• Anonym (busspå)

    Killar ljuger, är tjejer förvånade?

    Jag har skrivit tidigare i trådar om manliga oskulder, och trådar om män som inte haft förhållande.
    Verkar som att de flesta tjejer inte frågar om antal. Säger de.
    Ändå har jag själv varit med om det.
    Hände igen, igår.
    Mejlat med en tjej några dagar. 
    Hon tog upp ämnet sex. Jag hade inte ens hintat nåt åt det hållet.
    Och så ville hon veta hur många jag legat med, och hur många jag har varit ihop med.
    Jag är inte oskuld, men bara legat med en. Aldrig haft ett förhållande.
    Har inte svarat än. Vet inte vad jag ska svara.

    Två frågor:

    1. Är det underligt om killar ljuger om sånt här? Tjejer ljuger väl ibland om antal, för det är lite dubbelmoral när det gäller sex. De vill inte ses som lösaktiga. Killar ljuger för att de haft för få, ses som omanliga, losers.

    2. Varför hävdar tjejer/kvinnor att de inte frågar män om antal, när de faktiskt gör det?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2019-05-17 08:55
    Jag fick nobben av en tjej för att jag var oskuld, så där skulle jag ha ljugit.
    Och eftersom jag aldrig haft förhållande, så skulle jag säkert få nobben av den anledningen också. Om jag inte ljuger.

  • Svar på tråden Killar ljuger, är tjejer förvånade?
  • Anonym (busspå)

    Någon som har en teori varför kvinnor säger att män bara tänker på sex, sen är det kvinnor som först tar upp ämnet sex i en konversation.

  • Anonym (busspå)
    Anonym (busspå) skrev 2019-05-18 12:28:51 följande:

    Någon som har en teori varför kvinnor säger att män bara tänker på sex, sen är det kvinnor som först tar upp ämnet sex i en konversation.


    Minns speciellt en kvinna jag messade med. Jag frågade vilken som var hennes favoritglass. Hon svarade, sen stod det "jag tänker på sex, längtar efter en man".
    Såhär såg jag ut Förvånad
  • Liberté

    Det handlar mest om att invalidera någons åsikt eller argument. Precis som att säga mansbebis och vips behöver man inte argumentera, samma sak för ett par år sedan att kalla någon rasist.

    Det har ingenting med verkligheten att göra utan är mest för att försöka ta bort andras förmåga att argumentera emot. Maktspel med andra ord.

    Att kvinnor skulle ha mindre sexlust har debatterats i evigheter där man inte hittat större skillnad.

  • Kjell2
    Anonym (busspå) skrev 2019-05-18 12:31:30 följande:

    Minns speciellt en kvinna jag messade med. Jag frågade vilken som var hennes favoritglass. Hon svarade, sen stod det "jag tänker på sex, längtar efter en man".

    Såhär såg jag ut 


    Ja, det finns kvinnor som tänker på sex och vill ha sex.
  • Anonym (Elin)

    1. Nej det är väl inte så underligt, men i mitt tycke rimligare att upplysa om att man tycker frågan är för privat (om man tycker detz).

    2. För att kvinnor inte är ett kollektiv som tycker och gör likadant. De kvinnor som svarat dig att de inte ställer dessa frågor är gissningsvis inte samma som sedan ställer frågan.

  • pulverpåse
    Liberté skrev 2019-05-18 12:04:42 följande:
    Ja är man van att sikta igenom andras skit förstår jag din inställning, nöj dig med första bästa så har du en chans ska du se.
    jag kan ge dig råd, inte mer. du själv behöver ta de praktiska stegen mot ditt mål.
  • EnAnonumius
    Anonym (busspå) skrev 2019-05-18 12:28:51 följande:

    Någon som har en teori varför kvinnor säger att män bara tänker på sex, sen är det kvinnor som först tar upp ämnet sex i en konversation.


    Anonym (busspå) skrev 2019-05-18 12:31:30 följande:
    Minns speciellt en kvinna jag messade med. Jag frågade vilken som var hennes favoritglass. Hon svarade, sen stod det "jag tänker på sex, längtar efter en man".
    Såhär såg jag ut Förvånad

    Någon teori på att du inte kan skilja på "tanke" från "handling"?

    Bara för att en tjej frågar om sex, så betyder de inte att hon "tänker på sex jämt".

    Bara för att man inte "frågar/pratar" om något så betyder det INTE att man aldrig tänker på sex.

    Bara för att du har anekdoter att vifta, från dejtingappar/-siter med så kan du ju inte ta ut det på "kvinnor generellt" och utgå att kvinnor är sådan per se och kan hålla det emot andra kvinnor på exempelvis random diskussionsforum.

    Det finns ju självklart kvinnor som tänker på sex ofta, precis som det finns kvinnor som inte tänker på sex ofta. Vi är olika individer vi kvinnor precis som ni män är olika individer.


    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym (Maskrosen)
    Anonym (busspå) skrev 2019-05-18 12:28:51 följande:

    Någon som har en teori varför kvinnor säger att män bara tänker på sex, sen är det kvinnor som först tar upp ämnet sex i en konversation.


    Vi har förstått att det finns därute och vill "komma ifatt" oss själva och bli nöjda.

    Också samtidens jargong påverkar. Sex kommer ofta upp vid chatt. Även om jag själv undviker det. Blir inte tänd på gemene man.
  • Anonym (busspå)
    Anonym (Maskrosen) skrev 2019-05-19 09:08:35 följande:
    Sex kommer ofta upp vid chatt. 
    Ja, och i nästan samtliga fall så är det kvinnor som börjat. Prata om sex. Med mig i alla fall.
  • Kjell2
    Anonym (busspå) skrev 2019-05-19 09:40:44 följande:

    Ja, och i nästan samtliga fall så är det kvinnor som börjat. Prata om sex. Med mig i alla fall.


    Bra strategi från dig. Många tjejer ogillar när killar för tidigt drar igång sexsnacket. Bättre att invänta.
Svar på tråden Killar ljuger, är tjejer förvånade?