• Anonym (busspå)

    Killar ljuger, är tjejer förvånade?

    Jag har skrivit tidigare i trådar om manliga oskulder, och trådar om män som inte haft förhållande.
    Verkar som att de flesta tjejer inte frågar om antal. Säger de.
    Ändå har jag själv varit med om det.
    Hände igen, igår.
    Mejlat med en tjej några dagar. 
    Hon tog upp ämnet sex. Jag hade inte ens hintat nåt åt det hållet.
    Och så ville hon veta hur många jag legat med, och hur många jag har varit ihop med.
    Jag är inte oskuld, men bara legat med en. Aldrig haft ett förhållande.
    Har inte svarat än. Vet inte vad jag ska svara.

    Två frågor:

    1. Är det underligt om killar ljuger om sånt här? Tjejer ljuger väl ibland om antal, för det är lite dubbelmoral när det gäller sex. De vill inte ses som lösaktiga. Killar ljuger för att de haft för få, ses som omanliga, losers.

    2. Varför hävdar tjejer/kvinnor att de inte frågar män om antal, när de faktiskt gör det?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2019-05-17 08:55
    Jag fick nobben av en tjej för att jag var oskuld, så där skulle jag ha ljugit.
    Och eftersom jag aldrig haft förhållande, så skulle jag säkert få nobben av den anledningen också. Om jag inte ljuger.

  • Svar på tråden Killar ljuger, är tjejer förvånade?
  • Anonym (Hmmmmm...)
    Meriall skrev 2019-05-17 10:26:11 följande:
    För mig hade det varit ett plus även om killen var över 25. Men det är ju olika vad tjejer tycker.
    Samma här! Inte en massa buksvägerskor som dräller (och kan ha blivit gravida utan att han vet det).
  • Anonym (Hmmmmm...)
    Anonym (busspå) skrev 2019-05-17 10:28:43 följande:
    Hon är 36, jag är 47.
    OK. Om jag dejtade någon som var 47 hade jag utgått från att vederbörande haft minst ett längre förhållande tidigare. Jag hade definitivt inte frågat om tidigare sexliv. Det slutar man med när man är typ 25. Nu är hon ganska mycket yngre än du. Det kanske spelar in. Hon kanske inte vill ha någon med en massa gamla ex - och eventuellt barn, till höger och vänster. Annars fattar jag inte varför hon frågar.
  • Anonym (Hmmmmm...)
    Anonym (busspå) skrev 2019-05-17 10:29:41 följande:
    Ja, som jag trodde. Man ska ljuga, hitta på nåt. Så, är tjejer verkligen förvånade över att killar ljuger?
    Vill du vara med en tjej som ogillar killar som inte haft något förhållande?
  • Anonym (Hmmmmm...)

    Oavsett antal sexpartners eller antal förhållanden tycker jag personligen att det är något man tar upp öga mot öga, när man känner sig förtrogna med varandra - om man nu vill prata om det. Attta upp det när man bara mailat några dagar känns ju inte bra. Det är en för personlig sak att prata om i det sammanhanget.

  • Anonym (busspå)
    Anonym (Hmmmmm...) skrev 2019-05-17 11:41:41 följande:
    OK. Om jag dejtade någon som var 47 hade jag utgått från att vederbörande haft minst ett längre förhållande tidigare. Jag hade definitivt inte frågat om tidigare sexliv. Det slutar man med när man är typ 25. Nu är hon ganska mycket yngre än du. Det kanske spelar in. Hon kanske inte vill ha någon med en massa gamla ex - och eventuellt barn, till höger och vänster. Annars fattar jag inte varför hon frågar.
    Jag fattar inte heller. Och varför är det tjejer som tar upp ämnet sex?
    Jag har aldrig gjort det, när det är en tjej jag är seriös med.
    Det kanske är tjejer som inte är ute efter nåt seriöst?
    De säger att de är ute efter ett seriöst förhållande, och trötta på dickpics, killar som bara vill en sak.
    Man pratar ett tag, och förr eller senare... Tjejen börjar snacka sex. Vill veta saker.
  • Anonym (Jag)

    Jag frågar för att jag vill veta om jag skulle råka stöta på något ex och vill undvika pinsamma situationer. Dessutom är det bra att veta om han varit sambo/gift eller liknande innan för att veta om han har vana att kompromissa.

    När jag träffade min sambo var han 46 (och jag 31). Han sa att han haft ett förhållande tidigare där de varit sambos, som tagit slut för 20 år sedan och han minns inte hur länge det varat, men ett par år. När jag lärt känna honom har jag insett att det inte var så konstigt att han inte mindes hur länge. Han berättade också att han fick googla på hur man har sex så kvinnan blir nöjd eftersom det var 20 år sedan sist.

    jag var lite tveksam sett till hans brist på erfarenhet, men det handlade mer om han kunde kompromissa och prova nya saker i livet efter att ha varit ensam så länge. Men det gick bra

  • smulpaj01
    Anonym (busspå) skrev 2019-05-17 10:28:43 följande:

    Hon är 36, jag är 47.


    Oj!!

    Jag trodde ni var max 16.

    Nej jag känner ingen över 18 år som ställt den frågan, varken jag själv (jag har aldrig någonsin gjort det) eller någon av mina väninnor.

    Kan inte minnas att jag fått den frågan heller av en vuxen man.

    Du har nog träffat på en väldigt udda kvinna. Eller så ser hon något som inte stämmer med dig och ditt agerande mot kvinnor och därav blev hon nyfiken på vad det beror på.
  • Anonym (busspå)
    smulpaj01 skrev 2019-05-17 12:01:43 följande:
    Oj!!

    Jag trodde ni var max 16.

    Nej jag känner ingen över 18 år som ställt den frågan, varken jag själv (jag har aldrig någonsin gjort det) eller någon av mina väninnor.

    Kan inte minnas att jag fått den frågan heller av en vuxen man.

    Du har nog träffat på en väldigt udda kvinna. Eller så ser hon något som inte stämmer med dig och ditt agerande mot kvinnor och därav blev hon nyfiken på vad det beror på.
    Ja, en av många då. Inte första gången tjejer frågat. Och de var vuxna.
    Men de kanske känner av nåt, och därför frågar.
  • Anonym (D)

    För ett par år sedan träffade jag en tjej och på fjärde dejten hamnade vi i säng. Det gick inget vidare, var extremt nervös, fumilig, fick inte upp den och visste inte alls hur jag skulle agera. När vi pratade efteråt så skyllde jag på att jag var så nervös för det var första gången för mig. Hon blev arg över att jag inte sagt det innan och det blev inga fler träffar. Jag var 27 då och hon 23. Kommer aldrig ens antyda att jag är oerfaren igen. Ärlighet varar inte alltid längst.

  • KlantSmurfen
    Anonym (busspå) skrev 2019-05-17 08:37:09 följande:

    Jag har skrivit tidigare i trådar om manliga oskulder, och trådar om män som inte haft förhållande.
    Verkar som att de flesta tjejer inte frågar om antal. Säger de.
    Ändå har jag själv varit med om det.
    Hände igen, igår.
    Mejlat med en tjej några dagar. 
    Hon tog upp ämnet sex. Jag hade inte ens hintat nåt åt det hållet.
    Och så ville hon veta hur många jag legat med, och hur många jag har varit ihop med.
    Jag är inte oskuld, men bara legat med en. Aldrig haft ett förhållande.
    Har inte svarat än. Vet inte vad jag ska svara.

    Två frågor:

    1. Är det underligt om killar ljuger om sånt här? Tjejer ljuger väl ibland om antal, för det är lite dubbelmoral när det gäller sex. De vill inte ses som lösaktiga. Killar ljuger för att de haft för få, ses som omanliga, losers.

    2. Varför hävdar tjejer/kvinnor att de inte frågar män om antal, när de faktiskt gör det?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2019-05-17 08:55
    Jag fick nobben av en tjej för att jag var oskuld, så där skulle jag ha ljugit.
    Och eftersom jag aldrig haft förhållande, så skulle jag säkert få nobben av den anledningen också. Om jag inte ljuger.


    1. Det finns en dubbelmoral som ofta är överdriven och det blir mycket cherry picking.

    2. Vem frågade först?
    Anonym (busspå) skrev 2019-05-17 10:04:49 följande:
    Om hon svarar först då? 
    Och vad ska man svara på frågan hur många förhållanden man haft?
    Anonym (busspå) skrev 2019-05-17 10:22:07 följande:
    Ok, men nu frågade hon om både sexpartners och förhållanden. Det var hon som tog upp ämnet sex. Jag skulle inte ha frågat henne om hur många hon varit med.
Svar på tråden Killar ljuger, är tjejer förvånade?