• Anonym (Börja­r tröttn­a)
    Thu 30 May 2019 01:29
    4663 visningar
    133 svar
    133
    4663

    Tynande sexliv i flera relationer. Vad är det som jänder

    Jag har sedan snart tio år en kvinna som jag dessutom har två barn med. I början när vi sågs så hade vi sex så fort vi sågs och snart blev det något mer sällan vilket väl e helt i sin ordning.

    Under hennes första graviditet hade vi bara sex en eller kanske två gånger och jag tror det dröjde nästan 7 månader efter snitt innan vi hade sex igen. Sedan dess har det varit mycket sällan kanske max en gång i månaden fram tills för drygt ett år sedan när hon ville ha barn igen hon blev snart gravid och då hade vi inte sex alls under nio månader

    5 månader Efter snitt 2 hade vi sex igen vilket inte kanske va det bästa sexet vi haft tyvärr och sedan dess inget.

    Hon är inte den första heller. Mitt ex som jag har barn med slutade ha sex och skyllde såsmåningom, utan att ha besökt läkare, på nån form av sjukdom som medförde att samlag gjorde ont.

    Liknande saker har hänt i alla mina längre förhållanden. Det har påtagligt ofta handlat om smärta när jag försökt närma mig ämnet med vissa av mina ex och min nuvarande.

    Många har sagt att jag är väldigt stor "därnere". Det har sagts av de flesta kvinnor både i början av förhållandena och sedan har det påtalats även i de fall när de ska förklara varför de inte vill ha sex.

    Det som gör mig förvirrad i detta är att jag är helt normalt utrustad mellan benen. Något tjockare och marginellt längre än medel men inget särskilt alls. Trots det tycks det antingen som att jag upplevs som mkt större av kvinnor eller att jag helt enkelt bara suger på sex så de tröttnar. Vad e sant egentligen

  • Svar på tråden Tynande sexliv i flera relationer. Vad är det som jänder
  • Anonym (Ty)
    Thu 30 May 2019 08:41
    #1
    Anonym (Börjar tröttna) skrev 2019-05-30 01:29:00 följande:

    Jag har sedan snart tio år en kvinna som jag dessutom har två barn med. I början när vi sågs så hade vi sex så fort vi sågs och snart blev det något mer sällan vilket väl e helt i sin ordning.

    Under hennes första graviditet hade vi bara sex en eller kanske två gånger och jag tror det dröjde nästan 7 månader efter snitt innan vi hade sex igen. Sedan dess har det varit mycket sällan kanske max en gång i månaden fram tills för drygt ett år sedan när hon ville ha barn igen hon blev snart gravid och då hade vi inte sex alls under nio månader

    5 månader Efter snitt 2 hade vi sex igen vilket inte kanske va det bästa sexet vi haft tyvärr och sedan dess inget.

    Hon är inte den första heller. Mitt ex som jag har barn med slutade ha sex och skyllde såsmåningom, utan att ha besökt läkare, på nån form av sjukdom som medförde att samlag gjorde ont.

    Liknande saker har hänt i alla mina längre förhållanden. Det har påtagligt ofta handlat om smärta när jag försökt närma mig ämnet med vissa av mina ex och min nuvarande.

    Många har sagt att jag är väldigt stor "därnere". Det har sagts av de flesta kvinnor både i början av förhållandena och sedan har det påtalats även i de fall när de ska förklara varför de inte vill ha sex.

    Det som gör mig förvirrad i detta är att jag är helt normalt utrustad mellan benen. Något tjockare och marginellt längre än medel men inget särskilt alls. Trots det tycks det antingen som att jag upplevs som mkt större av kvinnor eller att jag helt enkelt bara suger på sex så de tröttnar. Vad e sant egentligen


    Ta en rejäl funderare på hur jobbet i hemmet, daglig uppskattning (komplimanger), konversationer (hon pratar och du lyssnar) och förspelen (DU ger) ser ut, allt det där fungerar som förberedande lust samt. uppfuktande av de nedre delarna.

    Har en kvinna sex utan att vara mentalt sugen och fysiskt upphetsad(våt) på det så utvecklas vestibulit, och då är det kört, så rikligt med förspel är super viktigt, se till att hon KÄNNER att hon har 100% av din fokus, tex, om du slickar/fingrar sluta inte förrän hon börjar dra i dig för att få kuk, låt henne bestämma när DEN ska få bli involverad.
  • Anonym (Tror)
    Thu 30 May 2019 09:38
    #2

    Jag tror inte att det är du som är dålig på sex eller är för stor därnere. Många kvinnor är inte speciellt intresserade av sex. Jag är kvinna och jag gör hellre andra saker än har sex. Vet inte varför det är så, om jag inte tycker sex är tillräckligt skönt eller om har låg sexlust och sällan är kåt. Ingen aning. Men jag vet att det är vanligt bland kvinnor iaf, iaf de kvinnor jag pratat med. De diskar typ hellre än har sex, nja kanske inte riktigt så men du förstår min poäng kanske.

  • Womanl­y
    Thu 30 May 2019 10:42
    #3

    Håller med Ty helt och hållet! Kommunikation är ju som alltid det viktigaste. Prata med varandra om önskemål och förväntningar. Varför det har blivit så här och vad ni kan göra för att förbättra. Lyssna. Fråga. Anklaga inte. Avsätt tid för att prata. Tid för bara gos och närhet. Kanske uppdatera sex skillsen. Var nyfiken!


    Red-blooded
  • Anonym (J)
    Fri 31 May 2019 01:15
    #4

    Hur gamla är barnen? Hur är ert övriga liv? Är ni nära varandra förutom det sexuella?

  • Anonym (Börja­r tröttn­a) Trådstartaren
    Fri 31 May 2019 01:37
    #5
    Anonym (Ty) skrev 2019-05-30 08:41:00 följande:

    Ta en rejäl funderare på hur jobbet i hemmet, daglig uppskattning (komplimanger), konversationer (hon pratar och du lyssnar) och förspelen (DU ger) ser ut, allt det där fungerar som förberedande lust samt. uppfuktande av de nedre delarna.

    Har en kvinna sex utan att vara mentalt sugen och fysiskt upphetsad(våt) på det så utvecklas vestibulit, och då är det kört, så rikligt med förspel är super viktigt, se till att hon KÄNNER att hon har 100% av din fokus, tex, om du slickar/fingrar sluta inte förrän hon börjar dra i dig för att få kuk, låt henne bestämma när DEN ska få bli involverad.


    Jag ser alltid till att hon får orgasm innan vi har sex. Jag vet inte om det e foolproof men då tycker jag det borde va väldigt liten risk för smärta. Sen har vi glidmedel osv. Vad gäller vardags flörtandet eller hur man säger e det mindre välbeställt. Jag brukar försöka att inte pressa så det skapas stress men ändå visa mig intresserad. Kan va lite svårbalanserat
  • Anonym (Börja­r tröttn­a) Trådstartaren
    Fri 31 May 2019 01:39
    #6
    Anonym (Tror) skrev 2019-05-30 09:38:02 följande:

    Jag tror inte att det är du som är dålig på sex eller är för stor därnere. Många kvinnor är inte speciellt intresserade av sex. Jag är kvinna och jag gör hellre andra saker än har sex. Vet inte varför det är så, om jag inte tycker sex är tillräckligt skönt eller om har låg sexlust och sällan är kåt. Ingen aning. Men jag vet att det är vanligt bland kvinnor iaf, iaf de kvinnor jag pratat med. De diskar typ hellre än har sex, nja kanske inte riktigt så men du förstår min poäng kanske.


    Ja du verkar vara nåt på spåret. Men varför blir det en förändring över tid till det sämre då
  • Anonym (Börja­r tröttn­a) Trådstartaren
    Fri 31 May 2019 01:42
    #7
    Womanly skrev 2019-05-30 10:42:14 följande:

    Håller med Ty helt och hållet! Kommunikation är ju som alltid det viktigaste. Prata med varandra om önskemål och förväntningar. Varför det har blivit så här och vad ni kan göra för att förbättra. Lyssna. Fråga. Anklaga inte. Avsätt tid för att prata. Tid för bara gos och närhet. Kanske uppdatera sex skillsen. Var nyfiken!


    Vi har pratat en del o hon säger att det kan va nån tid i månaden som påverkar eller att det är så länge sedan men allt e mest spekulationer. Men eftersom det har blivit en grej så tänker jag mig att det också blir en oro för båda till slut undviker man att ens göra nåt för det tar sån tid och är en sån ansträngning
  • Anonym (Börja­r tröttn­a) Trådstartaren
    Fri 31 May 2019 01:43
    #8
    Anonym (J) skrev 2019-05-31 01:15:16 följande:

    Hur gamla är barnen? Hur är ert övriga liv? Är ni nära varandra förutom det sexuella?


    Dom e små. Ingen skola än. Vi e jätte nära på alla sätt utom det
  • Womanl­y
    Fri 31 May 2019 06:17
    #9
    Anonym (Börjar tröttna) skrev 2019-05-31 01:42:23 följande:

    Vi har pratat en del o hon säger att det kan va nån tid i månaden som påverkar eller att det är så länge sedan men allt e mest spekulationer. Men eftersom det har blivit en grej så tänker jag mig att det också blir en oro för båda till slut undviker man att ens göra nåt för det tar sån tid och är en sån ansträngning


    Förstår att det blivit en ond cirkel. Bestäm tillsammans att ni ska ha en period helt utan sex (för att ta udden av det hela). Sedan intimitetsträning. Börja med kramar och gos sedan lätta smekningar. Undvika alla erogena zoner, inget bröst eller kön. Turas om. Det är för att kunna slappna av och kunna ta emot närhet utan att behöva vara på sin vakt och fundera på om det blir sex. Efter en tid ökar ni på närheten. Tillsammans med långa samtal. Ökad förtrolighet och avslappning. På så sätt kan lusten väckas igen och viljan att ha sex återkommer. Det ska ta tid. Boka date nights. Bry er om varandra. Påminn er om tiden ni var förälskade. Ni fixar det här!
    Red-blooded
  • Anonym (Been there)
    Fri 31 May 2019 07:32
    #10

    Oj oj oj... det kan vara så mycket. Och du är inte ensam om såna erfarenheter. Många kvinnor har helt enkelt inte det sexuella intresset. När de är i passionsfasen eller vill skaffa barn så kan de vara som kåta kaniner, men sen kan sexlivet dö helt. Man kan ägna år av terapisamtal och verkligen göra allt som står i ens makt för att få kvinnan att känna sig sedd, avlasta henne osv., helt enkelt vara den perfekte partnern och ändå hittar hon aldrig nån sexlust. Tro mig, jag vet. Jag har t.o.m. fått höra att jag är för bra!


    Tror att det generellt är en skillnad mellan kvinnor och män vad gäller sexlust där män har betydligt starkare drift, och sen finns det naturligtvis stora individuella skillnader. Är man en man med stor sexdrift så får man bara hoppas på att hitta en kvinna som är likadan, för de finns trots allt även om det inte finns en sån kvinna för varje man med stor sexdrift.


    Jag har gått på den niten två ggr nu i längre förhållanden. I början var det kanonbra och jag trodde att jag hittat en kvinna som kunde matcha mig, men efter ett par år så har sexlivet bara varit ett problem. Det svåra är ju att veta om kvinnan man träffar bara har sexlust för att det är ett nytt förhållande som är fräscht och spännande eller om det kommer att hålla i sig. Sen beror det på hur man definierar stor sexlust. En person kanske tycker att det är normalt och nödvändigt med sex varje dag och en annan som säger sig ha hög sexlust kanske bara vill ha sex en gång/vecka. Då kan man tycka att man ska passa ihop "på pappret" men i praktiken funkar det inte.


    Sen är det naturligtvis så mycket mer än hur ofta man har sex. Båda kan ha en egen sexdrift och verkligen vill ha sex, men så har man lite olika preferenser. Man tänder på olika saker. Jag var ihop med en kvinna som ville att jag skulle hålla fast henne, vara lite tuff i sängen, bruka lite våld. Sånt tänder inte jag på, tvärtom. Det funkade ju inte. Hon tyckte det blev tråkigt och jag tyckte det var avtändande att höra henne be om sånt. Nu var vi tydliga mot varandra så vi kunde konstatera att det inte skulle funka och avslutade, men det är inte alltid så lätt att veta själv vad man egentligen tänder på. Det kan vara så att en kvinna som verkar ha låg sexdrift egentligen skulle vara väldigt intresserad av sex om hon bara hittade "sin grej".


    Sen är vi olika, vår sexdrift funkar olika beroende på hur vardagen ser ut. Jag har en stabil sexdrift och skulle helst ha sex 3-4 ggr/vecka. Min sexlust påverkas i princip inte av några yttre faktorer som stress (skapar tvärtom högre sexlust), mycket arbete, lindrig sjukdom etc. Men kvinnor jag har levt ihop med har varit väldigt "lättstörda" och i princip allt som händer i vardagen har påverkat deras sexlust negativt.


    Livet är ett lotteri och långt ifrån alla drar en vinstlott.

Svar på tråden Tynande sexliv i flera relationer. Vad är det som jänder