• Thu 25 Apr 2019 22:09
    946 visningar
    24 svar
    24
    946

    Barn på gymmet

    Jag är nyfiken på om ni tycker att min irritation är rimlig eller ej.

    Jag brukar träna på ett utegym, detta utegymmet ligger ca 50 meter från en väldigt stor lekplats. Jag menar gungor, studsmatta, klätterställning i spindelnätsstil/flaggstångshöjd, trähästar, indianpåle/hyddor... Ni fattar poängen.

    I vilket fall som helst, i stort sätt alltid när jag tränar där så leker det barn i utegymmet. Utegymmet är tydligt uppmärkt som ett gym och även om det är fullt möjligt att leka där så är det väldigt tydligt inte en klätterställning.

    Jag har inga problem med att barn leker där om det är tomt från folk som tränar eller om deras förälder tränar där. Praktisk att hålla koll på ungen liksom. Men när föräldrarna står och bara snackar skit samtidigt som barnen far runt och tar upp "redskapen" så stör det mig något enormt.

    Jag ser absolut ingen anledning till varför de ska hänga där och störa.

    Ja, jag inser att detta inte världens största problem men ändå. Hur känner ni? Är det ok att barnen stökar runt där när de har en fantastisk lekplats bredvid?

  • Svar på tråden Barn på gymmet
  • Thu 25 Apr 2019 22:12
    #1

    Tycker du har helt rätt. Har två barn.

  • Thu 25 Apr 2019 23:12
    #2

    Man säger bara "nu vill jag använda den här, klätterställningen är därborta - ni får gå dit".

  • Fri 26 Apr 2019 06:50
    #3
    Tow2Mater skrev 2019-04-25 23:12:16 följande:

    Man säger bara "nu vill jag använda den här, klätterställningen är därborta - ni får gå dit".


    Vad man säger var inte frågan, jag är fullt kapabel att tala för mig själv. Frågan var huruvida andra (du då exempelvis) tycker att det är opassande att barnen hänger i gymmet.
  • sextio­talist
    Fri 26 Apr 2019 09:14
    #4
    -1
    IceKitten skrev 2019-04-25 22:09:20 följande:

    Jag är nyfiken på om ni tycker att min irritation är rimlig eller ej.

    Jag brukar träna på ett utegym, detta utegymmet ligger ca 50 meter från en väldigt stor lekplats. Jag menar gungor, studsmatta, klätterställning i spindelnätsstil/flaggstångshöjd, trähästar, indianpåle/hyddor... Ni fattar poängen.

    I vilket fall som helst, i stort sätt alltid när jag tränar där så leker det barn i utegymmet. Utegymmet är tydligt uppmärkt som ett gym och även om det är fullt möjligt att leka där så är det väldigt tydligt inte en klätterställning.

    Jag har inga problem med att barn leker där om det är tomt från folk som tränar eller om deras förälder tränar där. Praktisk att hålla koll på ungen liksom. Men när föräldrarna står och bara snackar skit samtidigt som barnen far runt och tar upp "redskapen" så stör det mig något enormt.

    Jag ser absolut ingen anledning till varför de ska hänga där och störa.

    Ja, jag inser att detta inte världens största problem men ändå. Hur känner ni? Är det ok att barnen stökar runt där när de har en fantastisk lekplats bredvid?


    Är det ett utegym på offentlig plats är det till för alla. Min erfarenhet är att barnen är det bästa supportarna på ett utegym.
    Så mitt svar är att de har precis lika stor rätt att vara där som du har, din anledning är inte mer "seriös" än deras.
  • Fri 26 Apr 2019 10:32
    #5
    +1
    sextiotalist skrev 2019-04-26 09:14:03 följande:

    Är det ett utegym på offentlig plats är det till för alla. Min erfarenhet är att barnen är det bästa supportarna på ett utegym.

    Så mitt svar är att de har precis lika stor rätt att vara där som du har, din anledning är inte mer "seriös" än deras.


    Du har uppenbarligen en annan definition av supportrar än mig men fine.

    Med din logik så antar jag att du tycker det är ok för mig att (utan barn så klart) göra pull-ups i gungställningen, situps med rutschkana som stöd osv?

    Offentlig plats liksom.
  • sextio­talist
    Fri 26 Apr 2019 10:44
    #6
    IceKitten skrev 2019-04-26 10:32:01 följande:
    Du har uppenbarligen en annan definition av supportrar än mig men fine.

    Med din logik så antar jag att du tycker det är ok för mig att (utan barn så klart) göra pull-ups i gungställningen, situps med rutschkana som stöd osv?

    Offentlig plats liksom.
    Ja, varför inte. Det kan du absolut göra.
    De utegym som finns är till för alla, inte bara för de som tränar "seriöst".
    Barn som vuxna.

  • Fri 26 Apr 2019 10:57
    #7
    -1

    Jag tycker inte att det är opassande att barn är i utegym. Det går inte att paxa saker på ett utegym, de är till för alla. 

    Min son älskar att "gå" med händerna i vårt lokala utegym och göra olika saker där. Det har aldrig blivit ett problem eller någon krock med de vuxna som tränar där. Alla får visa hänsyn till varandra - vuxna som barn. 

  • Fri 26 Apr 2019 11:53
    #8
    +1
    Mrs Moneybags skrev 2019-04-26 10:57:40 följande:

    Jag tycker inte att det är opassande att barn är i utegym. Det går inte att paxa saker på ett utegym, de är till för alla. 

    Min son älskar att "gå" med händerna i vårt lokala utegym och göra olika saker där. Det har aldrig blivit ett problem eller någon krock med de vuxna som tränar där. Alla får visa hänsyn till varandra - vuxna som barn. 


    Nu har jag inte sagt någonting om att "paxa" så det är väl rätt orelevant att prata om.

    Men till saken, varför kan inte din son gå med händerna i lekplatsen istället? Och vad är din åsikt om texten "Detta är ett gym, inte en lekplats" som står på skylten med info, regler, övningar, platsen namn osv?
  • Fri 26 Apr 2019 12:05
    #9

    Så länge de inte stör så spelar det väl ingen roll? Vad är problemet?

  • Fri 26 Apr 2019 12:20
    #10
    +2
    Majjsan74 skrev 2019-04-26 12:05:57 följande:

    Så länge de inte stör så spelar det väl ingen roll? Vad är problemet?


    Att de stör. De rusar runt, klättrar på redskapen, skriker...

    Barn stör. Jag är helt ok med att de gör det på lekplatser, barnbio och andra barnanpassade ställen. Jag tycker inte om det på restauranger, butiker, gym... Var sak har sin plats.
Svar på tråden Barn på gymmet