• Anonym (Hundägaren)

    Hunden eller partnern?

    Du träffar en ny partner och ni har det kanon tillsammans. Han eller hon är verkligen din stora kärlek och det känns som ni är gjorda för varandra. Men partnern är allergisk mot din hund. Vad skulle du göra?

    * ingenting, vara särbos

    * ge bort hunden

    * hitta ny partner

    * avliva hunden

  • Svar på tråden Hunden eller partnern?
  • Tecum
    nernu skrev 2019-05-17 22:17:00 följande:
    Nej om man satsar mer på sina hundar är på relation med partner så förstår jag att det blir så...
    Haha, spot on!
  • Anonym (Blaha)
    nernu skrev 2019-05-17 22:17:00 följande:
    Nej om man satsar mer på sina hundar är på relation med partner så förstår jag att det blir så...
    Är det fel att satsa seriöst på sina hundar?
    En hund överger dig aldrig, en hunds kärlek tar aldrig slut.

    En partner? Tja, det vet man aldrig.

    Skulle aldrig, någonsin göra mig av med mina hundar för en partner.
  • Tecum
    Anonym (Blaha) skrev 2019-05-18 17:16:57 följande:
    Är det fel att satsa seriöst på sina hundar?
    En hund överger dig aldrig, en hunds kärlek tar aldrig slut.

    En partner? Tja, det vet man aldrig.

    Skulle aldrig, någonsin göra mig av med mina hundar för en partner.
    I de allra flesta fall är det inga problem med både-och, men bara vetskapen att man är tvåa efter en jycke skulle dämpa min kärlek väsentligt...
  • Anonym (Blaha)
    Tecum skrev 2019-05-18 17:24:21 följande:
    I de allra flesta fall är det inga problem med både-och, men bara vetskapen att man är tvåa efter en jycke skulle dämpa min kärlek väsentligt...
    Och det är ok!

    Jag tvingar ingen att stanna hos mig. För mig är mina hundar inte vilka "jyckar" som helst. De  är mina familjemedlemmar och jag älskar dem.

    Och som sagt, det är helt i sin ordning att backa om man inte kan acceptera hundarna! Det går ju att vara särbo. 
    Jag skulle kunna gå med på att inte skaffa fler hundar om kärleken höll i sig däremot.
  • nernu
    Anonym (Blaha) skrev 2019-05-18 17:16:57 följande:

    Är det fel att satsa seriöst på sina hundar?

    En hund överger dig aldrig, en hunds kärlek tar aldrig slut.

    En partner? Tja, det vet man aldrig.

    Skulle aldrig, någonsin göra mig av med mina hundar för en partner.


    Har inte påstått att det är fel. Skrev bara att det inte är konstigt att relationen med partnern inte håller om hundarna är viktigare.
  • Ocdkille

    Relationen till hunden behöver inte vara större. Men har man husdjur då blir det som en i familjen. Dessutom en som verkligen älskar en villkorslöst. Så att det är svårt att omplacera kan jag förstå. Sen för min del beror det helt på hur förälskad jag skulle vara i kvinnan. Är det riktigt och starkt då skulle jag försöka att lösa det. Jag har ju fördelen att komma från en släkt där man gillar hundar så krisade det då skulle någon av dom ta hand om hunden och sen kunde jag träffa honom när jag vill. Men sen skulle det som sagt var ändå vara lite krångligt med ett förhållande med en allergiker eftersom jag gillar djur och det skulle dessutom bli problem med att hälsa på många av släkten och vännerna eftersom många har hund. Skulle det vara en kvinna som det inte skulle fungera med eftersom hon inte gillar djur då skulle det däremot inte fungera på något sätt för det är inte normalt. Det är ett stort no no när det gäller förhållande. Ja eller att hon är sverigedemokrat eller moderat eller något annat dumt,

  • Anonym (allergisk)

    Jag skulle vara livrädd att skaffa barn med en som vurmar för sina husdjur mer än en människa. Tänk om barnet är allergiskt! Då skulle jag och barnet bli tvungna att flytta för "hunden var ju där först".


    Så ni med hundar och som värderar era husdjur mer än en människa - SKAFFA FÖR HELVETE INGA BARN!

  • Anonym (Blaha)
    Anonym (allergisk) skrev 2019-05-18 23:29:10 följande:

    Jag skulle vara livrädd att skaffa barn med en som vurmar för sina husdjur mer än en människa. Tänk om barnet är allergiskt! Då skulle jag och barnet bli tvungna att flytta för "hunden var ju där först".


    Så ni med hundar och som värderar era husdjur mer än en människa - SKAFFA FÖR HELVETE INGA BARN!


    Trams.
    Ungar har inte varit föremål för denna diskussion.
  • Chattisen

    Får man vara med i erat gameplay här eller? Känns nästan som jag känner några här? Men jag har säkert fel, tog iallafall en kaffe och promenad med en VÄN i dag. Han verkar ju pålitlig, men kanske har fel trots allt.

  • Anonym (allergisk)
    Anonym (Blaha) skrev 2019-05-19 00:09:45 följande:
    Trams.
    Ungar har inte varit föremål för denna diskussion.

    De hade ju gått 15 månader så ett barn hade kunnat bli till. Så även om barnet INTE var allergisk hur skulle TS göra med mannen då?


     

Svar på tråden Hunden eller partnern?