• Thu 9 May 2019 20:12
    285 visningar
    6 svar
    6
    285

    Vi har lagt oss i en situation vi orkar inte med

    Nu får ni kalla mig idiot eller vad ni vill.. men jag startar tråden i förväntan av pepp och råd

  • Svar på tråden Vi har lagt oss i en situation vi orkar inte med
  • Thu 9 May 2019 20:14
    #1

    Vilken situation då?

  • Thu 9 May 2019 20:23
    #2

    Råkade skicka iväg ..

    Båda jag o min man är utbrända o orkar inte längre med livet

    Under de senaste 4 åren köpte vi en tomt och byggde vårt drömhus från grunden alldeles själv o då menar jg att allt gjorde vi två med våra fyra händer ingen hantverkare rörmokare eller något ...

    Under samma 4 år fick vi tre barn. Och ingen av oss var föräldraledig - vi turades om och möttes i dörren. Ibland tog vi ut veckor av föräldraledigheten och la ner all tid på husbyggandet även nätterna när barnen sov...

    Nu är vi så utbrända att vi orkar inte längre sitta på golvet och läsa ett bok för våra barn , vi orkar intr göra den sista i huset heller . Fast det är pytteliten kvar .. nu tog all kraft slut

    Vi kan inte heller flytta för vi måste säga upp oss på jobbet innan vi flyttar men vi måste först avbetala lånet som vi har kvar (ca 50 000)

    Lägenheten som vi bor i nu orkar jag inte sköta för jag alltid har känslan att vad är meningen med att köpa något (nya gardiner, utemöbler osv ) om vi ändå måste sälja allt snart inför flyttet...

  • Thu 9 May 2019 20:25
    #3

    Vi tappade andan precis innan målet känns det som .. och orkar inte resa oss upp igen ...

  • Thu 9 May 2019 20:33
    #4

    Fortfarande lite oklart. Menar du att ni inte kan flytta TILL huset för att ni måste säga upp er från jobben? Varför?

    Kan ni hyra in hantverkare för det sista?

    Vad skulle hända om ni blev sjukskrivna för utbrändhet?

  • Thu 9 May 2019 20:36
    #5
    -1

    Ni måste kunna bli sjukskrivna båda två? Barnen måste kunna vara på dagis/fritids. Varför sälja huset när ni nästan är klara?

  • Thu 9 May 2019 20:53
    #6

    Men ta en paus. Fixa klart huset om ett år och flytta då. Just nu bara jobba, ta hand om barnen och bo där ni bor.

Svar på tråden Vi har lagt oss i en situation vi orkar inte med