• Anonym (skavs­år)
    Wed 8 May 2019 08:20
    444 visningar
    30 svar
    30
    444

    trådar som bara försvinner?

    Är det någon annan här som har startat trådar som helt plötsligt går upp i rök och försvinner? Och inga meddelanden från FL om att tråden tagits bort eller dylikt. Den är bara borta...

    Någon?

  • Svar på tråden trådar som bara försvinner?
  • Anonym (Jill)
    Wed 8 May 2019 08:36
    #1

    Inte hela trådar, men inlägg som jag har gjort har blivit bortplockade.
    Helt okej om man bryter mot någon regel, men tycker inte att jag har gjort det och har inte heller fått någon förklaring till varför det har tagits bort.
    Hade gärna velat fått ett meddelande från admin om vilken regel man brutit mot!

  • Anonym (fniss­)
    Wed 8 May 2019 10:08
    #2
    Anonym (Jill) skrev 2019-05-08 08:36:18 följande:

    Inte hela trådar, men inlägg som jag har gjort har blivit bortplockade.
    Helt okej om man bryter mot någon regel, men tycker inte att jag har gjort det och har inte heller fått någon förklaring till varför det har tagits bort.
    Hade gärna velat fått ett meddelande från admin om vilken regel man brutit mot!


    Jag får alltid motivationen "undvika pajkastning", vet inte vilken regel det är och hur det kan komma sig att den påstådda "pajkastningen" alltid är enkelsidig.
  • Anonym (E)
    Wed 8 May 2019 10:11
    #3

    Ja, jag har fått trådar borttagna utan förklaring. De har INTE brutit mot reglerna eller ens varit kontroversiella, självklart inget nonsens, spammande eller trollande heller. De har ändå bara försvunnit spårlöst.

  • Anonym (K)
    Wed 8 May 2019 10:14
    #4
    Anonym (fniss) skrev 2019-05-08 10:08:06 följande:

    Jag får alltid motivationen "undvika pajkastning", vet inte vilken regel det är och hur det kan komma sig att den påstådda "pajkastningen" alltid är enkelsidig.


    Vad är ens pajkastning enligt FL?

    ( jag vet vad ordet betyder , men allt/vad som helst är pajkastning enligt FL , som ej har att göra med ordets original definition. )
  • Anonym (Konst­igt)
    Wed 8 May 2019 10:23
    #5

    Häromveckan var jag med om att en tråd jag skrev i, men inte hade startat själv, bara försvann. Jag kan inte se att den bröt mot några regler, så det var jättekonstigt. Jag hade fått en avisering om nya meddelanden i tråden och den aviseringen är fortfarande kvar. Jag kan ju inte få bort den, eftersom tråden inte är kvar. Det är dock bara siffran vid nya händelser-ikonen som är kvar, dvs. det står "1", fast jag inte har några nya händelser.

    Jag har också märkt att inlägg som nämner att inlägg eller trådar har tagits bort, tas bort, så vi får se hur länge den här tråden får vara kvar.

  • Anonym (Anony­mmm)
    Wed 8 May 2019 10:27
    #6
    +1
    Anonym (K) skrev 2019-05-08 10:14:02 följande:
    Vad är ens pajkastning enligt FL?

    ( jag vet vad ordet betyder , men allt/vad som helst är pajkastning enligt FL , som ej har att göra med ordets original definition. )
    Det är när någon annan har en annan åsikt. På familjeliv gäller inte yttrandefriheten tydligen 
  • Anonym (Anony­mmm)
    Wed 8 May 2019 10:30
    #7
    -1 +1

    Och ja, jag har själv fått trådar borttagna PLUS spärrad i ett dygn endast pga annan åsikt än den som anmälde.

    Det var inte pajkastning eller någonting men enligt FL var det typ diskriminering att jag är emot abort. 

  • Anonym (känsl­igt)
    Wed 8 May 2019 14:04
    #8

    Ibland är det trådstartaren som har anmält tråden och bett att den tas bort för att ämnet är känsligt. Man kanske inte vill att detaljer om ens relationsproblem ska finnas kvar på nätet i evig tid. Verkar ha hänt med en tråd jag läste i för ett par timmar sedan.

  • Anonym (K)
    Wed 8 May 2019 14:16
    #9

    Kort-lång tjej trådar försvinner nuförtiden rätt snabbt i alla fall.

    Antingen är det ett troll eller en person med seriösa problem.

    Skönt att slippa henom i alla fall.

  • Anonym (Konst­igt)
    Wed 8 May 2019 15:30
    #10
    Anonym (känsligt) skrev 2019-05-08 14:04:47 följande:

    Ibland är det trådstartaren som har anmält tråden och bett att den tas bort för att ämnet är känsligt. Man kanske inte vill att detaljer om ens relationsproblem ska finnas kvar på nätet i evig tid. Verkar ha hänt med en tråd jag läste i för ett par timmar sedan.


    Vet du om FL alltid tar bort trådar om trådstartaren själv ber om det?
Svar på tråden trådar som bara försvinner?