• Tue 23 Apr 2019 11:59
    1564 visningar
    8 svar
    8
    1564

    Hade ni plussat före BIM när ni fick missfall?

    Hej!
    Jag ser att det är många som haft flera MF under sitt liv och jag bara undrar om ni räknar in även dessa MF då ni plussade före BIM?
    Syfte med min fråga (för mig då) är endast att förstå "statistiken". Jag testar inte för BIM, så om jag får MF utan att veta om det, så är jag bara lugnare av det, men antal av MF hos andra skrämmer mig, så jag vill veta hur jag ska se på det från min synpunkt.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2019-04-23 15:38
    Preciserar frågan - om ni haft MF inom en vecka efter BIM.

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hade ni plussat före BIM när ni fick missfall?
  • Anonym (.)
    Tue 23 Apr 2019 12:27
    #1
    brallison skrev 2019-04-23 11:59:44 följande:

    Hej!
    Jag ser att det är många som haft flera MF under sitt liv och jag bara undrar om ni räknar in även dessa MF då ni plussade före BIM?
    Syfte med min fråga (för mig då) är endast att förstå "statistiken". Jag testar inte för BIM, så om jag får MF utan att veta om det, så är jag bara lugnare av det, men antal av MF hos andra skrämmer mig, så jag vill veta hur jag ska se på det från min synpunkt.


    Jag tror inte jag plussat innan bim, är lite osäker på min menscykel. Fick dock missfall i v 7 eller 8 ena gången och upptäcktes på kub andra, så det var inga så tidiga missfall att det ändå kunde blandats ihop med mensen.
  • Tue 23 Apr 2019 13:15
    #2

    Jag har plussat innan bim men

    själva missfallet har kommit fler veckor efter bim. De vill säga att jag hade ändå testa vid bim å fått veta graviditeten innan missfallet kommit. Så för den saken skull har ibte mitt testande med antal missfall att göra.

  • Anonym (A)
    Tue 23 Apr 2019 13:35
    #3

    Jag har haft flera missfall och plussat före bim varje gång MEN missfallen har hänt efter bim så på det sättet spelar det ju ingen roll när man plussat för det du egentligen undrar. Hade jag testat först vid bim, eller till och med när det passerat, hade jag ändå plussat.

  • Tue 23 Apr 2019 14:41
    #4
    Anonym (A) skrev 2019-04-23 13:35:26 följande:

    Jag har haft flera missfall och plussat före bim varje gång MEN missfallen har hänt efter bim så på det sättet spelar det ju ingen roll när man plussat för det du egentligen undrar. Hade jag testat först vid bim, eller till och med när det passerat, hade jag ändå plussat.


    Precis - om man haft MF efter BIM, så då spelar det ingen roll, däremot vill jag exkludera från min "statistik" de fallen då tidig MF kunde misstas för sen mens.
  • Anonym (.)
    Tue 23 Apr 2019 14:45
    #5
    brallison skrev 2019-04-23 14:41:34 följande:
    Precis - om man haft MF efter BIM, så då spelar det ingen roll, däremot vill jag exkludera från min "statistik" de fallen då tidig MF kunde misstas för sen mens.
    Fast det kanske hade varit bättre att fråga om de som fått missfall fått missfallet innan eller efter bim, eftersom när man testar egentligen inte är särskilt relevant?
    För nu kan man ju trycka i "ja" på frågan om man plussade innan bim men ändå fått mf i v13... resultatet säger med andra ord ingenting om det du egentligen vill veta.
  • Tue 23 Apr 2019 15:37
    #6
    Anonym (.) skrev 2019-04-23 14:45:19 följande:
    Fast det kanske hade varit bättre att fråga om de som fått missfall fått missfallet innan eller efter bim, eftersom när man testar egentligen inte är särskilt relevant?
    För nu kan man ju trycka i "ja" på frågan om man plussade innan bim men ändå fått mf i v13... resultatet säger med andra ord ingenting om det du egentligen vill veta.
    Hm, snarare då skulle jag ändra fråga till om man haft MF inom en vecka efter BIM (mensen kan ju vara sen utan större anledningar ca 1 vecka).
  • Tue 23 Apr 2019 18:57
    #7

    Har haft åtta missfall varav fyra stycken kommit en vecka efter bim. Resten senare. Har plussat innan bim alla gånger.

  • Anonym (3 gånger­)
    Wed 24 Apr 2019 20:47
    #8

    Jag har varit gravid fyra gånger och plussat innan BIM alla gångerna. Tre av gångerna har blivit MF, i vecka 6, 8 och 14.

Svar på tråden Hade ni plussat före BIM när ni fick missfall?