skrev att min lille var 7 månader jag skrev fel lillen är 6 månader

    Våran tog över 3 år innan vi blev gravida jag hade tappat hoppet och då när jag tappat hoppet blev vi gravida

    Jag ville med ha tätt men trodde aldrig det skulle gå så här fort då jag tänkt att jag inte kan få flera. Men är så glad. Jag kände de på mig innan jag plussade att jag ar gravid . Men är bara i vecka 7 så vi får se hur det går jag är orolig men har hoppet att det ska gå bra. . Vilken vecka är du i?

    Jag tror med att våra kommer ha sån nytta av varandra sen när dom Växer upp.


    Oj, 3 år är länge. Fick ni ingen hjälp? Jag hade hypertyreos, så det var nog därför som jag fick missfall förut. Nu är jag i vecka 16+5.

    Är din född i oktober? Min dotter är född i slutet av augusti. Hann få mens en gång innan jag blev gravid igen.

    Har du gjort vul? Jag fick göra i vecka 6 och vecka 9, det var skönt att slippa oroa mig för mycket. Har oroat mig nu dock, sen nån gång efter KUB. Har RUL 29/4 så hoppas jag blir lugnare sen.
  • Zeldalack

    Ja i oktober.

    Jo jag kunde fått hjälp men jag kände mig inte redo. Låter knäppt Men Så kände jag.

    Vart i landet bor du?

    Nej har inte fått göra det.

  • Zeldalack

    Tänkte fel det kommer va va 15 månader immelan inte 13.

  • Anonym (Adriana)

    Jag bor i Stockholm. Var bor du? Här verkar det vara lätt att få vul. Förra gången sa jag bara att jag var orolig och så bokade de in ett. Nu bad jag bara om att få ett.

    Förstår ändå att det kan vara jobbigt att söka hjälp, ifall man skulle få väldigt dåliga besked.

  • Zeldalack

    Ja så kände jag Jag ville inte veta något om det var fel på mig. Men dumt tänk för om jag inte kunnat få barn så hade jag kunnat få hjälp. Men nu gick det ju bra ????

    Jag stoppade min mens i 5 år fick p spruta det kan ta väldigt långt tid för vissa att få tillbaka mensen ordentligt jag hade jätte oregelbundna mens då hade inte ägglossning vara månad så var därför var svårt för mig att bli gravid. Men nu effter sonen så har jag haft regelbunden mens kommit på dagen. Alså tog ett tag innan mensen kom igång men. När den kom igång så blev vi gravida fort. Så häftigt.

    Här är det svårt att få ul. Vi bor neråt i landet ????

    Hur är det att vara gravid i din vecka och ta hand om en liten. Jag är orolig för det att när min lille börjar gå är jag höggravid. Men. Allt årdnar sig..

    Jag är faktiskt inte orolig på det sättet jag känner att jag tar det som det kommer och det kommer gå bra.

    Nu börjar min lille bli väldigt aktivt hihi mammas kille sover med mig jätte nära bara jag som kan söva han och han är värkligen mammas kille. Så får dåligt samvete att han måste dela mig men kommer gå bra.

  • GAndrea

    Hej! Jag har två döttrar födda nov 2016 och apr 2018. Det är alltså 16 månader mellan mina. Vi plussade på storasysters 8 månaders dag :)

    Få barn tätt är nog det bästa vi gjort! Storasystern hade nämligen en väldigt lätt period från 14 månader - 20 månader. Det var full fart och sen däckade hon och sov middag lääänge! Dvs. mycket tid till lillasyster. Lite innan hon fyllde 2 började hon med någon förtrotsålder och ville ibland inte sova middag så då blev det lite svettigt.

    Sen var det väldigt lätt att ha små barn förra sommaren med så fint väder. Vet inte hur det är att få bebis nr 2 på vintern med massa overaller. Blir svettig när jag tänker på det!

    Vi hade sådan tur att pappan gick hem på påsklovet och var hemma med oss till midsommar och sen gick han på 2 månads semester så totalt var han hemma med oss i 3,5 månad. Vilket jag inte kan rekommendera tillräckligt! Försök ha partner hemma så länge det går! Speciellt om man som vi inte har storasyskonet på förskola.

    Kan egentligen skriva hur mycket som helst men undrar du/ni något speciellt? Jag var väldigt orolig innan om storasystern skulle vara svartsjuk t.ex. men det var hon aldrig. Det enda var att första månaden började storasystern gråta när lillasystern grät. Men jag involverade henne hela tiden så även om hon var superliten så fick hon "hjälpta till" att byta blöja osv...

Svar på tråden Väntar mitt andra barn