• Mudcakemonster

    IVF maj 2019

    Hej! Kollade lite igenom efter trådar men hittade inga nya så jag tänkte starta en ny tråd för att hitta andra i samma situation just nu som vill följas åt?

    Vi genomgår vårt första IVF försök (manlig faktor). Hade mitt livs första äggplock igår och imorgon är det dags för ET såvida de inte idag ringer från sjukhuset och säger att det inte blivit nåt att lägga in igen. Är så nervös att jag nästan spricker.

  • Svar på tråden IVF maj 2019
  • Ölandstoka
    Najo skrev 2019-06-03 12:24:30 följande:

    Jag förstår exakt! Är precis likadan. 12 juni skolavslutning- kommer jag vara ok eller totalt bedrövad... ska jag bjuda in till kalas för min son i slutet på juni? Kommer jag orka med det om allt går åt helvete? Osv..

    Den här processen är verkligen en pendling mellan himmel och helvete. Kan förstå att det kan tära på folk som passerar ivf efter ivf med negativa resultat. De 2 första ivferma resulterade för mig i 2 graviditeter så jag har glidit på en räkmacka i ivf-sammanhang. Missfallet i april var ett uppvaknande för mig. Inser vilken tur jag haft. Jag har blivit gravid efter samtliga insättningar (2 barn och ett MA). Allt ser bra ut nu men det är just därför jag ser olyckskorpen säga "trodde du att du skulle ha sån flyt att få ett till barn vid 44?". Jag vet hur vidrig nästa vecka kommer bli så försöker faktiskt bara njuta denna vecka. Lugnet innan stormen!


    Lite räkmacka kanske men gissar att det är att du har bra förutsättningar också :)
  • Najo

    Jag ringde och kollade ststus på de tre andra embryona som hade toppnotering dag 2 (score 10, 10, 9) och tyvärr gick bara en till frysen idag/blastocyst. Hade hoppats det var 2 iaf framförallt då de såg så perfekta ut. Plötsligt känns det lite mindre positivt. Hade fler gått vidare hade jag haft större hopp om det embryot jag ruvar på.

  • Barnlängtan31år
    Najo skrev 2019-06-03 14:59:42 följande:

    Jag ringde och kollade ststus på de tre andra embryona som hade toppnotering dag 2 (score 10, 10, 9) och tyvärr gick bara en till frysen idag/blastocyst. Hade hoppats det var 2 iaf framförallt då de såg så perfekta ut. Plötsligt känns det lite mindre positivt. Hade fler gått vidare hade jag haft större hopp om det embryot jag ruvar på.


    Hoppas du fått ett perfekt embryo i dig!

    Nu är jag ruvare på blastocyst!
  • Ölandstoka
    Najo skrev 2019-06-03 14:59:42 följande:

    Jag ringde och kollade ststus på de tre andra embryona som hade toppnotering dag 2 (score 10, 10, 9) och tyvärr gick bara en till frysen idag/blastocyst. Hade hoppats det var 2 iaf framförallt då de såg så perfekta ut. Plötsligt känns det lite mindre positivt. Hade fler gått vidare hade jag haft större hopp om det embryot jag ruvar på.


    Ett kan räcka :) Hoppas att det är en riktig liten fighter du har både i magen och frysen!

    En fråga om scoringen på äggen, berättade de den eller frågade du? De sa inte till mig och funderar nu om det är för att det inte såg så bra ut.. Fast han sa att vi hade 45%, kanske mer sannolikhet att lyckas så någonstans måste han ju tyckt att det såg lovande ut :)
  • Najo
    Ölandstoka skrev 2019-06-03 16:17:43 följande:

    Ett kan räcka :) Hoppas att det är en riktig liten fighter du har både i magen och frysen!

    En fråga om scoringen på äggen, berättade de den eller frågade du? De sa inte till mig och funderar nu om det är för att det inte såg så bra ut.. Fast han sa att vi hade 45%, kanske mer sannolikhet att lyckas så någonstans måste han ju tyckt att det såg lovande ut :)


    Tack för peppningen! Det är så många delmoment i den här processen. Försöker tänka positivt. Det kändes orimligt bra i fre att alla befruktade hade delqt sig och var toppägg. Hade ju lika gärna kunnat varit 3 i fre ist för 4 ich då hade ett till frysen känts ok.

    De har sagt mer o mer. Första ivf fick jag fråga. Andra ivf sa han innan återföringen. Denna gpng8 sa han direkt då alla såg bra ut.. men jag fick fråga om själva siffran.

    Hat du fått 45% chans är jag säker att scoren är rätt hög!!
  • Ölandstoka
    Najo skrev 2019-06-03 16:26:13 följande:

    Tack för peppningen! Det är så många delmoment i den här processen. Försöker tänka positivt. Det kändes orimligt bra i fre att alla befruktade hade delqt sig och var toppägg. Hade ju lika gärna kunnat varit 3 i fre ist för 4 ich då hade ett till frysen känts ok.

    De har sagt mer o mer. Första ivf fick jag fråga. Andra ivf sa han innan återföringen. Denna gpng8 sa han direkt då alla såg bra ut.. men jag fick fråga om själva siffran.

    Hat du fått 45% chans är jag säker att scoren är rätt hög!!


    Jag hoppas att det är bra! :)
  • cutepoison

    Jag vet inte heller någon siffra, mer än att alla äggen hade delat sig som de skulle fram till i fredags. Nu får inte veta förrän på onsdag om någon blir till frysen. 

  • Barnlängtan31år
    cutepoison skrev 2019-06-02 20:01:35 följande:

    Hej, Hoppar in här. Vi fick en son på första IVF försöket 2016 på sahlgrenska. Vi fick ut 6 ägg, 3 blev befruktade, 1 återfördes, inga till frysen. 

    I fredag (31/5) gjorde vi en återföring på färskt äggplock på nordic ivf, en 2-dagars eftersom de bara fick ut 5 ägg denna gång. 4 hade befruktats, vilket kändes jätte positivt. 1 återfördes. Är så sjukt nervös nu. Har testdag 16/6. Känns som en evighet till dess. Någon annan som också har testdag senare i juni?


    Har också testdag den 16/6 :)
  • cutepoison
    Barnlängtan31år skrev 2019-06-03 20:08:18 följande:
    Har också testdag den 16/6 :)
    Vad kul! Då är flera stycken i den här gruppen! :D Vi kan stötta varandra oavsett. Är det din första ivf? 
  • Barnlängtan31år
    cutepoison skrev 2019-06-03 20:12:49 följande:

    Vad kul! Då är flera stycken i den här gruppen! :D Vi kan stötta varandra oavsett. Är det din första ivf? 


    Ja, och första insättningen. Blev totalfrys för två månader sedan, så nu liggen en liten blastocyst i magen :)

    Håller tummarna för oss alla!!
Svar på tråden IVF maj 2019