• ofrivilligtledsen

    Pravidel

    Hej,
    Jag har oförklarigt höga prolaktin-nivåer men man har ändå valt att jag ska testa Pravidel.
    För er som blivit gravida efter att ätit pravidel, eller likande mediciner, hur lång tid tog de innan ni blev gravida?
    Vet ju såklart att detta är väldigt individuellt, men vill höra lite hur de sett ut för andra så man vet när man ska återkoppla till läkaren och be om fortsätt utredningen eller se på andra alternativ.
    Tack på förhand för allt stöd här på forumet.

  • Svar på tråden Pravidel
  • Zinna80

    Hej hej! Det här är några år sedan men....

    Jag och min sambo hade försökt i tre år när jag började med pravidel pga av förhöjda värden. Vi hade då varit gravida 1 gång under de åren men det blev MF. Efter att jag startat med pravidel tog det några månader sedan var jag gravid igen, tyvärr MF igen. Men månaden efter det blev vårat mirakel till. Jag blev alltså gravid igen och vi fick en härlig dotter. Då var jag övertygad om att det var starten av pravidel som hjälp mig att bli gravid och kanske var det så. Det har dock inte blivit fler barn (ska tilläggas att det finns andra orsaker som bidragit till det) trots många år av försök och jag har ätit pravidel hela tiden.

  • ofrivilligtledsen

    Tack för din berättelse. Jag har bara tagit pravidel i ett par veckor så jag har fortf hopp att det också ska funka för oss.
    Håller också tumamrna för att ni blir gravida igen med ett syskon =)

Svar på tråden Pravidel