• Anonym (Let's get thin)
    Thu 25 Apr 2019 17:40
    3652 visningar
    142 svar
    142
    3652

    Gå ner i vikt med mig

    Efter ett uppehåll i viktnedgången ska jag åter dra igång och vill någon göra mig sällskap och peppa varandra hade det varit roligt! Har än så länge 20 kg och har 42,3 kg kvar.

    Vad kör ni för diet och träning?

  • Svar på tråden Gå ner i vikt med mig
  • Anonym (Let's get thin) Trådstartaren
    Tue 30 Apr 2019 18:28
    #41
    Anonym ((Peiodiskfasta)) skrev 2019-04-30 06:33:09 följande:

    Hej, kan jag hänga med här? Jag har under många år gått upp stadigt ett par kilo per år och har det senaste året pendlat mellan 73 och 74 kilo ( jag är 172 cm). I mars gjorde jag några snabba tester på nätet gällande BMI och kroppsfett och jag insåg att jag är på gränsen mellan normalvikt och övervikt.

    15.3 vägde jag 73,3 kg och började då med periodisk fasta, dvs under åtta timmar får jag äta normalt för att sedan fasta i 16 h. Den här metoden har fungerat jättebra för mig och jag vägde idag 68,8 kg och har alltså gått ner 4,5 kg på 1 1/2mån. Största orsaken till att det fungerar för mig är att jag har slutat äta på kvällarna eftersom det inte är inom mitt ätanfönster. Under mitt ätanfönster äter jag helt vanlig mat. Jag åter mig ordentligt mätt under dagen och suget efter något sött har minskat.

    Nu planerar jag att under två månader gå ner ett par kilo till inför sommaren. Jag är så nöjd att jag har hittat en metod som fungerar för mig!


    Hej och välkommen!

    Vad roligt att du hittat en diet som fungerar för dig :)
  • Wed 1 May 2019 20:43
    #42

    Lediga dagar mitt i veckan är ett fördärv! Jag har ju ingen karaktär... Fick iaf in en promenad, lite trädgårdsarbete och lek i lekparken som motvikt till godsakerna.

    Jobbar hårt med att inte fastna i att jag måste röra på mig för att uppnå mål, utan för att det är skönt och kul. Även om jag gärna tappar lite vikt så vill jag inte bli slav under kaloriräkning och träningskrav.

  • Anonym (Let's get thin) Trådstartaren
    Fri 3 May 2019 11:47
    #43

    Hur går det för er?

    Varit halv dålig vecka för mig och glömde väga mig igår så får göra det i kväll. Hoppas på massor av uppdateringar från er! :)

  • Anonym (M)
    Fri 3 May 2019 18:41
    #44
    Anonym (Let's get thin) skrev 2019-04-30 06:05:23 följande:

    Vad bra! Samma här. Hur exakt är du med kalorierna? Använder digital köksvåg och appen lifesum själv.


    Toppen! Jag har varit med förr om man säger så så vet ungefär hur mycket kalorier det finns i vad jag äter och memorerar allting i huvudet. Det blir förstås inte lika exakt men en diff på ett par hundra kalorier hit eller dit är ingen katastrof i mitt fall. Är Lifesum enkel att använda?

    Går bra här än, har hållit mig runt mitt kalorimål och redan börjat märka mindre sug efter sötsaker och att småäta.
  • Anonym (Let's get thin) Trådstartaren
    Fri 3 May 2019 23:47
    #45
    Anonym (M) skrev 2019-05-03 18:41:00 följande:

    Toppen! Jag har varit med förr om man säger så så vet ungefär hur mycket kalorier det finns i vad jag äter och memorerar allting i huvudet. Det blir förstås inte lika exakt men en diff på ett par hundra kalorier hit eller dit är ingen katastrof i mitt fall. Är Lifesum enkel att använda?

    Går bra här än, har hållit mig runt mitt kalorimål och redan börjat märka mindre sug efter sötsaker och att småäta.


    Gött! Jag tycker lifesum är smidig, mycket varor går att scanna in, finns kategorier, lägga in enbart kalorier, möjlighet att få ändra kaloriintag själv eller uträknat och gratis :) Mitt problem är att jag kan blir lite väl snål och räkna högt om jag räknar på egen hand så tycker det hjälper mig att hålla det lagom.

    Men vad bra! Du fixar detta galant.
  • Anonym (M)
    Tue 7 May 2019 14:27
    #46
    Anonym (Let's get thin) skrev 2019-05-03 23:47:34 följande:

    Gött! Jag tycker lifesum är smidig, mycket varor går att scanna in, finns kategorier, lägga in enbart kalorier, möjlighet att få ändra kaloriintag själv eller uträknat och gratis :) Mitt problem är att jag kan blir lite väl snål och räkna högt om jag räknar på egen hand så tycker det hjälper mig att hålla det lagom.

    Men vad bra! Du fixar detta galant.


    Låter som att den är väldigt lättanvänd, får kanske fundera på att testa om det inte skulle fungera så bra som jag gör nu. Hittills rullar det på dock! Låter som att du också gör ett kanonjobb.

    Hur går det för er andra?
  • Tue 7 May 2019 20:24
    #47

    Är det någon som har testat Viktväktarnas app? Funderar på om det är värt pengarna?

  • Tue 7 May 2019 20:24
    #48

    Är det någon som har testat Viktväktarnas app? Funderar på om det är värt pengarna?

  • Tue 7 May 2019 22:26
    #49

    Jag behöver också hå ner i vikt . Väger 70 kg till min 157cm . Jag måste gå ner under 60 men under 55 vore ännu bättre. MEN hur gör man? Att räkna kalorier känns alltför komplicerat. Att tillaga speciell kost är nog ännu svårare då jg har barn som måste just gå upp i vikt och jag vill att vi ska kunna äta samma mat...

    Så tips och råd tas tacksam emot! Hur kan jag gå ner på samma kost som mina barn ska gå upp på? Har ingen tid över till träning heller o motivationen ännu lägre när jag vet att kanske hinner jag idag men det gör jag inte nästa gång (jag är en allt eller inget människa) ..

  • LivetP­åJorde­n
    Tue 7 May 2019 22:47
    #50

    98,4 vögde 112 i september påtvingad psykosmedicin

    kosten tänker ja inte på äter d som e gott även om ja blivit välsignad att slutat me godis å glass som fömodluen jort att ja vägt ÄNNUMER om ja inte slutat tom fått diabetes kanske usch hämska tanke!

    ha börja gått regelbundet, minst 45 minuter per da' sen i höstas ska ner ti minst 66 ijen 64 e ok d åxå;)

Svar på tråden Gå ner i vikt med mig