• Mon 29 Apr 2019 15:07
    994 visningar
    21 svar
    21
    994

    Försöka igen efter MA

    Lite bakgrundsfakta först:

    Fick ett positivt test i december 18, och var så lycklig!

    I slutet av januari började jag blöda, åkte in till gyn där de gjorde ett VUL. På det såg de bara en tom hinnsäck, så graviditeten hade stannat av i v. 5 :( Kände mig så lurad av min egen kropp, här hade jag gått och trott i nästan 11 veckor att vi skulle fått syskon till vår dotter.

    Nu har vi bestämt att vi ska försöka igen, och är så jädra rädd att detta ska hända igen!

    Samtidigt vill jag så gärna ha ett barn till, och dottern har börjat tjata om att hon ska bli storasyster!

    Ägglossningen tror jag var i helgen eller de närmsta dagarna, så nu går man och hoppas igen att man lyckas pricka rätt!

    Någon mer som vart ute för mf/ma och börjat försöka igen?

  • Svar på tråden Försöka igen efter MA
  • Mon 29 Apr 2019 16:53
    #1
    Vi försöker få till vårt första barn. Jag fick ett MA i v. 8 i december och vi är nu inne på 2a försöket efter det. Det har tagit lite tid mellan försök då vi dels fick vänta in skrapning efter MA:t och även tog en paus från försök i mars för att undvika ev. BF precis runt julafton. Så nu hoppas vi en en januari 2020-bebis :) Jag känner dock också att jag aldrig kommer kunna slappna av även om det blir ett plus nu om några veckor, hur ska man våga tro på att det håller i sig denna gång liksom? =/
  • Mon 29 Apr 2019 20:23
    #2
    Lunne skrev 2019-04-29 16:53:59 följande:

    Vi försöker få till vårt första barn. Jag fick ett MA i v. 8 i december och vi är nu inne på 2a försöket efter det. Det har tagit lite tid mellan försök då vi dels fick vänta in skrapning efter MA:t och även tog en paus från försök i mars för att undvika ev. BF precis runt julafton. Så nu hoppas vi en en januari 2020-bebis :) Jag känner dock också att jag aldrig kommer kunna slappna av även om det blir ett plus nu om några veckor, hur ska man våga tro på att det håller i sig denna gång liksom? =/


    Hej! Okej, jobbigt med skrapning :( Vi hade sån tur i oturen att det blödde ut allt av sig självt här!

    Det är vårt första försök efter vårt MA också, då jag inte heller ville försöka i mars då vi skulle fått BF 24/12 :)

    Håller tummarna för att ni får en januari bebis <3

    Har ingen aning om det, kommer du på något får du gärna säga till ;)

    Hoppas bara att man nästa gång kan få göra ett tidigt vul eller något bara för och slippa gå igenom samma sak igen :(
  • Tue 30 Apr 2019 00:20
    #3
    19SandraJ87 skrev 2019-04-29 20:23:11 följande:

    Hej! Okej, jobbigt med skrapning :( Vi hade sån tur i oturen att det blödde ut allt av sig självt här!

    Det är vårt första försök efter vårt MA också, då jag inte heller ville försöka i mars då vi skulle fått BF 24/12 :)

    Håller tummarna för att ni får en januari bebis <3

    Har ingen aning om det, kommer du på något får du gärna säga till ;)

    Hoppas bara att man nästa gång kan få göra ett tidigt vul eller något bara för och slippa gå igenom samma sak igen :(


    Jag gjorde ett tidigt UL i vad som visade sig vara v. 7 sist då jag inte hade koll på senaste mens, då såg allt bra ut och hjärtat slog. 3 dagar senare var jag på ett planerat återbesök för en orelaterad grej och läkaren passade på att göra ett VUL när jag ändå var där, då fanns inga hjärtslag längre =\ Jag är väldigt glad att jag slapp vänta till typ KUB med att få veta att något var fel i alla fall, men lär ju knappt ens tycka det spelar någon roll vad UL säger nästa gång... Men förutom vetskapen om att jag lär vara rejält orolig nästa gång känns hela historien nu efter några månader i alla fall inte alls lika deprimerande som den låter när jag själv läser vad jag skrivit :)

    När har du BIM nu i maj? Vi borde ha det typ samtidigt med tanke på att förra pekade mot julafton :)
  • Tue 30 Apr 2019 05:24
    #4
    Lunne skrev 2019-04-30 00:20:19 följande:

    Jag gjorde ett tidigt UL i vad som visade sig vara v. 7 sist då jag inte hade koll på senaste mens, då såg allt bra ut och hjärtat slog. 3 dagar senare var jag på ett planerat återbesök för en orelaterad grej och läkaren passade på att göra ett VUL när jag ändå var där, då fanns inga hjärtslag längre =\ Jag är väldigt glad att jag slapp vänta till typ KUB med att få veta att något var fel i alla fall, men lär ju knappt ens tycka det spelar någon roll vad UL säger nästa gång... Men förutom vetskapen om att jag lär vara rejält orolig nästa gång känns hela historien nu efter några månader i alla fall inte alls lika deprimerande som den låter när jag själv läser vad jag skrivit :)

    När har du BIM nu i maj? Vi borde ha det typ samtidigt med tanke på att förra pekade mot julafton :)


    Oj vad jobbigt det måste varit, beklagar verkligen <3 Jag hann i alla fall aldrig med något ultraljud innan utan började blöda och först då fick jag ett.

    Jag har BIM runt den 13 maj, plus minus någon dag.. Min mens är inte redigt regelbunden än efter MA:t, när har du?
  • Tue 30 Apr 2019 05:42
    #5

    Hej jag hoppar också in! :)

    Hade mitt senaste ma, som konstaterades den 8 april (var då i vecka 20), allt kom ut den 13 april.

    Det var mitt andra ma, det första konstaterades vecka 13.

    Nu har jag blinkande gubbe på digitala test, femte dagen i rad nu så vi får se. Men ska vänta en cykel i alla fall, så egentligen inväntar man väl mens.

    Någon som haft sent ma/missfall och fått göra obduktion?

  • Tue 30 Apr 2019 08:25
    #6
    Kallamakka skrev 2019-04-30 05:42:47 följande:

    Hej jag hoppar också in! :)

    Hade mitt senaste ma, som konstaterades den 8 april (var då i vecka 20), allt kom ut den 13 april.

    Det var mitt andra ma, det första konstaterades vecka 13.

    Nu har jag blinkande gubbe på digitala test, femte dagen i rad nu så vi får se. Men ska vänta en cykel i alla fall, så egentligen inväntar man väl mens.

    Någon som haft sent ma/missfall och fått göra obduktion?


    Oh beklagar verkligen <3

    Aldrig haft mf/ma innan så ingen aning hur det funkar <3
  • Tue 30 Apr 2019 09:07
    #7
    19SandraJ87 skrev 2019-04-30 05:24:40 följande:

    Oj vad jobbigt det måste varit, beklagar verkligen <3 Jag hann i alla fall aldrig med något ultraljud innan utan började blöda och först då fick jag ett.

    Jag har BIM runt den 13 maj, plus minus någon dag.. Min mens är inte redigt regelbunden än efter MA:t, när har du?


    Min app visade 13 maj innan, men ändrade till 12 efter äl, så väldigt nära i alla fall :)

    Håller tummarna för er också!
  • Tue 30 Apr 2019 09:11
    #8
    Kallamakka skrev 2019-04-30 05:42:47 följande:

    Hej jag hoppar också in! :)

    Hade mitt senaste ma, som konstaterades den 8 april (var då i vecka 20), allt kom ut den 13 april.

    Det var mitt andra ma, det första konstaterades vecka 13.

    Nu har jag blinkande gubbe på digitala test, femte dagen i rad nu så vi får se. Men ska vänta en cykel i alla fall, så egentligen inväntar man väl mens.

    Någon som haft sent ma/missfall och fått göra obduktion?


    Vad jobbigt att få det så sent :'( Har ni fått svar från obduktionen om något var fel?

    Vi började försöka i sommras och jag har hittills bara varit gravid en gång, så håller tummarna för att i december var mitt första och sista MA...
  • Tue 30 Apr 2019 09:36
    #9
    Lunne skrev 2019-04-30 09:07:10 följande:

    Min app visade 13 maj innan, men ändrade till 12 efter äl, så väldigt nära i alla fall :)

    Håller tummarna för er också!


    Vad roligt att det är så nära, ingen aning om när min äl var. Men appen FLO visade 28e och ett par sidor på nätet också, så hoppas det stämmer <3

    Testar du efter ÄL eller vad använder du?
  • Tue 30 Apr 2019 10:15
    #10
    Lunne skrev 2019-04-30 09:11:58 följande:

    Vad jobbigt att få det så sent :'( Har ni fått svar från obduktionen om något var fel?

    Vi började försöka i sommras och jag har hittills bara varit gravid en gång, så håller tummarna för att i december var mitt första och sista MA...


    Ja man får försöka tänka positivt, att man i alla fall kan bli gravid. Även om den trösten känns klen ibland.

    Vi började april 2016,varit gravid två gånger men båda blrv som sagt ma. Bra saker tar tid antar jag ;)

    Ja vi har fått svar, man har hittat nån anatomisk avvikelse men vi ska få mer information i veckan. Tycker det inte säger så mycket än :)
Svar på tråden Försöka igen efter MA