• Anonym (Hundä­garen)
    Thu 16 May 2019 20:23
    881 visningar
    85 svar
    85
    881

    Hunden eller partnern?

    Du träffar en ny partner och ni har det kanon tillsammans. Han eller hon är verkligen din stora kärlek och det känns som ni är gjorda för varandra. Men partnern är allergisk mot din hund. Vad skulle du göra?

    * ingenting, vara särbos

    * ge bort hunden

    * hitta ny partner

    * avliva hunden

  • Svar på tråden Hunden eller partnern?
  • Anonym (Oh no)
    Fri 17 May 2019 16:49
    #41
    +2
    nernu skrev 2019-05-17 08:59:17 följande:

    Omplacera hunden helt klart. Säg att den är typ fem år gammal. Den kommer få leva lyckligt i typ sju år hos någon annan som kommer älska den lika mycket som du. Din nya partner kan du leva med hela livet och det är inte helt enkelt att hitta en ny.

    Jag hade försökt omplacera till någon jag känner eller åtminstone bor i närheten så jag kan träffa hunden och kanske passa den ibland.


    Hur ofta håller nya kärlekar hela livet? Det vanligaste är c.a 4-5 år. Män är tyvärr inte lika lojala som hundar. 
  • Anonym (Hundä­garen) Trådstartaren
    Fri 17 May 2019 19:37
    #42

    Vi kommer flytta ihop i partnerns farmors hus efter sommaren.

    Vår första lösning blir att Vi kommer bygga en hundgård som hunden får vara i på dagarna med möjlighet att gå in i källaren.

    På nätterna får hunden helt enkelt bo i källaren.

    Får inreda den med soffa bord och tv samt lite mysiga mattor.

    Inte optimalt men en lösning.

  • Anonym (A)
    Fri 17 May 2019 19:38
    #43
    Anonym (Hundägaren) skrev 2019-05-17 19:37:15 följande:
    Vi kommer flytta ihop i partnerns farmors hus efter sommaren.
    Vår första lösning blir att Vi kommer bygga en hundgård som hunden får vara i på dagarna med möjlighet att gå in i källaren.
    På nätterna får hunden helt enkelt bo i källaren.
    Får inreda den med soffa bord och tv samt lite mysiga mattor.
    Inte optimalt men en lösning.
    Bra att ni kommit fram till en lösning
  • nernu
    Fri 17 May 2019 22:17
    #44
    +1
    Anonym (Blaha) skrev 2019-05-17 16:43:17 följande:

    "Sitt livs kärlek"?

    Jo, det har jag hört folk säga både en och fler gånger.. och sen kommer nästa.

    Inte en chans att jag skulle göra mig av med mina hundar för en partners skull.


    Nej om man satsar mer på sina hundar är på relation med partner så förstår jag att det blir så...
  • Sat 18 May 2019 00:12
    #45
    -1 +1
    Anonym (Hundägaren) skrev 2019-05-16 20:23:08 följande:

    Du träffar en ny partner och ni har det kanon tillsammans. Han eller hon är verkligen din stora kärlek och det känns som ni är gjorda för varandra. Men partnern är allergisk mot din hund. Vad skulle du göra?

    * ingenting, vara särbos

    * ge bort hunden

    * hitta ny partner

    * avliva hunden


    Saknar alternativet

    Avliva Partnern? 
  • Sat 18 May 2019 00:30
    #46
    +3

    Vara särbos eller dumpa partnern, en hund älskar och är för alltid lojal mot dig, det kan man inte säga om människor.

  • Sat 18 May 2019 00:32
    #47

    Skulle aldrig sätta en hund framför en partner men däremot försöka lösa det om möjligt.

  • Sat 18 May 2019 00:39
    #48
    +1

    Kan vara svårt oavsett för jag älskar djur och många i släkten är likadana och har hundar det kan vara tufft att vara allergiker och leva med mig. 

  • Anonym (.-)
    Sat 18 May 2019 11:52
    #49
    +1

    Jag skulle resonera så att hunden bodde hos dig först, då skulle jag välja bort partnern. Jag skulle inte kunna omplacera min hund bara för att jag träffat en kille som allergisk.

  • Anonym (Oh no)
    Sat 18 May 2019 13:09
    #50
    +2

    Att vissa män skulle välja bort hunden förvånar mig inte så mkt. Det finns män som kan välja bort sina egna barn för en annan kvinnas skull.

Svar på tråden Hunden eller partnern?