• Fri 26 Apr 2019 10:17
    3439 visningar
    194 svar
    194
    3439

    BF Januari 2020

    Tänkte jag skulle starta en tråd för oss som har BF januari 2020.

    Grattis alla till plussen =D

    Har själv nu plussat 3 dagar i rad, men känns ändå otroligt overkligt. Blir 2:a barnet och dottern är 8,5 månad bara. Men vi är lite äldre (jag 37 han 46) och känner att vi har ingen tid att förlora. Vi vill sååå gärna ha ett syskon till dottern och hoppas för allt i världen att detta lilla frö får stanna.

    Har bf 2:a jan förresten.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2019-05-01 10:11
    Jag har skapat en hemlig grupp på Facebook, BF Januari 2020.
    För er som vill vara med i den, skicka er mailadress som är kopplat till ert fb-konto i pm till mig så bjuder jag in er. =) Det kommer ett mail med inbjudan då och jag tror också att er sekretessinställning på fb måste vara så att alla kan kontakta er.

    Det är alltså en hemlig grupp, det går inte söka efter den om man inte är medlem. Ingen annan än medlemmar kan se om man är medlem. =)
    Vi ses där! <3

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2019-05-07 19:52
    OBS! OBS! OBS!
    Angående fb-gruppen jag skapade. Efter en omröstning i gruppen så bestämdes det om antalet medlemmar och vi har väldigt snart nått gränsen, bara några få till kommer läggas till. Tyvärr.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2019-05-11 12:14
    Nu är fb-gruppen tyvärr full, men det är enkelt att skapa en grupp och det finns säkerligen folk att fylla dem med. Lycka till alla! <3

  • Svar på tråden BF Januari 2020
  • Anonym (Prema­turmam­man)
    Fri 26 Apr 2019 10:24
    #1

    Jag plussade på blodprov igår. Helt oplanerat då vi egentligen skulle börja försöka i juli. Men sen sökte jag nytt jobb som jag fortfarande väntar på svar så vi skulle ev skjuta på det ett par månader och plussade alltså nu på äl+10 så fortfarande sjukt tidigt och allt kan hända.

    Varken jag eller min man vet riktigt hur vi ska känna. Vi har en extremprematur sen innan pga havandeskapsförgiftning så vi är väldigt oroliga för att få havandeskapsförgiftning igen som kan resultera i en för tidig bebis igen.

    Bf 6/1 utifrån ägglossning :)

  • Fri 26 Apr 2019 18:21
    #2
    Anonym (Prematurmamman) skrev 2019-04-26 10:24:22 följande:

    Jag plussade på blodprov igår. Helt oplanerat då vi egentligen skulle börja försöka i juli. Men sen sökte jag nytt jobb som jag fortfarande väntar på svar så vi skulle ev skjuta på det ett par månader och plussade alltså nu på äl+10 så fortfarande sjukt tidigt och allt kan hända.

    Varken jag eller min man vet riktigt hur vi ska känna. Vi har en extremprematur sen innan pga havandeskapsförgiftning så vi är väldigt oroliga för att få havandeskapsförgiftning igen som kan resultera i en för tidig bebis igen.

    Bf 6/1 utifrån ägglossning :)


    Oj, jag förstår er oro! Är det hög risk att få havadeskapsförgiftning igen när man haft det tidigare?

    Hoppas att ni kan glädjas åt plusset ändå och att det kan lösa sig för dig med nya jobbet på något sätt. Att du får det ändå såklart. En graviditet ska ju inte hindra det, även om det kanske inte är optimalt.
  • Anonym (Prema­turmam­man)
    Fri 26 Apr 2019 18:34
    #3
    MamaToK skrev 2019-04-26 18:21:39 följande:

    Oj, jag förstår er oro! Är det hög risk att få havadeskapsförgiftning igen när man haft det tidigare?

    Hoppas att ni kan glädjas åt plusset ändå och att det kan lösa sig för dig med nya jobbet på något sätt. Att du får det ändå såklart. En graviditet ska ju inte hindra det, även om det kanske inte är optimalt.


    Den sägs vara mindre än för en förstföderska men högre än någon som aldrig haft det :/ sen ökar risken lite ytterligare av att det var så tidigt samt att jag fortfarande har högt blodtryck som medicineras :( (kom behövas livet ut)

    Ja vi måste nog bara låta det sjunka in lite först så kommer det säkert kännas bättre, just nu är det mest panik men självklart lite glädje direkt :)
  • Fri 26 Apr 2019 19:10
    #4


    Hej tjejer!

    Gjorde detta test idag. Ser väl positivt ut? I så fall bf 5 januari enligt min egen gissning enbart. Har helt oregelbunden mens efter p-pillerstopp i slutet på november. Fick en blödning för 2 dagar sedan. Gick över snabbt så gissar på nidblödning.

    Jag har precis fyllt 30 år. Min sambo är 39. Ett barn sedan tidigare. En dotter född januari 2018. Så spännande detta!!
  • Fri 26 Apr 2019 19:23
    #5
    Anonym (Prematurmamman) skrev 2019-04-26 18:34:13 följande:

    Den sägs vara mindre än för en förstföderska men högre än någon som aldrig haft det :/ sen ökar risken lite ytterligare av att det var så tidigt samt att jag fortfarande har högt blodtryck som medicineras :( (kom behövas livet ut)

    Ja vi måste nog bara låta det sjunka in lite först så kommer det säkert kännas bättre, just nu är det mest panik men självklart lite glädje direkt :)


    Vi får hoppas på det bästa! Håller tummarna för att allt ska gå bra!

    Här är vi fortfarande lite i chock och tror inte riktigt på det än trots positiva test och lite symtom börjar smyga sig på. =)
  • Fri 26 Apr 2019 19:26
    #6
    LSL89 skrev 2019-04-26 19:10:31 följande:

    Hej tjejer!

    Gjorde detta test idag. Ser väl positivt ut? I så fall bf 5 januari enligt min egen gissning enbart. Har helt oregelbunden mens efter p-pillerstopp i slutet på november. Fick en blödning för 2 dagar sedan. Gick över snabbt så gissar på nidblödning.

    Jag har precis fyllt 30 år. Min sambo är 39. Ett barn sedan tidigare. En dotter född januari 2018. Så spännande detta!!


    Yes, ser positivt ut! Grattis! =)

    Vår dotter är född augusti 2018, verkligen jättespännande!! =D
  • Anonym (Prema­turmam­man)
    Fri 26 Apr 2019 19:38
    #7
    MamaToK skrev 2019-04-26 19:23:50 följande:

    Vi får hoppas på det bästa! Håller tummarna för att allt ska gå bra!

    Här är vi fortfarande lite i chock och tror inte riktigt på det än trots positiva test och lite symtom börjar smyga sig på. =)


    Tack ja det hoppas vi med :) jag känner likadant, tror liksom i te på det riktigt än haha xD
  • Anonym (Prema­turmam­man)
    Fri 26 Apr 2019 19:48
    #8
    LSL89 skrev 2019-04-26 19:10:31 följande:

    Hej tjejer!

    Gjorde detta test idag. Ser väl positivt ut? I så fall bf 5 januari enligt min egen gissning enbart. Har helt oregelbunden mens efter p-pillerstopp i slutet på november. Fick en blödning för 2 dagar sedan. Gick över snabbt så gissar på nidblödning.

    Jag har precis fyllt 30 år. Min sambo är 39. Ett barn sedan tidigare. En dotter född januari 2018. Så spännande detta!!


    Tycker definitivt det ser positivt ut :) Grattis :)
  • Fri 26 Apr 2019 21:08
    #9
    Anonym (Prematurmamman) skrev 2019-04-26 19:38:28 följande:

    Tack ja det hoppas vi med :) jag känner likadant, tror liksom i te på det riktigt än haha xD


    Haha, det kommer nog dröja ett tag innan det sjunker in ordentligt. Beställde 2 digitala test från Apotea i förrgår, trodde de skulle komma idag så kunde jag ha testat imorgon. Men icke. Tänkte att om det liksom står "Gravid" på testet och antal veckor så kanske det skulle sjunka in lättare. =) Får vänta tills de kommer helt enkelt.
  • Fri 26 Apr 2019 21:09
    #10

    Hej alla,

    Så roligt att följas åt.

    Har en son sen oktober 2017. Så detta är mitt andra barn.

    Plussade idag, bf enligt äl 4/1.:)

    Har verkligen inga symptom förutom extrem trötthet och molvärk till och från. Vad har ni för symptom?:)

Svar på tråden BF Januari 2020