• Wed 29 May 2019 06:28
    5110 visningar
    230 svar
    +1
    230
    5110

    Bf 2020 för oss vill ha ”mkt” kontakt med varandra.

    Många grupper dör ut fort, eller så är det bara vissa få som skriver med varandra. Här utesluts ingen. Och gruppen är för oss som vill bolla mkt tankar.

    Jag väntar mitt tredje barn i slutet på januari och går in i vecka 6 (5+0) imorgon :)

  • Svar på tråden Bf 2020 för oss vill ha ”mkt” kontakt med varandra.
  • Wed 29 May 2019 08:40
    #1

    Hej!

    Jag försöker hänga på här, är lite ovan skribent här på forumet :)

    Första barnet, gick in i v6 idag. Ett missfall bakom mig (januari) så man är på helspänn hela tiden tycker jag, tänkte att en kul grupp kan vara en bra distraktion!

  • Wed 29 May 2019 13:11
    #2
    Mli85 skrev 2019-05-29 08:40:58 följande:

    Hej!

    Jag försöker hänga på här, är lite ovan skribent här på forumet :)

    Första barnet, gick in i v6 idag. Ett missfall bakom mig (januari) så man är på helspänn hela tiden tycker jag, tänkte att en kul grupp kan vara en bra distraktion!


    Kul att du hittade hit :) jag är själv orolig och känns som jag tittar på pappret varje gång jag kissat. Skulle vilja spola tiden till vecka 12 nu
  • Wed 29 May 2019 13:58
    #3

    Hej, jag hoppar in här.

    Jag är 23, bor i Skåne med min fästman och har nu lyckats bli gravid med vårt första barn.

    Jag plussade den 21 maj med 2-3 veckor på Clearblue. Den 22 maj hade vi möte för infertilitetsutredning, eftersom det hade gått ett år sen vi började försöka. Eftersom jag plussade dagen innan fick vi undersöka med VUL, men det var mycket tidigt så på måndag, 3 Juni, ska vi göra nytt VUL.

    Jag bör vara i vecka 5-6 nu kanske.

    Just nu känner jag alla symtom haha. Brösten svullnar upp, molvärk och magknip, trött som fan och illamående. Vad känner ni?

  • Wed 29 May 2019 16:38
    #4

    Får jag va med här!? Jag väntar mitt fjärde barn. BF 13/1-20 är i v 7+2. Jag har tre superfina tjejer på 6,12 & 15 år och planen va nog inga fler barn. Då jag behandlats med medecin som kan göra en steril. Men så hände nåt helt otippat, jag blev gravid. Men nu svävar jag mellan hopp och förtvivlan om allt är bra med ?min superstar? i magen. Man vet ju att medicin kan påverka fostret negativt. Men jag hoppas och tror att det fanns en mening med detta??

  • Wed 29 May 2019 17:03
    #5
    Esofe skrev 2019-05-29 13:58:18 följande:

    Hej, jag hoppar in här.

    Jag är 23, bor i Skåne med min fästman och har nu lyckats bli gravid med vårt första barn.

    Jag plussade den 21 maj med 2-3 veckor på Clearblue. Den 22 maj hade vi möte för infertilitetsutredning, eftersom det hade gått ett år sen vi började försöka. Eftersom jag plussade dagen innan fick vi undersöka med VUL, men det var mycket tidigt så på måndag, 3 Juni, ska vi göra nytt VUL.

    Jag bör vara i vecka 5-6 nu kanske.

    Just nu känner jag alla symtom haha. Brösten svullnar upp, molvärk och magknip, trött som fan och illamående. Vad känner ni?


    Jag mår illa och Har ont i brösten. Samt svullen mage. Gått upp 3 kg dessutom. Hur det kommer sig vette tusan haha.
  • Wed 29 May 2019 17:05
    #6
    Mamma37år skrev 2019-05-29 16:38:49 följande:

    Får jag va med här!? Jag väntar mitt fjärde barn. BF 13/1-20 är i v 7+2. Jag har tre superfina tjejer på 6,12 & 15 år och planen va nog inga fler barn. Då jag behandlats med medecin som kan göra en steril. Men så hände nåt helt otippat, jag blev gravid. Men nu svävar jag mellan hopp och förtvivlan om allt är bra med ?min superstar? i magen. Man vet ju att medicin kan påverka fostret negativt. Men jag hoppas och tror att det fanns en mening med detta??


    Håller tummarna att bebis är ett tecken på att ni skulle ha en nummer 4a :) och att bebis intw blivit påverkad av medicinerna. Måste du fortsätta ta dem hela graviditeten eller finns det andra alternativ på medicin som kanske är skonsammare?
  • Wed 29 May 2019 17:11
    #7

    Jag har avbrutit behandling. Det va cellgift som skulle minska risk för återfall efter bröstcancer. Cancern är ju borta och jag är Op. Så detta bara en säkerhetsåtgärd. Men hoppas på deg bästa att det lilla livet i magen lever och mår bra. Är väldigt nervös. Jag ska på v.ul den 13/6 hoppas på att det är bra och jag får se ett ??slå!

  • Wed 29 May 2019 17:44
    #8

    Följer gärna på! Tror jag är i v. 6+5 för tillfället :)

  • Wed 29 May 2019 19:46
    #9

    Hej! Helt ny på familjeliv.

    Gravid med barn nr 2 v 7+2.

    Fick min första för snart 9 år sedan och var då 15 år. Så känner mig som en helt ny människa och som att jag är gravid för första gången nästan. Haha. Sjukt orolig för missfall då många runt mig fått det de senaste åren... jobbigt när man är rädd att hitta blod varje gång när man går på toa.

    Hade dessutom ont i nedre delen av magen första veckan men det var antagligen livmodern som växte och urinvägsinfektion ...

    mår lite illa då och då, värst på morgonen men ingen spy känsla ännu :D

  • Thu 30 May 2019 09:04
    #10
    Mamma37år skrev 2019-05-29 17:11:03 följande:

    Jag har avbrutit behandling. Det va cellgift som skulle minska risk för återfall efter bröstcancer. Cancern är ju borta och jag är Op. Så detta bara en säkerhetsåtgärd. Men hoppas på deg bästa att det lilla livet i magen lever och mår bra. Är väldigt nervös. Jag ska på v.ul den 13/6 hoppas på att det är bra och jag får se ett ??slå!


    Håller tummarna för er!! Kram
Svar på tråden Bf 2020 för oss vill ha ”mkt” kontakt med varandra.