• Anonym (Hjälp­)
    Wed 15 May 2019 21:00
    2453 visningar
    112 svar
    112
    2453

    Fått uppvaktning av annat håll, har pojkvän. Vad skall jag svara?

    Är i ett förhållande sedan 2 år tillsammans, vi är sambos.

    Via jobbet för 3 månader sen träffade jag en person som tog mig med storm, det var som en blixt från klar himmel. Jag kände fjärilar i magen och blev svimfärdig, naivt men jag funderar på om detta är vad som kallas kärlek vid första ögonkastet.

    Jag och min pojkvän har haft det dåligt under en lång period, det går upp och ner mycket bråk och inget sex på ett halvår.

    Jag kan inte släppa den andra killen, han har suttit fast på näthinnan.

    Nu har killen hittat mig på sociala medier och kontaktat mig och mycket riktigt fått samma intryck som jag fått.

    Detta är kanske mitt livs kärlek men jag är i en relation som sagt var. Vad svarar jag honom? Vill ge honom en hint om vad jag kände men ändå vara öppen med att jag är i en relation men också kanske något om att det tyvärr inte är så bra just nu i relationen.

    Har ni förslag?

    ?Sitter i ett förhållande just nu, som kanske inte varit hundra på länge. Jag fick ett intryck av dig som satt sig på min näthinna.?

    Usch hjälp mig utveckla?

  • Svar på tråden Fått uppvaktning av annat håll, har pojkvän. Vad skall jag svara?
  • Fri 17 May 2019 19:14
    Anonym (suck) skrev 2019-05-17 16:52:14 följande:

    Kanske underförstått att det inte gäller alla men en majoritet?


    En ?majoritet?? Knappast. Och det är fortfarande en grov, nedsättande, generalisering som saknar faktastöd och som vara späder på kvinnoförakt. Men det var väl intentionen med kommentaren?
  • Anonym (&)
    Fri 17 May 2019 19:27
    Anonym (Hjälp) skrev 2019-05-17 16:59:14 följande:

    UPDATE:

    Jag har gjort slut idag.

    Absolut inte på grund av den nya killen, han är jag inte ens så sugen på att ta upp kontakten med och kommer vänta några månader. Men ni i tråden bland annat fick mig att inse att vi inte är rätt för varandra. Tack.


    Hur reagerade din pojkvän när du gjorde slut?
  • Anonym (Ebba)
    Fri 17 May 2019 21:23

    Asså, du måste ju sätta dig själv först samtidigt som du är ärlig mot din sambo. Kanske är det så att ni borde göra slut iaf? Inte sex på ett halvår och stora bråk låter inte som en bra grund att bygga på, ni har inte ens varit ihop så länge att ni egentligen har massor att kämpa för.

  • Anonym (Ebba)
    Fri 17 May 2019 21:23

    Asså, du måste ju sätta dig själv först samtidigt som du är ärlig mot din sambo. Kanske är det så att ni borde göra slut iaf? Inte sex på ett halvår och stora bråk låter inte som en bra grund att bygga på, ni har inte ens varit ihop så länge att ni egentligen har massor att kämpa för.

  • Anonym (Ebba)
    Fri 17 May 2019 21:23

    Asså, du måste ju sätta dig själv först samtidigt som du är ärlig mot din sambo. Kanske är det så att ni borde göra slut iaf? Inte sex på ett halvår och stora bråk låter inte som en bra grund att bygga på, ni har inte ens varit ihop så länge att ni egentligen har massor att kämpa för.

  • Anonym (Ebba)
    Fri 17 May 2019 21:23

    Asså, du måste ju sätta dig själv först samtidigt som du är ärlig mot din sambo. Kanske är det så att ni borde göra slut iaf? Inte sex på ett halvår och stora bråk låter inte som en bra grund att bygga på, ni har inte ens varit ihop så länge att ni egentligen har massor att kämpa för.

  • Anonym (Ebba)
    Fri 17 May 2019 21:23

    Asså, du måste ju sätta dig själv först samtidigt som du är ärlig mot din sambo. Kanske är det så att ni borde göra slut iaf? Inte sex på ett halvår och stora bråk låter inte som en bra grund att bygga på, ni har inte ens varit ihop så länge att ni egentligen har massor att kämpa för.

  • Anonym (Ebba)
    Fri 17 May 2019 21:23

    Asså, du måste ju sätta dig själv först samtidigt som du är ärlig mot din sambo. Kanske är det så att ni borde göra slut iaf? Inte sex på ett halvår och stora bråk låter inte som en bra grund att bygga på, ni har inte ens varit ihop så länge att ni egentligen har massor att kämpa för.

  • Anonym (Ebba)
    Fri 17 May 2019 21:23

    Asså, du måste ju sätta dig själv först samtidigt som du är ärlig mot din sambo. Kanske är det så att ni borde göra slut iaf? Inte sex på ett halvår och stora bråk låter inte som en bra grund att bygga på, ni har inte ens varit ihop så länge att ni egentligen har massor att kämpa för.

  • Anonym (Ebba)
    Fri 17 May 2019 21:23

    Asså, du måste ju sätta dig själv först samtidigt som du är ärlig mot din sambo. Kanske är det så att ni borde göra slut iaf? Inte sex på ett halvår och stora bråk låter inte som en bra grund att bygga på, ni har inte ens varit ihop så länge att ni egentligen har massor att kämpa för.

  • Anonym (Ebba)
    Fri 17 May 2019 21:23
    Anonym (Ebba) skrev 2019-05-17 21:23:18 följande:

    Asså, du måste ju sätta dig själv först samtidigt som du är ärlig mot din sambo. Kanske är det så att ni borde göra slut iaf? Inte sex på ett halvår och stora bråk låter inte som en bra grund att bygga på, ni har inte ens varit ihop så länge att ni egentligen har massor att kämpa för.


    Hahah,  nu förstår jag hur folk lyckas posta så många gånger, sorry!
  • Anonym (illus­ion)
    Fri 17 May 2019 22:34
    Anonym (Hjälp) skrev 2019-05-17 16:59:14 följande:

    UPDATE:

    Jag har gjort slut idag.

    Absolut inte på grund av den nya killen, han är jag inte ens så sugen på att ta upp kontakten med och kommer vänta några månader. Men ni i tråden bland annat fick mig att inse att vi inte är rätt för varandra. Tack.


    Ok, du verkar lättad. Så det var nog rätt beslut. Hur tog din kille det? Eller ex-kille.
  • Sat 18 May 2019 17:29
    Anonym (Hjälp) skrev 2019-05-17 16:59:14 följande:

    UPDATE:

    Jag har gjort slut idag.

    Absolut inte på grund av den nya killen, han är jag inte ens så sugen på att ta upp kontakten med och kommer vänta några månader. Men ni i tråden bland annat fick mig att inse att vi inte är rätt för varandra. Tack.


    Bra gjort TS!! lycka till nu! Kram till dig!
    She knows she's more than just a little misunderstood. She has trouble acting normal when she's nervous.
  • Anonym (Hjälp­) Trådstartaren
    Mon 3 Jun 2019 17:43

    UPDATE igen:

    Jag gjorde slut, hittade lägenhet och vi sov inte ens i samma säng under tiden i samma hus. Jag mötte killen ute på gatan med en kompis o pratade lite, sen tackade jag nej till honom då han inte var min typ.

    Därefter visar min nuvarande kille hur mycket han vill ha mig i sitt liv och har gjort alla förändringar som jag hade hoppats på. Jag blev kär på nytt, han har ansträngt och visat mig ett nytt ?jag? och nu ger vi oss en sista chans.

    Men jag har så dåligt samvete, vi ?VAR? ju inte tillsammans jag hade faktiskt gjort ett avslut och vi bodde med varandra som vänner. Men fortfarande dåligt samvete att jag träffade de andra killen på en pratstund. Bör jag säga något eller för alltid vara tyst om det och förtränga det?

  • Mon 3 Jun 2019 17:59
    Anonym (Hjälp) skrev 2019-06-03 17:43:14 följande:
    UPDATE igen:

    Jag gjorde slut, hittade lägenhet och vi sov inte ens i samma säng under tiden i samma hus. Jag mötte killen ute på gatan med en kompis o pratade lite, sen tackade jag nej till honom då han inte var min typ.

    Därefter visar min nuvarande kille hur mycket han vill ha mig i sitt liv och har gjort alla förändringar som jag hade hoppats på. Jag blev kär på nytt, han har ansträngt och visat mig ett nytt jag och nu ger vi oss en sista chans.

    Men jag har så dåligt samvete, vi VAR ju inte tillsammans jag hade faktiskt gjort ett avslut och vi bodde med varandra som vänner. Men fortfarande dåligt samvete att jag träffade de andra killen på en pratstund. Bör jag säga något eller för alltid vara tyst om det och förtränga det?
    Om du bara pratade med honom är det väl inget du behöver ha dåligt samvete för? i synnerhet då ni faktiskt gjort slut.
  • Anonym (Hjälp­) Trådstartaren
    Mon 3 Jun 2019 18:04
    Tecum skrev 2019-06-03 17:59:48 följande:

    Om du bara pratade med honom är det väl inget du behöver ha dåligt samvete för? i synnerhet då ni faktiskt gjort slut.


    Det är sant faktiskt. Borde jag berättade det eller bättre vara tyst om det? Mitt samvete säger det första men är ändå rädd att jag förstör mellan oss då. Han kanske yrkar på att han inte skulle gjort så mot mig när vi fortfarande bodde under samma tak.
  • Mon 3 Jun 2019 18:26
    Anonym (Hjälp) skrev 2019-06-03 18:04:43 följande:
    Det är sant faktiskt. Borde jag berättade det eller bättre vara tyst om det? Mitt samvete säger det första men är ändå rädd att jag förstör mellan oss då. Han kanske yrkar på att han inte skulle gjort så mot mig när vi fortfarande bodde under samma tak.
    Bättre att vara tyst. Egentligen är det inget värt att nämna men om du tar upp det tror han kanske att det var mer än det var.
  • Anonym (illus­ion)
    Mon 3 Jun 2019 18:44
    Tecum skrev 2019-06-03 18:26:15 följande:
    Bättre att vara tyst. Egentligen är det inget värt att nämna men om du tar upp det tror han kanske att det var mer än det var.
    håller med.

    kom igen, ni pratade bara. det är verkligen ingen big deal. din exkille/kille kanske låg med nån när det var slut. Vad vet du? Och skulle du vilja veta det? Se framåt nu!
Svar på tråden Fått uppvaktning av annat håll, har pojkvän. Vad skall jag svara?