• MaxMamma17

    Hormonspiral - era erfarenheter

    Efter mitt första barn satte min bm in en kopparspiral som orsakade extremt dålig lukt från mitt underliv. Jag tog ut den och problemen försvann. Nu efter mitt andra barn har jag vägrat spiral och envisats med att jag vill ha minipiller. Ringde till min bm idag o sa att jag upplever problem med minipillerna. Hon föreslog hormonspiral. Kommer jag lukta igen? Vad tror ni? Plus minus? Tacksam för svar!

  • Svar på tråden Hormonspiral - era erfarenheter
  • Anonym (Em)

    Jag hade konstanta småblödningar med dålig lukt som följd när jag hade hormonspiral. Så risken är nog rätt stor att du kan få det om du hade det med koppar också.

    Min värsta biverkning var dock att jag fick ångest. :/

  • Anonym (C)

    Jag hade småblödningar ofta och blev extremt hårig, halva låten blev lurviga typ. Hade mirena och kommer aldrig ha spiral igen. Tog ut den i förtid. Gjorde ju dessutom sjukt ont att sätta in den.

  • Anonym (Fia)

    Jag är inne på min andra hormonspiral. Funkar perfekt. Ingen mens, inga biverkningar.

  • Anonym (Mimmi)

    Jag har inga bra erfarenheter av hormonspiral. Småblödde konstant med min Jaydess i fem månader, blev sedan gravid trots spiralen. Min bästa väninna har nyligen opererat ut sin hormonspiral ur buken då den vandrat (om jag förstått rätt så kan detta dock bara ske om bm gör fel vid insättningen och det ska inte vara så vanligt). En annan vännina blev liksom mig gravid på sin spiral (Mirena). Så nej, jag rekommenderar inte spiral.

  • Anonym (Em)
    Anonym (Mimmi) skrev 2019-05-14 18:19:56 följande:

    Jag har inga bra erfarenheter av hormonspiral. Småblödde konstant med min Jaydess i fem månader, blev sedan gravid trots spiralen. Min bästa väninna har nyligen opererat ut sin hormonspiral ur buken då den vandrat (om jag förstått rätt så kan detta dock bara ske om bm gör fel vid insättningen och det ska inte vara så vanligt). En annan vännina blev liksom mig gravid på sin spiral (Mirena). Så nej, jag rekommenderar inte spiral.


    Min var också en jaydess och jag småblödde också hela tiden.

    Kan inte heller rekommendera. Kändes som total obalans i hela underlivet.
  • Johanna1986

    Skulle ansolut inte rekommendera hormonspiral eller spiral över lag. Blev gravid med både Kylena och Mirena. Båda gångerna va de utomkvedes så nu e jag steril. Står om mej i expressen idag för övrigt om just detta

  • Anonym (Mimmi)
    Johanna1986 skrev 2019-05-14 20:47:11 följande:

    Skulle ansolut inte rekommendera hormonspiral eller spiral över lag. Blev gravid med både Kylena och Mirena. Båda gångerna va de utomkvedes så nu e jag steril. Står om mej i expressen idag för övrigt om just detta


    Åh jag tänkte att detta måste vara om dig då jag följt dig i tråden "svagt plus eller spök" när detta hände. Du är så modig och stark!!
  • Walker90

    Jag är inne på min andra hormonspiral och har inga negativa erfarenheter av den alls!

  • Johanna1986
    Anonym (Mimmi) skrev 2019-05-14 22:06:44 följande:

    Åh jag tänkte att detta måste vara om dig då jag följt dig i tråden "svagt plus eller spök" när detta hände. Du är så modig och stark!!


    Tack! De värmer att få höra de orden??
  • Lizzylizz

    Jag har bara bra erfarenhet av hormonspiral. Har Mirena och är inne på min andra. Hade problem med riklig mens och flytningar innan spiralen och det har blivit mycket bättre, blöder jättelite vid mens och den är väldigt regelbunden.

  • Bäverpaj

    Har satt in Mirena och krävde ultraljud för att se att den satt rätt. Blöder fortfarande efter 7 veckor och upplever att jag luktar lite illa.

  • solros68

    Är inne på min femte spiral och är väldigt! Visst blöder man mycket i början men det blev jag förvarnad om innan. Nu blöder jag inte alls.

Svar på tråden Hormonspiral - era erfarenheter