• Fri 10 May 2019 16:22
    1218 visningar
    24 svar
    24
    1218

    Vilket flicknamn?

    Vilket namn är finast tycker ni?

    Ida, Stella eller Ellie? Strax dags att meddela skatteverket och jag vet verkligen inte vilket namn.

    Vi har en liten tös som heter Saga så då ska det såklart passa bra till det namnet också :)

    De vi frågat gillar Ida bäst, sen ellie och sist Stella.

    Jag gillar Ellie för det är lite unikt men verkar bli populärt när man läser födelseannonser, folk vars barn heter det och verka poppa upp lite här o där?

    Min man gillar Ida då det passar fint med Saga och är lite mer gammaldags som Saga.

    Eeh ja svårt detta :D

  • Svar på tråden Vilket flicknamn?
  • Fri 10 May 2019 16:28
    #1
    Diana05 skrev 2019-05-10 16:22:50 följande:

    Vilket namn är finast tycker ni?

    Ida, Stella eller Ellie? Strax dags att meddela skatteverket och jag vet verkligen inte vilket namn.

    Vi har en liten tös som heter Saga så då ska det såklart passa bra till det namnet också :)

    De vi frågat gillar Ida bäst, sen ellie och sist Stella.

    Jag gillar Ellie för det är lite unikt men verkar bli populärt när man läser födelseannonser, folk vars barn heter det och verka poppa upp lite här o där?

    Min man gillar Ida då det passar fint med Saga och är lite mer gammaldags som Saga.

    Eeh ja svårt detta :D


    Ellie är knappast unikt då det precis som du skrivit ökat i popularitet senaste åren. 2018 var det 18:e vanligaste namnet som nyfödda flickor fick (522 flickor). Dock tycker jag att det är väldigt fint och min personliga favorit bland de förslag du har. Jag gillar kvinnonamn som slutar på ie, mjukt och vackert. Ida är fint men lite väl kort och tråkigt enligt mig, Stella är också fint men ingen personlig favorit. Lycka till med namnvalet!
  • Fri 10 May 2019 16:34
    #2

    Ja jag vill hellst inte ha ett namn som alla ungar heter, som Liam som blev så poppis för bara något år sedan (där jag bor iaf). Sedan vill jag ha Ellie trodde det var unikt men ja verka ju som det blir mer vanligt.

    Men alla säger Ida och mannen har sagt Ida när folk frågat men jag är tveksam. Ska kännas rätt i hjärtat också eller hur :) Stella gillar mannen men inte jag.

  • Fri 10 May 2019 16:42
    #3

    Stella utan tvekan! Betyder ju stjärna och det passar på många sätt till Saga!

  • Fri 10 May 2019 17:07
    #4

    Ida

  • Fri 10 May 2019 17:33
    #5

    Ida alla dagar i veckan :) min bästa och äldsta vän heter Ida och hon är den finaste människa som finns.

  • Fri 10 May 2019 17:51
    #6

    Ida tycker jag är finast!


    Benjamin 24/12-2017 Zakaria och Adam 9/3-2019
  • Fri 10 May 2019 18:26
    #7

    Ellie är min absoluta favorit!

  • Kusine­n
    Fri 10 May 2019 21:58
    #8

    Jag tycker alla passar med Saga. Ellie tycker jag nog personligen bäst om.

  • Walker­90
    Fri 10 May 2019 22:22
    #9

    Ellie är finast! Jag älskar det tack vare filmen Up. För mig står Ellie för kärlek och drömmar.

  • Fri 10 May 2019 22:26
    #10

    Säger också Ellie men alla namn är fina och passar till Saga :)

Svar på tråden Vilket flicknamn?