• Anonym (Ma)
    Sat 18 May 2019 08:04
    246 visningar
    7 svar
    7
    246

    Exet kan inte acceptera läget

    Hej! Jag är en tjej på 40 som har en dotter på 6år. För 2år sen separerade jag från dotterns pappa pga hans alkohol problem. Jag och dottern bodde först på ett skyddat boende i ett år innan vi fick egen lägenhet. Jag är ensamstående och dottern träffar inte pappan nåt. Han tycker det är jobbigt när han vill ha dottern då jag frågat om det. Han skickar sms om hur hon mår men att träffar henne blir inte av. Han skriver till mig när han träffar tjejer och kärleks förklaringar till mig fortfarande. Hur han mår och han även trakasserar mig m.m.Tycker detta är en jobbig situation. Två år har gått och han kan inte fortfarande inte acceptera läget. Han har skriver att han ska hämta dottern från skolan men blir aldrig av. Jag är så trött på hans beteende så nu vill jag ta ensam vårdnad. Någon som har tips? Eller har likadant som kan ge råd?

  • Svar på tråden Exet kan inte acceptera läget
  • Anonym (svara ej)
    Sat 18 May 2019 10:57
    #1

    Sluta hoppas på att han ska uppfylla sina löften, han är missbrukare och kommer inte göra det (typ hämta efter skolan).

    Ge upp och blockera honom, svara inte på hans sms. Liksom markera att du inte vill ha mer med honom att göra. Du kan ju skriva att du inte vill ha mer med honom att göra och sedan blockera.

    Ansök om enskild vårdnad.

  • Anonym (Ma) Trådstartaren
    Sat 18 May 2019 13:40
    #2

    Men om jag blocka han o ej svarar så kanske han går till soc o säger att jag inte svarar angående dottern. När han frågar om henne.

  • Anonym (svara ej)
    Sat 18 May 2019 19:10
    #3
    +1
    Anonym (Ma) skrev 2019-05-18 13:40:33 följande:

    Men om jag blocka han o ej svarar så kanske han går till soc o säger att jag inte svarar angående dottern. När han frågar om henne.


    Du kan be honom kommunicera via mail istället? Alternativt endast höra av sig när han vill träffa dottern. Tycker du ska ryta ifrån att inte höra av sig till dig i andra ärenden och att du inte har känslor för honom längre.

    Tycker du ska dokumentera alla gånger han inte dyker upp när han lovat. Så kan du visa soc att han inte är pålitlig och att det är systematiskt.

    Går det att ringa soc och fråga hur du ska göra för att inte fortsätta ha honom som en skugga över dig i ditt liv? Tex att han får ha umgänge med dottern bestämda tider, så du måste stå på stand by hela tiden?
  • Anonym (Ma) Trådstartaren
    Thu 13 Jun 2019 08:18
    #4

    Och hur ser ni på att han passar dottern när skila/fritids är stängt? Jag frågade han för nån vecka sedan om han kunde ha dottern men svaret var: har jättemycket att göra på jobbet. Är det inte så att barnet går före? Jag har varit hemma varje gång och tyckte han skulle ha henne. Istället tyckte han att jag skulle kolla med min syster. Är detta konstigt?

  • Anonym (Ma) Trådstartaren
    Thu 13 Jun 2019 08:19
    #5

    Han skrev att han oxå skulle hämta dottern en dag på skolan. Men det gjorde han inte heller.

  • Thu 13 Jun 2019 08:24
    #6
    Anonym (Ma) skrev 2019-06-13 08:18:03 följande:

    Och hur ser ni på att han passar dottern när skila/fritids är stängt? Jag frågade han för nån vecka sedan om han kunde ha dottern men svaret var: har jättemycket att göra på jobbet. Är det inte så att barnet går före? Jag har varit hemma varje gång och tyckte han skulle ha henne. Istället tyckte han att jag skulle kolla med min syster. Är detta konstigt?


    Förvänta dig inte att någon som inte ens orkar engagera sig tillräckligt för att träffa sitt barn ska ta ett föräldraansvar. Förvänta dig noll så slipper du bli besviken.
  • Thu 13 Jun 2019 08:45
    #7
    +1

    Jag tycker mer det låter som att du inte kan acceptera läget. Du har separerat från en man med alkoholproblem och du och din dotter har haft skyddat boende.

    Varför vill du att en alkoholiserad far som inte sett sin dotter på 2 år ska ta hand om henne? Det hade jag aldrig vare velat eller vågat,utsätta mitt barn för. Dessutom visar han ju inte direkt något större intresse för att träffa er dotter. 

    Ansök om enskild vårdnad och blocka honom. 

Svar på tråden Exet kan inte acceptera läget