• Tue 21 May 2019 15:25
    6012 visningar
    425 svar
    425
    6012

    Följas åt till plus! 2020

    Tänkte vi kunde ha en liten grupp med folk som kan följas åt fram till pluss! Om de är flera än jag som känner att de kan vara skönt att få skriva av sig hur man känner, jämföra med andra som är ungefär på samma dag och få längta och drömma tillsammans!

    Jag är 26 år och mamma till en 2018 bebis och nu planerar vi syskon till henne och hoppas innerligt att få en liten 2020 bebis :)

    Välkomna! <3

  • Svar på tråden Följas åt till plus! 2020
  • Tue 21 May 2019 16:41
    #1

    Åh vilken rolig grupp, jag följs gärna åt :)

    Jag är 26 år och hoppas få plussa för första barnet snart.

    Jag borde ha ÄL runt den 3/6 och Bim ca 18/6. Så nu inväntar jag tid för ägglossningstest :) Håller alla tummar jag har för att ni får till ett syskon snart :)

  • Tue 21 May 2019 16:59
    #2

    [quote=79639564][quote-nick]hoppfull26 skrev 2019-05-21 16:41:20 följande:[/quote-nick]Åh vilken rolig grupp, jag följs gärna åt :)

    Jag är 26 år och hoppas få plussa för första barnet snart.

    Jag borde ha ÄL runt den 3/6 och Bim ca 18/6. Så nu inväntar jag tid för ägglossningstest :) Håller alla tummar jag har för att ni får till ett syskon snart :)[/

    Ja jag tänkte de kunde bli lite kul! Då har du äl ungefär när min mens är beräknad :D ja jag hoppas de inte tar allt för lång tid att få syskon :) nu känns de som en evighet tills bim.... haha

  • Tue 21 May 2019 17:00
    #3

    Oj de där blev hel galet när jag citerade xD

  • Anonym (Sara1­1)
    Tue 21 May 2019 18:20
    #4

    Hej! Här är en till som hoppas på bebis 2020:)

    Jag och min sambo har försökt sedan april förra året.

    Vi har påbörjat utredning och hoppas att få hjälp kring hur vi kan fortsätta vidare. Skönt att få följa en tråd och höra era tänka och funderingar r:)

  • Tue 21 May 2019 19:17
    #5
    Anonym (Sara11) skrev 2019-05-21 18:20:05 följande:

    Hej! Här är en till som hoppas på bebis 2020:)

    Jag och min sambo har försökt sedan april förra året.

    Vi har påbörjat utredning och hoppas att få hjälp kring hur vi kan fortsätta vidare. Skönt att få följa en tråd och höra era tänka och funderingar r:)


    Välkommen! Så skönt att ni ska få hjälp med de hela! Tycker de är tråkigt att man måste vänta så fruktansvärt länge innan man får hjälp :/
  • Tue 21 May 2019 20:21
    #6

    Hej! Vill gärna också hänga på ???? Jag är 30 år och har två barn hemma på 6 och 8 år och både jag och mannen är nu så otroligt sugna på en sista liten en ???? Har precis haft äl och har bim 3 juni! Så spännande!

  • Anonym (Sara1­1)
    Tue 21 May 2019 20:59
    #7
    Miluci skrev 2019-05-21 19:17:16 följande:

    Välkommen! Så skönt att ni ska få hjälp med de hela! Tycker de är tråkigt att man måste vänta så fruktansvärt länge innan man får hjälp :/


    Ja. I juni är nästa besök så vi tänker på det mycket och vad dom kommer säga. Är väldigt nervös för det besöket. Men tacksam för vi får hjälp. Har haft äl troligtvis och bim är 1 juni så väntans tider :P

    Hur länge har ni försökt? :)
  • Wed 22 May 2019 08:44
    #8

    Hej,

    följs gärna åt, plockar ut min spiral imorgon och har då haft den i fem år. Hoppas på att menscykeln kommer igång ordentligt och vi påbörjar aktivt försöka under juli/augusti. Jag har regelbunden mens även nu med spiralen så ska bli intressant att se om det fortsätter så. Annars är jag 26 år och min man 30, gifta.

    lägger till en lista med oss all så kan man hålla lite koll?

    Lista:


    Miluci 
    hoppfu­ll26
    Anonym (Sara1­1)
    Theres­esvea
    Mathilda999
  • Wed 22 May 2019 09:31
    #9
    Anonym (Sara11) skrev 2019-05-21 20:59:25 följande:

    Ja. I juni är nästa besök så vi tänker på det mycket och vad dom kommer säga. Är väldigt nervös för det besöket. Men tacksam för vi får hjälp. Har haft äl troligtvis och bim är 1 juni så väntans tider :P

    Hur länge har ni försökt? :)


    Har hört om många som lyckas plussa själva precis när dem ska få hjälp så håller tummarna att de blir så för er och att de är ett plus som väntar 1 juni <3 Detta blir vårat första försök! Är riktigt nervös då min kropp inte är som den va innan förlossningen av min dotter. Jätte konstig lutealfas, mellanblödningar osv. Är rädd att de kan påverka mina chanser. :/
  • Wed 22 May 2019 09:33
    #10
    Mathilda999 skrev 2019-05-22 08:44:51 följande:

    Hej,

    följs gärna åt, plockar ut min spiral imorgon och har då haft den i fem år. Hoppas på att menscykeln kommer igång ordentligt och vi påbörjar aktivt försöka under juli/augusti. Jag har regelbunden mens även nu med spiralen så ska bli intressant att se om det fortsätter så. Annars är jag 26 år och min man 30, gifta.

    lägger till en lista med oss all så kan man hålla lite koll?

    Lista:


    Miluci 

    hoppfu­ll26
    Anonym (Sara1­1)

    Theres­esvea

    Mathilda999
    Smart med en lista! Spännande o se hur kroppen reagerar efter preventiv slut! Om mensen fortsätter regelbundet när har du i så fall bim? Har de varit koppar eller med hormoner? :)
Svar på tråden Följas åt till plus! 2020