• vill2017

    Vi som precis plussat efter IVF

    Hej!

    Har nyss blivit gravid med första barnet efter ett FET med blastocyst och borde ha BF typ 11 januari 2020 om allt går bra!

    Ska på första UL den 28/5 och är livrädd för att hjärtat inte börjar slå. Trodde att jag skulle vara överlycklig över att vara gravid men känner mig mest bara orolig. Vore skönt att få prata med likasinnade:)

    Är på ruvardag 19. När kan man sluta räkna ruvardagar?

  • Svar på tråden Vi som precis plussat efter IVF
  • LLW

    Jag tror det här håller på att gå åt helvete.

    För två timmar sen började det komma rött blod. Riktigt sådär klarrött precis som mens. Har inte ont än men det känns som att det är påväg.

    Ringde 1177 men som väntat finns ingen hjälp/försäkran att få. Har sökt efter kliniker som gör privata ultraljud men hittar INGEN som har telefontid eller lediga tider. Hur kan det vara så svårt att få tag på någon? Inte heller kan man ringa kvinnokliniken eller mvc då deras kö blir fylld innan 7 på morgonen.

    Jag vill bara veta om det finns ett tickande hjärta där inne. Om det någonsin funnits.

    Vi fick iallafall vara lyckliga i två veckor.. det kanske är allt vi kommer få.

  • mulin
    vill2017 skrev 2019-06-26 23:08:11 följande:

    Hej Mulin! Mitt illamående har släppt helt nu (peppar,peppar) och mina symtom är typ helt borta förutom små ilningar ibland. Tycker också det är jättejobbigt när symtomen avtar men det står som du säger typ överallt att det är normalt. Har KUB om exakt en vecka.


    Ja det är verkligen det! Jag har kvar illamåendet och tappad matlust litegrann men inte mycket. Har haft rätt ont i magen några gånger om dagen i ett par dagar dock och det skrämmer mej jättemycket! guud vad skönt för dej att få komma iväg på KUB snart, jag ska iväg på mitt om 1,5 vecka ca , vill komma iväg på det NU.
  • mulin
    Kandelaber skrev 2019-06-27 07:46:21 följande:

    Tror också det är lugnt

    BM sa att vi är överdrivet försiktiga i Sverige, dvs vi kan inte berätta nåt och glädjas med fler utan vi måste veta att allt ska gå bra innan man kan blanda in fler i glädjen. Sen sa hon att även om jag hade fått vul idag hade jag varit rädd för att den dör nästa vecka haha, det är ju sant!

    Hon tyckte ocks0 att man inte behövde vara rädd att berätta för chefen innan semestern, det värsta är ju att hon sen skulle veta om ATT man haft ett missfall men få känns nog läget så dåligt för en ändå så att chefen inte är det stora problemet. Att det kan vara bra att chefen ändå vet det. Jag suger på karamellen till slutet på nästa v (dvs v12), ej bestämt än om jag ska berätta innan semestern men vore skönt om man svullnar upp i sommar :D


    Så sant så sant. Jag känner mig nästan som en skurk för att vi ändå berättat för ungefär ett 10-tal redan. Känns som alla väntar till efter v12 därför har vi vart för tidiga. Men jag vill verkligen inte mörka ett eventuellt missfall.

    Ja, det blir nog att berätta för min chef när vi ska iväg, känns bäst tror jag :)
  • mulin
    LLW skrev 2019-06-27 15:34:03 följande:

    Jag tror det här håller på att gå åt helvete.

    För två timmar sen började det komma rött blod. Riktigt sådär klarrött precis som mens. Har inte ont än men det känns som att det är påväg.

    Ringde 1177 men som väntat finns ingen hjälp/försäkran att få. Har sökt efter kliniker som gör privata ultraljud men hittar INGEN som har telefontid eller lediga tider. Hur kan det vara så svårt att få tag på någon? Inte heller kan man ringa kvinnokliniken eller mvc då deras kö blir fylld innan 7 på morgonen.

    Jag vill bara veta om det finns ett tickande hjärta där inne. Om det någonsin funnits.

    Vi fick iallafall vara lyckliga i två veckor.. det kanske är allt vi kommer få.


    Jag hade åkt till akuten! Att inte få veta direkt känns för jobbigt! Överdriv lite isf och säg även att du har ont så gör de säkert VUL på dig där. Jag håller dock tummarna att blodet inte är ett pågående missfall utan något annat <3
  • vill2017
    LLW skrev 2019-06-27 15:34:03 följande:

    Jag tror det här håller på att gå åt helvete.

    För två timmar sen började det komma rött blod. Riktigt sådär klarrött precis som mens. Har inte ont än men det känns som att det är påväg.

    Ringde 1177 men som väntat finns ingen hjälp/försäkran att få. Har sökt efter kliniker som gör privata ultraljud men hittar INGEN som har telefontid eller lediga tider. Hur kan det vara så svårt att få tag på någon? Inte heller kan man ringa kvinnokliniken eller mvc då deras kö blir fylld innan 7 på morgonen.

    Jag vill bara veta om det finns ett tickande hjärta där inne. Om det någonsin funnits.

    Vi fick iallafall vara lyckliga i två veckor.. det kanske är allt vi kommer få.


    Åh nej!! Vissa blöder ju extra mycket under tidig graviditet ävensom allt är okej och jag mins att kramperna var mycket starkare precis i början jämfört med nu. Det kunde vara rätt läskiga kramper faktiskt.

    Jag hade nog också gjort som Mulin skriver. Åkt in till akuten och sagt att jag nog har lite ondare än vad det gör.

    Jag håller tummarna för dig!! Stor kram!
  • Kandelaber
    mulin skrev 2019-06-27 21:24:21 följande:

    Så sant så sant. Jag känner mig nästan som en skurk för att vi ändå berättat för ungefär ett 10-tal redan. Känns som alla väntar till efter v12 därför har vi vart för tidiga. Men jag vill verkligen inte mörka ett eventuellt missfall.

    Ja, det blir nog att berätta för min chef när vi ska iväg, känns bäst tror jag :)


    Ja och framförallt känner man sig så jävla lurad av ett missfall:( Men de flesta vanloga människor måste ju berätta innan ett UL i v18 så man kanske bara ska våga.. är ju vara 1person ändå.

    Vi har många i privatlivet som vet, man ids som inte mörka så mkt när det är ivf och grejer, det är alldeles för mycket som påverkar vardag o sånt INNAN man ens är gravid så svårt o glida undan allt hela tiden. Tar sjukt mkt energi.
  • Kandelaber
    LLW skrev 2019-06-27 15:34:03 följande:

    Jag tror det här håller på att gå åt helvete.

    För två timmar sen började det komma rött blod. Riktigt sådär klarrött precis som mens. Har inte ont än men det känns som att det är påväg.

    Ringde 1177 men som väntat finns ingen hjälp/försäkran att få. Har sökt efter kliniker som gör privata ultraljud men hittar INGEN som har telefontid eller lediga tider. Hur kan det vara så svårt att få tag på någon? Inte heller kan man ringa kvinnokliniken eller mvc då deras kö blir fylld innan 7 på morgonen.

    Jag vill bara veta om det finns ett tickande hjärta där inne. Om det någonsin funnits.

    Vi fick iallafall vara lyckliga i två veckor.. det kanske är allt vi kommer få.


    Ånej hoppas det "bara" är en ofarlig blödning. Måste ju vara positivt att du inte har ont?

    Hoppas du får komma in nånstans, jag fick ingen tid nånstans då jag inte ville åka till akuten så tog 10 dagar innan jag fick ultraljud, och då kunde hon ju bara se att det var tomt, man får ju som inga svar om vad som fanns där och vad som hände NÄR det hände.

    Håller tummarna jag med!!
  • LLW

    Tack för peppen <3

    Vi åkte in till kvinnokliniken idag och fick ta lite prover och göra vul.

    Läkaren kunde se en hinnsäck på ca 9 mm och vad han trodde var en gulesäck, men inget foster. Jag borde vara i vecka 6+2 nu men han sa att det är mer troligt att jag är i 5+ något.. känns inte bra men jag försöker att inte deppa ihop allt för mycket. Är jag i 5+ kan det ju absolut vara för tidigt för att se någonting. Då kan det ju också förklara att jag fick 3+ på digitala senare än jag räknat med.

    Det som var positivt var att min blödning inte hade gjort att något lossnat. Slemhinna och hinnsäck såg bra ut trots allt.

    Fick en ny tid nästa torsdag, men har också en tid hos rmc sen innan på tisdag. Vet inte om jag ska avboka den eller gå dit. Läkaren tyckte absolut vi skulle vänta minst till torsdag innan vi kollade igen men jag känner att det skadar ju inte att kolla på tisdag också. I värsta fall vet jag ju att det fortfarande kan vara för tidigt om de inte hittar något då.

    Ååh varför kan det inte bara få gå lätt? Känns så jävla tråkigt att fortsätta må dåligt och oroa sig efter allt vi redan gått igenom :(

    I vilken vecka gjorde ni första vul och vad kunde man se då?

  • Solros80
    LLW skrev 2019-06-28 16:19:39 följande:

    Tack för peppen <3

    Vi åkte in till kvinnokliniken idag och fick ta lite prover och göra vul.

    Läkaren kunde se en hinnsäck på ca 9 mm och vad han trodde var en gulesäck, men inget foster. Jag borde vara i vecka 6+2 nu men han sa att det är mer troligt att jag är i 5+ något.. känns inte bra men jag försöker att inte deppa ihop allt för mycket. Är jag i 5+ kan det ju absolut vara för tidigt för att se någonting. Då kan det ju också förklara att jag fick 3+ på digitala senare än jag räknat med.

    Det som var positivt var att min blödning inte hade gjort att något lossnat. Slemhinna och hinnsäck såg bra ut trots allt.

    Fick en ny tid nästa torsdag, men har också en tid hos rmc sen innan på tisdag. Vet inte om jag ska avboka den eller gå dit. Läkaren tyckte absolut vi skulle vänta minst till torsdag innan vi kollade igen men jag känner att det skadar ju inte att kolla på tisdag också. I värsta fall vet jag ju att det fortfarande kan vara för tidigt om de inte hittar något då.

    Ååh varför kan det inte bara få gå lätt? Känns så jävla tråkigt att fortsätta må dåligt och oroa sig efter allt vi redan gått igenom :(

    I vilken vecka gjorde ni första vul och vad kunde man se då?


    Jag beklagar verkligen att det har varit så omtumlande för dig. Det måste kännas jätte jobbigt att först blöda och sedan inte få bekräftelse på att allt är som det ska. Men det låter som att du ändå kan ha ganska stora förhoppningar. Om det är så att du bara är i vecka 5 är det inte alls konstigt att man inte kan se något.

    Vi gjorde en Vul i vecka 6+4,då kunde man se ett tickande hjärta och en hinsäck med något otydligt i. Sedan gjorde vi Vul i vecka 7 igen och kunde se två tickande hjärtan. Så det kan hända mycket på några dagar.
  • vill2017
    LLW skrev 2019-06-28 16:19:39 följande:

    Tack för peppen <3

    Vi åkte in till kvinnokliniken idag och fick ta lite prover och göra vul.

    Läkaren kunde se en hinnsäck på ca 9 mm och vad han trodde var en gulesäck, men inget foster. Jag borde vara i vecka 6+2 nu men han sa att det är mer troligt att jag är i 5+ något.. känns inte bra men jag försöker att inte deppa ihop allt för mycket. Är jag i 5+ kan det ju absolut vara för tidigt för att se någonting. Då kan det ju också förklara att jag fick 3+ på digitala senare än jag räknat med.

    Det som var positivt var att min blödning inte hade gjort att något lossnat. Slemhinna och hinnsäck såg bra ut trots allt.

    Fick en ny tid nästa torsdag, men har också en tid hos rmc sen innan på tisdag. Vet inte om jag ska avboka den eller gå dit. Läkaren tyckte absolut vi skulle vänta minst till torsdag innan vi kollade igen men jag känner att det skadar ju inte att kolla på tisdag också. I värsta fall vet jag ju att det fortfarande kan vara för tidigt om de inte hittar något då.

    Ååh varför kan det inte bara få gå lätt? Känns så jävla tråkigt att fortsätta må dåligt och oroa sig efter allt vi redan gått igenom :(

    I vilken vecka gjorde ni första vul och vad kunde man se då?


    Men det borde väl stämma att du är i 5+ nånting? Visst gjorde du väl ET runt 1/6? Och så börjar du räkna typ exakt två veckor innan det. Hoppas det stämmer i alla fall för då är det kanske för tidigt fortfarande! Och så kanske du får blödningar för att din kropp fortfarande är inställd på att ge dig mens. Vi gjorde värt första VUL i 7+2 och då såg vi hjärta och typ nånting som såg ut som en räka.
Svar på tråden Vi som precis plussat efter IVF