• Tue 28 May 2019 12:49
    306 visningar
    12 svar
    12
    306

    Hur vill ni bli firade

    Snart fyller jag år. Jag vill bli firad/överraskad av min sambo men vet inte hur. Min sambo är jättedålig på firande och att överaska. Han vill gärna veta vad jag vill göra.. men jag vet inte. Bara inte det vanliga.. jag är föräldraledig.. Vi har tre barn varav mittersta är totalt bångstyrig och omöjlig. Vi har inga barnvakter och som sagt vår dotter är väldigt krävande så restaurang är uteslutet. Det behöver inte kosta pengar men någonting speciellt vill jag göra.

    Hur vill ni bli firade och vad vill ni göra när ni fyller år? Tips råd tankar?

    Ursäkta lite rörigt inlägg.

  • Svar på tråden Hur vill ni bli firade
  • Anonym (Ann)
    Tue 28 May 2019 12:51
    #1

    Kan ni inte fira hemma med familjen, lite extra god middag, tårta till efterrätt och någon present?

  • Tue 28 May 2019 13:06
    #2

    Jo det kan vi ju. Men nu infaller min födelsedag en ledig dag så något hinns ju med än att bara vara hemma tänkte jag :)

  • Anonym (Ann)
    Tue 28 May 2019 13:13
    #3
    Orkide skrev 2019-05-28 13:06:21 följande:

    Jo det kan vi ju. Men nu infaller min födelsedag en ledig dag så något hinns ju med än att bara vara hemma tänkte jag :)


    Du vill bli överraskad med någon aktivitet? Varför planerar ni inte något tillsammans, ni måste ju ändå ha era barn med er, så det lär ju ändå bli något barnanpassat.
  • Tue 28 May 2019 13:22
    #4

    Jag kanske inte får fram det men det är ju tips jag är ute efter här genom tråden :p

  • Tue 28 May 2019 13:23
    #5
    Vi har tre barn varav mittersta är totalt bångstyrig och omöjlig. Vi har inga barnvakter och som sagt vår dotter är väldigt krävande så restaurang är uteslutet. Det behöver inte kosta pengar men någonting speciellt vill jag göra.

    Den ekvationen låter svår tycker jag. Såvida inte du själv önskar spendera din dag i lekparken, på zoo eller annan barnvänlig plats.
    Jag hade nog kört på nåt sånt på dagen för hela familjen och sen ätit en god middag hemma.
  • Anonym (Ellie­)
    Tue 28 May 2019 13:58
    #6

    Om det är fint väder så hade jag satsat på en trevlig picknick på en gräsmatta invid en vid en lekpark. Så att barnen kan leka och ni mysa.

    Annars kanske en utflykt till något ställe som kan vara trevligt för både barn och vuxna.

  • Tue 28 May 2019 14:04
    #7
    Anonym (Ellie) skrev 2019-05-28 13:58:49 följande:

    Om det är fint väder så hade jag satsat på en trevlig picknick på en gräsmatta invid en vid en lekpark. Så att barnen kan leka och ni mysa.

    Annars kanske en utflykt till något ställe som kan vara trevligt för både barn och vuxna.


    Om möjligt, avsluta med vuxensupé hemma sent på kvällen när barnen sover.


  • Anonym (Hmmmm­mmm...­..)
    Tue 28 May 2019 14:13
    #8
    Orkide skrev 2019-05-28 12:49:30 följande:

    Snart fyller jag år. Jag vill bli firad/överraskad av min sambo men vet inte hur. Min sambo är jättedålig på firande och att överaska. Han vill gärna veta vad jag vill göra.. men jag vet inte. Bara inte det vanliga.. jag är föräldraledig.. Vi har tre barn varav mittersta är totalt bångstyrig och omöjlig. Vi har inga barnvakter och som sagt vår dotter är väldigt krävande så restaurang är uteslutet. Det behöver inte kosta pengar men någonting speciellt vill jag göra.

    Hur vill ni bli firade och vad vill ni göra när ni fyller år? Tips råd tankar?

    Ursäkta lite rörigt inlägg.


    Om inte du vet hur du vill bli firad är det väl inte konstigt att inte din sambo vet!

    Själv älskar jag god mat. Jag hade velat ha en heldag: först ett par timmar på dagspa med god lunch och sedan middag på en trevlig restaurang på kvällen.
  • Anonym (Ellie­)
    Tue 28 May 2019 14:22
    #9
    Kjell2 skrev 2019-05-28 14:04:44 följande:

    Om möjligt, avsluta med vuxensupé hemma sent på kvällen när barnen sover.


    Bra idé! Plus en på den.
  • Anonym (H)
    Tue 28 May 2019 14:59
    #10

    Jag är verkligen inget fan av födelsedagar.. Men ska jag bli firad så gör jag det gärna i ensamhet med sambon. Gå ut och äta middag på en restaurang och bara mysa. Inget mer.

  • Anonym (-)
    Tue 28 May 2019 18:01
    #11

    Skulle vara trevligt att bli uppmärksammad någon gång. I alla fall ett grattis.

  • Wed 29 May 2019 14:07
    #12

    Firar inte så mycket mer än en god middag.

Svar på tråden Hur vill ni bli firade