• Anonym (Ledse­n)
    Thu 16 May 2019 00:43
    793 visningar
    51 svar
    51
    793

    Sambon gör mig besviken och äcklad

    Jag träffade min nuvarande kille för 3 år sedan. Hade innan dess precis separerat från ett dåligt förhållande och hade därför inget boende så fick nos hos mamma tills jag hittade en lägenhet.

    Under denna tid hos mamma dejtade jag en ny kille. Allt var helt perfekt och underbart.

    Jag fick min lägenhet och han flyttade då in hos mig.

    Så nu kommer bekymret...

    Jag köpte varenda möbel och inredning själv. Tallrikar, glas, allt. Fixat och satt upp tavlor, hyllor allting själv.

    Han flyttade in och tog med sig lite kläder.

    Jag betalar hyra, el, Internet, hemförsäkring, kanaler och Netflix. Summan landar på 7500.

    Han betalar inget.

    I 3 månader var jag tyst och sa till honom att om han ska bo här med mig så får han också bidra. Så han började stå för maten.

    I alla fall. Han köpte mat EN gång, fyllde kyl och frys så det räckte för 2 veckor. Men sen när det tog slut så var jag tvungen att gå handla. Han handlade en gång och tänkte det räcker.

    Så då la jag ut 7500 för hemmet och sen mat resten av tiden ca 2000.

    Sa till honom flera gånger. Du står för maten, det är ditt ansvar att gå handla och se till så det alltid finns mat i kyl och frys, inte handla en gång sen nog med det.

    Han blev så sur på mig och kallade mig snål?

    Sen dess handlade han när han kände för det.

    Så på 3 år har han handlat sammanlagt 6-8 gånger. Och då är det räknat 1 gång per månad. Så ja 6-8 månader av 3 år (36 månader).

    Detta är inte okej och vi har bråkat så mycket om det att han bestämde sig för att flytta hem?!

    Men han flyttade hem och kom ändå varje dag till mig. Han är här varje dag men har kläder och allt hos familjen.

    Han påstår vi är sambos men han har inget här, kommer kring 21-23, förväntar sig att jag ska laga mat till honom.

    Jag har inte råd att stå för kostnader hemma och mat för 2 och han ska inte lägga en enda krona.

    Men i alla fall igår köpte han godis och choklad. Imorse var där över och det fanns 1 chokladbit kvar.

    Han vaknade idag och Sa att han inte vill äta sånt skit mer.

    Okej tänkte jag.

    Så i förmiddags åt jag den sista chokladbiten innan han kom, när jag var själv. Han blev så sur på mig och kallade mig egoist, varför åt jag chokladen när vi kunde ha delat? Men han var inte hemma och plus sa han att han inte ville äta sånt mer.

    Så hela kvällen har han legat i sängen och surat och jag har legat i soffan.

    Frågade honom men fick inget svar. Han låg knäpptyst.

    Så jag gick in i rummet för att se vad han gör. Han blev helt chokad och la ifrån sig telefonen, helt rädd. Kalsongerna var halvt nere.

    Han låg alltså där och runkade medan jag satt i soffan.

    Jag blev så äcklad och förbannad!!!

    Överreagerar jag?

    Vad är felet alltså.... är det ens okej att leva så här, är det ens ett samboförhållande?

    Var det rätt av honom att bli sur för jag tog sista chokladen?

    Är det rätt att han ligger och runkar och jag är i rummet bredvid?

    Usch är besviken, ledsen och äcklad.

  • Svar på tråden Sambon gör mig besviken och äcklad
  • Thu 16 May 2019 00:48
    #1
    +4

    Problemet är ju att han utnyttjar dig ekonomiskt. Att han runkar är ju inga konstigheter, det är snarare du som har en märklig inställning till onani.

  • Tiffan­y
    Thu 16 May 2019 01:04
    #2
    +1

    Min fråga till dig är ju varför du ens vill vara tsm med honom? Han verkar vara en bortskämd karl som tkr du ska försörja honom..

  • Tiffan­y
    Thu 16 May 2019 01:05
    #3

    O han ligger o runkar i rummet bredvid dig med telefonen i handen? Haha skevt på allvar tkr jag

  • Anonym (Ledse­n) Trådstartaren
    Thu 16 May 2019 01:31
    #4

    Saken är den att jag inte handlar hem någon mat längre. Jag äter på jobbet istället. Han är här varje dag, sover här och allt. Men köper ingen mat och jag tänker inte stå för allt så jag handlar inget jag heller.

    Så han äter ute eller hos familjen.

    Sen påstår han att vi är sambos?

    Detta är ju inte ett samboförhållande.

    Och det att han runkar. Klart man ska tillfredsställa sig själv. Men alltså ligger i sängen och jag i soffan med dörren öppen?

    Jag gör det om jag är själv hemma och är kåt. Annars har jag ju sex med min partner. Inte ska han sitta i soffan och jag ligga och pulla i sängen när jag istället kan ha sex med honom .

    Han kollade antagligen porr i telefonen?

  • Tiffan­y
    Thu 16 May 2019 01:36
    #5
    +1

    Jsg tycker att det låter som ett osunt förhållande.

    Knappast sambo förhållande. Då delar man på saker o ting.

    Jag hade lessnat DIREKT på min kille om han betedde sig sådär. Vi har vart tsm i 2.5år o har aldrig haft några problem med att leva som sambos ..vi delar på saker o ting och vi respekerar varandra o pratar om saker o ting så att båda parterna mår bra.

    Som att han endå kommer o är hos dig varje dag är det ju som att han endå bor där.. har han en inkomst? kräv då att han betalar för sig också ..om han nu anser sig endp vara din sambo.

  • Tiffan­y
    Thu 16 May 2019 01:38
    #6

    Ja ang runkningen. Det är en sak om man är sj hemma o kåt men lever man ihop med sin älskling o är kåt går man väl till denne? Och om denne inte vill ja dp kan man ju tillfreda sig själv men han försökte väl inte ens att vara med dig??

    Har du frågat vad han eg. Känner för dig?

    Han verkar väldigt respektlös

  • Anonym (G)
    Thu 16 May 2019 04:44
    #7

    Han utnyttjar dig ekonomiskt. Väldigt oattraktivt. Varför betalar han inte? Har han inget jobb?

  • Anonym (D)
    Thu 16 May 2019 05:06
    #8

    Varför har du betalat hans del av hyran för???? Helt sjukt...

    Skulle inte säga att ni är sambo, snarare att han är en parasit och att du av någon anledning normaliserat att han bott gratis.

  • Anonym (D)
    Thu 16 May 2019 05:08
    #9
    +1
    Tiffany skrev 2019-05-16 01:38:37 följande:

    Ja ang runkningen. Det är en sak om man är sj hemma o kåt men lever man ihop med sin älskling o är kåt går man väl till denne? Och om denne inte vill ja dp kan man ju tillfreda sig själv men han försökte väl inte ens att vara med dig??

    Har du frågat vad han eg. Känner för dig?

    Han verkar väldigt respektlös


    Sex och onani är två helt olika saker.
  • Barbro­45
    Thu 16 May 2019 05:37
    #10
    +1
    Anonym (Ledsen) skrev 2019-05-16 01:31:44 följande:

    Saken är den att jag inte handlar hem någon mat längre. Jag äter på jobbet istället. Han är här varje dag, sover här och allt. Men köper ingen mat och jag tänker inte stå för allt så jag handlar inget jag heller.

    Så han äter ute eller hos familjen.

    Sen påstår han att vi är sambos?

    Detta är ju inte ett samboförhållande.

    Och det att han runkar. Klart man ska tillfredsställa sig själv. Men alltså ligger i sängen och jag i soffan med dörren öppen?

    Jag gör det om jag är själv hemma och är kåt. Annars har jag ju sex med min partner. Inte ska han sitta i soffan och jag ligga och pulla i sängen när jag istället kan ha sex med honom .

    Han kollade antagligen porr i telefonen?


    Ja du TS, då har fått en mansbebis på halsen. Att du stått ut så länge! Släng ut bebisen. Du måste vara mycket tydlig. Jag vill inte ha dig här längre. Det är slut. Du får inte komma hit mer. Jag har inga känslor kvar för dig. Och se till att ta tillbaka nyckeln om han har en sån. Är han folkbokförd hos dig så se till att det ändras.
Svar på tråden Sambon gör mig besviken och äcklad