• Thu 16 May 2019 17:47
    1008 visningar
    17 svar
    17
    1008

    Någon som har 2 barn eller fler och aldrig fått missfall?

    Hej! Jag är gravid i v6. Har 2 barn sen innan, aldrig haft missfall.. mina tankar går ju så då att jag inte har oddsen på min sida eftersom "alla" typ får missfall någon gång.

    Finns det några här som aldrig haft det trotts flera gravidteter och kan lugna mig lite? Vet ju att det kan hända ändå så klart men vill bara höra lite solskenshistorier.

    Kram!

  • Svar på tråden Någon som har 2 barn eller fler och aldrig fått missfall?
  • Thu 16 May 2019 17:55
    #1

    Två barn, båda när jag passerat 35. Inga missfall.

  • Thu 16 May 2019 17:57
    #2

    Väntar fjärde barnet v 32 och inga missfall där i mellan.

  • Thu 16 May 2019 18:09
    #3

    Fick 5 barn utan missfall. Sen blev jag gravid igen men det blev Ma i v 7 och kom ut i v 11. Nu är jag gravid igen i v 14 med en levande bebis(än så länge)

  • Otit
    Thu 16 May 2019 18:36
    #4

    Kände likadant när jag blev gravid med mitt andra barn. Typ förväntade mig ett missfall. Men det blev en bebis!

  • Thu 16 May 2019 19:29
    #5

    Har man fått två friska barn och inte har haft problem med att bli gravid så skulle jag tänka att oddsen är väldigt bra. Sen kan det såklart drabba en ändå, det är ju otroligt vanligt. Men i de flesta fall så går det ju bra.

    Jag har själv två barn som kommit till när vi önskat att bli gravida och jag har inte haft några missfall.

  • Thu 16 May 2019 19:54
    #6

    3 barn inga missfall

  • Thu 16 May 2019 20:10
    #7

    Jag har två barn och har aldrig fått missfall.

  • Thu 16 May 2019 20:18
    #8

    Jag har två barn efter varandra, alltså inget missfall mellan barn nr 1 och 2 sen ett missfall och sen barn nr 3.

  • Thu 16 May 2019 20:23
    #9

    Jag har tre barn och är gravid med fjärde. Jag har förvisso haft ett missfall, men det var bara tre dagar efter att jag missat min mens. Om jag har gått över vecka 5 har jag hittills aldrig fått missfall.

  • Thu 16 May 2019 21:12
    #10

    4 barn, inga missfall.

  • Thu 16 May 2019 21:53
    #11

    Jag har fyra barn och inga missfall. Så försök att inte oroa dig i onödan

    .

  • Thu 16 May 2019 22:14
    #12

    Tre graviditeter och tre barn på drygt 2 år, inga missfall alls och de blev till på första, första och andra försöket (missade två försök för vi var på olika orter, så fjärde äl efter andra barnet).

    Jag väntade på missfall hela första graviditeten då jag tänkte att man inte kan ha sån tur att bli gravid på första försöket och att det går hela vägen. Andra så tänkte jag att man inte kan få första så smidigt och sedan bli gravid på första försöket med en gång igen och att det går hela vägen. Med tredje var jag helt hundra på att något skulle gå åt helvete men då var jag så upptagen med de två första så jag sällan hann tänka på det!

    En av anledningarna till att jag tänkte så var att en kollega berättade att i mammagruppen när hon hade fått sin första så var det 7 av 8 som hade haft missfall. Det är visserligen extremt men man vågar aldrig tro på att man själv ska ha sådan tur. Vi är bevis på att man kan ha det!

  • Thu 16 May 2019 22:15
    #13

    2 barn som jag fick vid 37 resp 39 års ålder. Inga missfall i bagaget hittills. Jag pratade med min BM om det senast och hon hävdade att det snarare är vissa personer som drar upp statistiken.

  • Thu 16 May 2019 22:21
    #14

    Har fyra barn och fick mitt första och hittills enda missfall mellan trean och fyran.

  • Fri 17 May 2019 08:22
    #15
    Hojjan skrev 2019-05-16 22:14:45 följande:

    Tre graviditeter och tre barn på drygt 2 år, inga missfall alls och de blev till på första, första och andra försöket (missade två försök för vi var på olika orter, så fjärde äl efter andra barnet).

    Jag väntade på missfall hela första graviditeten då jag tänkte att man inte kan ha sån tur att bli gravid på första försöket och att det går hela vägen. Andra så tänkte jag att man inte kan få första så smidigt och sedan bli gravid på första försöket med en gång igen och att det går hela vägen. Med tredje var jag helt hundra på att något skulle gå åt helvete men då var jag så upptagen med de två första så jag sällan hann tänka på det!

    En av anledningarna till att jag tänkte så var att en kollega berättade att i mammagruppen när hon hade fått sin första så var det 7 av 8 som hade haft missfall. Det är visserligen extremt men man vågar aldrig tro på att man själv ska ha sådan tur. Vi är bevis på att man kan ha det!


    Ja men har haft det samma ???? Första blev till på ppiller andra på första försöket och denna på första försöket med. Känns som man haft det för lätt så snart kommer bakslaget liksom ???? .
  • Fri 17 May 2019 10:00
    #16

    Jag väntar nionde och aldrig haft missfall

  • Fri 17 May 2019 10:23
    #17
    +1

    ,.

Svar på tråden Någon som har 2 barn eller fler och aldrig fått missfall?