• Thu 16 May 2019 17:19
    2420 visningar
    62 svar
    -3
    62
    2420

    Är du beredd att ta emot Jesus?

    Det krävs en viss öppenhet för att ta emot Jesus som sin frälsare, men alla kan ju ta emot honom. Det kan dock vara mycket som står i vägen, en vanlig orsak är att man förnekar att Gud skulle finnas och att man inte vill befatta sig med Jesus. Det kan vara svårt att förstå hela konceptet om synd och förlåtelse. Skulle du kunna tänka dig att ta emot Jesus i ditt liv ? Vad är det som hindrar dig från sanningen ? En vanlig undanflykt är ju att man inte tror på sagor.

    Men sanningen är i själva verket att ni som inte vill tro är slavar under satan (ta inte detta för hårt). Det är djävulen som gör så att du inte kan/vill tro, men ni tror givetvis att det är er egen intelligens och fria vilja, det kan inte bli mer fel. Djävulen är en väldigt listig fiende som inte vill att du skall kännas vid livets sanning. Din enda befrielse är att våga ta steget, att bryta dig loss från dina bojor och ta emot Jesus. Endast genom din egen bekännelse kan befrielse nås.

    Detta är bara en simpel upplysning om den andliga verkligheten kontra köttet. Gör som du vill, fortsätt lev kvar i ett Gudlöst töcken och vakuum i tron på din övertygelse, eller bryt dig ur systemet skapat av satan, ta kontakt med Gud, ta emot Jesus Kristus i ditt liv och upplev den största kärleken, tryggheten och friden som finns.. han har lovat oss evigt liv. Och evigt liv är det vi är skapta för. Jordelivet är bara ett tillfälligt ?tält? du lever i, som förberedelse på det himmelska. Låt dig inte skrämmas, Gud är kärleksfull och vill ge dig glädje, du kan fortsätta spela dina tv spel och dricka dina öl. Skillnaden är att du blir räddad om du tar emot i tro. Sen är det ju aldrig fel att då och då läsa bibeln och be till Gud, att lära känna Jesus bättre.

    Kom ihåg att det inte går att bara tro på Jesu existens, det du behöver bekänna högt för dig själv är att du tror på att Jesus är Guds son och att han dog för dig på korset för oss syndare och återuppstod på tredje dagen.

    Vad som kan diskuteras är huruvida du ställer dig till detta, om du vill ta emot, är nyfiken eller inte vågar/vill och isåfall varför. Mig gör det inget, det är mot Gud du svarar.

    Svårt att förstå ? Inga konstigheter.

  • Svar på tråden Är du beredd att ta emot Jesus?
  • Thu 16 May 2019 17:59
    #1
    +1

    Problemet är bara att de flesta av oss förväntar sig någon form av bevis om vi ska göra en livsförändring, oavsett vad det gäller. Jag vill ha en garant på att det du säger stämmer, annars kan jag lika gärna fortsätta med det jag tror på idag (dvs ingenting eftersom jag är ateist).

    Eftersom alla som är troende säger som du, från alla olika religioner, så är det ju hopplöst att veta vad som är rätt- ska vi läsa gamla testamentet, koranen, nya testamentet eller andra böcker som sägs komma från gud?

    Ett bevis som skulle funka vore ju om de som är troende, t ex kristna, blev lite extra belönade av gud genom att kanske vara lite mer lyckliga, ha mer frid i livet, mer nöjda, göra bättre val, vara lite bättre föräldrar- eller för all del- få fler bönesvar- men så är det ju inte heller så det är ju jättesvårt för oss att veta vad vi ska välja.

  • Thu 16 May 2019 18:11
    #2
    -1

    Och nu kommer Gudshatarna.......

  • Anonym (Ja)
    Thu 16 May 2019 18:14
    #3
    -1

    Jag vet att han finns, gud har hjälpt mig. Tror men ärcinte fanatisk för det. Tro behöver inte skrikas ut utan är mellan mig och gud.

  • Thu 16 May 2019 18:27
    #4
    +1

    Första frågan. Nja, skulle nog inte vilja ha med han att göra. Men skulle han kunna bevisa sin existens skulle jag givetvis inte påstå att han inte finns.

    Andra frågan. Det som hindrar mig från din sanning är sanningen dvs bevis. Finns inget som tyder på att din sanning är rätt.

    Tredje frågan. Det är ganska lätt att förstå men jag har inget intresse av Jesus vill han mig något får han söka upp mig själv. Skulle du nu mot förmodan ha rätt så väljer jag nog satan iaf. Han verkar vara en snälla parten i eran bok.

  • Anonym (Pasto­rn)
    Thu 16 May 2019 18:35
    #5
    +1

    Se hur det gick i Knutby!

  • Anonym (b)
    Thu 16 May 2019 19:53
    #6
    -2

    Ja, att leva med Jesus är ett rikare liv.

  • Thu 16 May 2019 19:58
    #7
    +1
    Anonym (b) skrev 2019-05-16 19:53:35 följande:

    Ja, att leva med Jesus är ett rikare liv.


    Kan vi utifrån märka att du har ett rikare liv eller är det bara något du känner inom dig? 

    Hur tänker du runt att många muslimer säger exakt som du fast de menar att det är Allah som ger denna känsla?
  • Sandra­1
    Thu 16 May 2019 20:32
    #8
    SektenAndersson skrev 2019-05-16 17:19:22 följande:

    Det krävs en viss öppenhet för att ta emot Jesus som sin frälsare, men alla kan ju ta emot honom. Det kan dock vara mycket som står i vägen, en vanlig orsak är att man förnekar att Gud skulle finnas och att man inte vill befatta sig med Jesus. Det kan vara svårt att förstå hela konceptet om synd och förlåtelse. Skulle du kunna tänka dig att ta emot Jesus i ditt liv ? Vad är det som hindrar dig från sanningen ? En vanlig undanflykt är ju att man inte tror på sagor.

    Men sanningen är i själva verket att ni som inte vill tro är slavar under satan (ta inte detta för hårt). Det är djävulen som gör så att du inte kan/vill tro, men ni tror givetvis att det är er egen intelligens och fria vilja, det kan inte bli mer fel. Djävulen är en väldigt listig fiende som inte vill att du skall kännas vid livets sanning. Din enda befrielse är att våga ta steget, att bryta dig loss från dina bojor och ta emot Jesus. Endast genom din egen bekännelse kan befrielse nås.

    Detta är bara en simpel upplysning om den andliga verkligheten kontra köttet. Gör som du vill, fortsätt lev kvar i ett Gudlöst töcken och vakuum i tron på din övertygelse, eller bryt dig ur systemet skapat av satan, ta kontakt med Gud, ta emot Jesus Kristus i ditt liv och upplev den största kärleken, tryggheten och friden som finns.. han har lovat oss evigt liv. Och evigt liv är det vi är skapta för. Jordelivet är bara ett tillfälligt ?tält? du lever i, som förberedelse på det himmelska. Låt dig inte skrämmas, Gud är kärleksfull och vill ge dig glädje, du kan fortsätta spela dina tv spel och dricka dina öl. Skillnaden är att du blir räddad om du tar emot i tro. Sen är det ju aldrig fel att då och då läsa bibeln och be till Gud, att lära känna Jesus bättre.

    Kom ihåg att det inte går att bara tro på Jesu existens, det du behöver bekänna högt för dig själv är att du tror på att Jesus är Guds son och att han dog för dig på korset för oss syndare och återuppstod på tredje dagen.

    Vad som kan diskuteras är huruvida du ställer dig till detta, om du vill ta emot, är nyfiken eller inte vågar/vill och isåfall varför. Mig gör det inget, det är mot Gud du svarar.

    Svårt att förstå ? Inga konstigheter.


    Måste fråga om du vill ta emot Muhammed och Allah?

    Det krävs en viss öppenhet att ta emot Allah och bli muslim.
  • Anonym (UrdaG­ullan)
    Sat 8 Jun 2019 19:20
    #9
    Sandra1 skrev 2019-05-16 20:32:46 följande:

    Måste fråga om du vill ta emot Muhammed och Allah?

    Det krävs en viss öppenhet att ta emot Allah och bli muslim.


    Nja, det krävs en viss indoktrinering att ta emot allah. Eller så får man ta till med att ljuga för sig själv. Men visst, det går. Lyckligtvis sker det inte så ofta, det sista vi behöver är fler isiskrigare.
  • Sat 8 Jun 2019 20:03
    #10
    Anonym (UrdaGullan) skrev 2019-06-08 19:20:48 följande:

    Nja, det krävs en viss indoktrinering att ta emot allah. Eller så får man ta till med att ljuga för sig själv. Men visst, det går. Lyckligtvis sker det inte så ofta, det sista vi behöver är fler isiskrigare.


    Håller med, det gäller inte bara islam utan alla Abrahamiska religoner. Men det samma gäller alla religoner skulle jag nog tycka.
Svar på tråden Är du beredd att ta emot Jesus?