• Wed 29 May 2019 13:56
    3625 visningar
    108 svar
    108
    3625

    Är ni redo för lite forumfix?

    Hej hej!

    Inför en kommande uppfräschning av sajten så vill vi gärna veta vad du vill ändra på i forumet!
    Är det någon funktion som inte fungerar?
    Eller saknar du något?

    Kika gärna runt i forumet och i ditt kryp-in och kom med förslag och synpunkter

    Peppra tråden full med förslag. Vi kommer inte kunna svara på alla inlägg men vi läser igenom och tar till oss era idéer. {#emotions_dlg.flower}

  • Svar på tråden Är ni redo för lite forumfix?
  • Fri 31 May 2019 14:16
    #91
    Forumvärd skrev 2019-05-31 10:17:38 följande:

    Stort tack! Många bra synpunkter. Ja, jag har också uppmärksammat att det är något knas med bilduppladdningen främst i nya forumet. Avatarer syns inte och bilder laddas upp felaktigt eller inte alls. Vi modererar bara bort bilder som kan väcka anstöt ????
    Forumvärd skrev 2019-05-31 10:18:53 följande:

    Där åkte jag på mobilbuggen jag med. Frågetecknet ska självklart vara en smiley.


    Kan glädja dig med att det faktiskt är en smiley på nya fl på datorn =P

    I have a growing lack of disgust for you
  • Fri 31 May 2019 14:37
    #92
    Aniiee skrev 2019-05-31 14:16:48 följande:
    Forumvärd skrev 2019-05-31 10:18:53 följande:

    Där åkte jag på mobilbuggen jag med. Frågetecknet ska självklart vara en smiley.


    Kan glädja dig med att det faktiskt är en smiley på nya fl på datorn =P

    Inte på min staionära dator.. Finn inga smeylisar. 
    Kör med FF 67..
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Fri 31 May 2019 18:38
    #93
    +1
    Forumvärd skrev 2019-05-31 10:17:38 följande:

      Vi modererar bara bort bilder som kan väcka anstöt ????
    Nej, det stämmer inte. Du kanske upplever det så, för att ni gör så manuellt.

    Det jag talar om tycks snarare vara något som sker med automatik, med ett par veckors mellanrum. Alla bilder försvinner, samtidigt och även avatarbilderna. Det spelar ingen roll om det är ett träd, ett par gummistövlar eller en cykel, allt försvinner.

  • Fri 31 May 2019 18:53
    #94
    Tom Araya skrev 2019-05-31 18:38:09 följande:
    Nej, det stämmer inte. Du kanske upplever det så, för att ni gör så manuellt. Det jag talar om tycks snarare vara något som sker med automatik, med ett par veckors mellanrum. Alla bilder försvinner, samtidigt och även avatarbilderna. Det spelar ingen roll om det är ett träd, ett par gummistövlar eller en cykel, allt försvinner.

    Kanoners! Då hänger jag med! Tack!
  • Fri 31 May 2019 18:59
    #95

    Är det helt omöjligt att få till en funktion så man kan rensa bort gamla pm i listan?

  • Delila­h2001
    Fri 31 May 2019 23:08
    #96
    -3 +1

    Jag avskyr att man anonymt kan ogilla andras inlägg! Det blir dålig stämning. Detta medför inget positivt överhuvudtaget. Bara fegt och barnsligt.

    Alternativ är att antingen man inte kan vara anonym när man "ogillar", eller som på Facebook, att alternativet "ogilla" inte finns.

    Jag har varit medlem sen starten sommaren 2003, men överväger faktiskt nu att lämna sajten pga detta.

  • Fri 31 May 2019 23:52
    #97

    Det här med att bli automatiskt utloggad, om man går ifrån i ca. 30 minuter. Hemskt irriterande.

  • Sat 1 Jun 2019 00:01
    #98
    +1

    Att kunna se alla inlägg man gjort. Som det är nu kan man bara se antalet.

    När man lägger in foton i ett inlägg så vore det önskvärt att kunna se en förhandsvisning på inlägget, innan man klickar på "sänd".

  • Sat 1 Jun 2019 11:26
    #99
    +1
    EnAnonumius skrev 2019-05-30 16:38:53 följande:
    Ämnet för denna tråden är ju "Forum fix"..
    Att få bort den inkonsekventa modereringen borde ju ingå i detta med då det skulle höja kvalitén på forumet avsevärt.

    Jag har inte sagt ett ljud om "enskilda ärenden"  så jag undra vad du får det från?   Förvånad

    Jag pratar om de riktiga moderatorerna, och  diskutera modereringen på generell basis, även om jag undra om moderatorerna kan skilja på "privat" från "moderator".

    För modereringen i sig är inkonsekvent på FL. Man ser tydligt att vissa medlemmars inlägg får ligga kvar även om de missköter sig, medan man kan se skötsamma personer som får sina inlägg raderade. (Återigen generellt diskutera jag här).

    Så det borde vara inlärning för moderatorerna, så de få lära sig hur de skall tänka som moderator, så de lär sig att lämna "den privata åsikten, och sitt personliga tyckande om enskild medlem" tillfälligt åt sidan när de skall klä sig i rollen som moderator och moderera inlägg. 
    Ja jag instämmer verkligen i detta och jag skulle också vilja tillägga att moderatorerna måste också lära sig att se andra tendenser, tex har man otur och skriver med sitt verkliga nick så kan man få ett en eller flera som en slags hatsvans efter sig. Hatsvansen försöker så mycket som möjligt att anmäla allt vad man skriver, oavsett man skriver något bra eller inte.

    Om moderatorerna inte uppmärksammar hatsvansen så är det så gott som omöjligt att skriva med sitt ordinarie nick här eftersom man då blir varnad och sedermera bannad. Enda sättet är att då skriva under olika anonyma könslösa nick, då verkar inte hatsvansen så benägna att anmäla längre.
  • Sat 1 Jun 2019 11:57
    Mijja77 skrev 2019-06-01 00:01:20 följande:

    Att kunna se alla inlägg man gjort. Som det är nu kan man bara se antalet.

    När man lägger in foton i ett inlägg så vore det önskvärt att kunna se en förhandsvisning på inlägget, innan man klickar på "sänd".


    Ja det där med förhandsvisning finns på en del forum. Jättebra att se hur det blir och då kunna redigera. Kanonbra idé!
  • Sat 1 Jun 2019 16:34
    +1

    Ett chatrum där man kan prata med andra medlemmar med både dold o icke dold nicknamn. Ofta finns det någon man skulle vilja prata med men som man inte vill att alla ska se o man är inte bekväm med att lämna ut sig allt för mycket, men ändå prata med just den personen. Har tänkt så när det gällt viktfrågor.

  • Tue 4 Jun 2019 02:29

    Är det bara jag som numera ser trådens angivna antal gånger som läst till noll, även när jag själv varit inne flera gånger och folk har skrivit inlägg i tråden.

  • Tue 4 Jun 2019 04:11
    Min lycka skrev 2019-06-01 16:34:21 följande:

    Ett chatrum där man kan prata med andra medlemmar med både dold o icke dold nicknamn. Ofta finns det någon man skulle vilja prata med men som man inte vill att alla ska se o man är inte bekväm med att lämna ut sig allt för mycket, men ändå prata med just den personen. Har tänkt så när det gällt viktfrågor.


    Det här var faktiskt också en jättebra idé som jag inte tänkt på. Kul också om man kunde skicka bilder den vägen eller via pm så slipper man göra det via omvägar
  • Tue 4 Jun 2019 15:18
    Tom Araya skrev 2019-06-04 02:29:02 följande:

    Är det bara jag som numera ser trådens angivna antal gånger som läst till noll, även när jag själv varit inne flera gånger och folk har skrivit inlägg i tråden.


    Nej, du är inte ensam om det. Det verkar va ett allmänt problem för tror jag samtliga medlemmar. Tror också det tagits upp tidigare i den här tråden.
  • Sat 29 Jun 2019 03:21
    +2

    Gör så att alla ens startade trådar är sökbara som egna trådar, även när man startad dem som anonym.

  • Sat 29 Jun 2019 03:30
    Tom Araya skrev 2019-06-29 03:21:13 följande:

    Gör så att alla ens startade trådar är sökbara som egna trådar, även när man startad dem som anonym.


  • Sat 29 Jun 2019 07:05
    +1

    Ta bort att ni frågar om man vill vara med i en undersökning om familjeliv VARJE gång man loggar in. Har kryssat i att jag inte vill se det igen och det kommer upp en ruta där det står att ni inte ska fråga igen. Men det kommer VARJE gång

    Möjlighet att redigera sin egen trådstart och att man kan ta bort trådar.

    Vore kul att kunna välja underkategorier på mobilen.

  • Sun 30 Jun 2019 13:36
    Tom Araya skrev 2019-06-29 03:21:13 följande:

    Gör så att alla ens startade trådar är sökbara som egna trådar, även när man startad dem som anonym.


    ja håller med.
Svar på tråden Är ni redo för lite forumfix?