• Anonym (?????­??)
    Wed 15 May 2019 15:26
    1250 visningar
    43 svar
    43
    1250

    Hur skulle du göra med vigselringarna?

    Hur skulle du göra i det här exemplet? Du har en jättefin vigselring men får en till ring som också ser ut som en vigselring. Stenarna är större och dyrare än din original-vigselring och om man sätter båda bredvid varann så är den nya mer imponerande. (Inte för att man behöver imponera på någon, affektionsvärde har ingen prislapp osv)

    Skulle du använda din nya ring som vigselring på vänstra handen eller skulle du ha den nya på högra handen istället och fortsätta gå med din gamla vigselring? Det går inte att ha båda ringarna på samma finger.

  • Svar på tråden Hur skulle du göra med vigselringarna?
  • Prakti­sk58
    Wed 15 May 2019 15:34
    #1

    Affectionsvärdet av stenarna jämfört med äktenskapet ?

  • Anonym (trade­)
    Wed 15 May 2019 15:34
    #2

    Går det inte att byta båda mot ett fint halsband?

  • Wed 15 May 2019 15:37
    #3
    Anonym (???????) skrev 2019-05-15 15:26:10 följande:

    Hur skulle du göra i det här exemplet? Du har en jättefin vigselring men får en till ring som också ser ut som en vigselring. Stenarna är större och dyrare än din original-vigselring och om man sätter båda bredvid varann så är den nya mer imponerande. (Inte för att man behöver imponera på någon, affektionsvärde har ingen prislapp osv)

    Skulle du använda din nya ring som vigselring på vänstra handen eller skulle du ha den nya på högra handen istället och fortsätta gå med din gamla vigselring? Det går inte att ha båda ringarna på samma finger.


    I samförstånd med min fru. Om hon ger mig en ring till skulle vi nog både innan och efter gåvan tillsammans komma fram hur vi vill ha det.

    Spontant har jag svårt att se hur jag skulle kunna få en vigselring till och framförallt en som inte matchar min nuvarande.


  • Anonym (?????­??) Trådstartaren
    Wed 15 May 2019 15:37
    #4
    Anonym (trade) skrev 2019-05-15 15:34:25 följande:
    Går det inte att byta båda mot ett fint halsband?
    Om du tänker att både frun och mannen vill att frun har båda ringarna så det är ingen fråga om att han har köpt "fel" smycke.
  • Wed 15 May 2019 15:41
    #5

    För mig känns det självklart att jag skulle använda den nya ringen på höger hand och min vigselring kvar på vänster!
    Vigselringen är ju just min vigselring! Den andra må vara hur fin som helst, men den kan aldrig bli min vigselring eftersom den inte är det..

  • Anonym (?????­??) Trådstartaren
    Wed 15 May 2019 15:41
    #6
    Kjell2 skrev 2019-05-15 15:37:18 följande:
    I samförstånd med min fru. Om hon ger mig en ring till skulle vi nog både innan och efter gåvan tillsammans komma fram hur vi vill ha det.

    Spontant har jag svårt att se hur jag skulle kunna få en vigselring till och framförallt en som inte matchar min nuvarande.


    Fast du är en man väl och män brukar inte ha så många ringar. Tänk dig att du köper en ring till din fru till födelsdag, julklapp eller bröllopsdagspresent som ser ut som och kan användas som en vigselring också om man vill. Skulle du vilja att hon hade den på höger hand eller skulle du tycka att hon gott kan använda den som en ny vigselring om hon känner för det?
  • Anonym (trade­)
    Wed 15 May 2019 15:42
    #7
    Anonym (???????) skrev 2019-05-15 15:37:48 följande:

    Om du tänker att både frun och mannen vill att frun har båda ringarna så det är ingen fråga om att han har köpt "fel" smycke.


    Men du slipper välja och halsband är fina.
  • Anonym (Vigse­lringe­n)
    Wed 15 May 2019 15:43
    #8

    Skulle ha vigselringen på vänster ringfinger för jag tycker att den hör hemma där. Du kan ju imponera på höger sida

  • Anonym (Vad han önskar­)
    Wed 15 May 2019 15:51
    #9

    Hade frågat min man vad han tycker. Personligen värdesätter jag min vigselring högt och skulle självmant inte byta ut den. Om min man däremot gav mig en annan ring skulle jag göra så som han hade tänkt när han köpte den andra ringen. Är nya ringen en gåva från någon annan än min man skulle jag högst troligt bära den på höger hand.

  • Wed 15 May 2019 15:55
    #10
    Anonym (???????) skrev 2019-05-15 15:41:46 följande:
    Fast du är en man väl och män brukar inte ha så många ringar. Tänk dig att du köper en ring till din fru till födelsdag, julklapp eller bröllopsdagspresent som ser ut som och kan användas som en vigselring också om man vill. Skulle du vilja att hon hade den på höger hand eller skulle du tycka att hon gott kan använda den som en ny vigselring om hon känner för det?
    Då min fru redan har en vigselring skulle jag inte köpa en ersättare utan att vara överens med henne. Alltså, skulle jag köpa en annan ring så är det inte för att ersätta vigselringen.

    Vigselringen är den som välsignades och hon fick när vi vigdes. Den ersätts inte utan att vi är överens. 
Svar på tråden Hur skulle du göra med vigselringarna?