• Sun 2 Jun 2019 11:11
    811 visningar
    36 svar
    +1
    36
    811

    Vi med BF i november 2019

    Hej,

    Vi är planerade den 8/11.

    Skulle vara kul att dela erfarenheter och funderingar med andra i samma situation.

  • Svar på tråden Vi med BF i november 2019
  • Wed 12 Jun 2019 18:01
    #11
    EnKram skrev 2019-06-11 21:32:38 följande:

    Jag vill inte heller veta kön men min man vill. Förhoppningsvis får jag som jag vill ;)


    Jag med  

    Men min sambo är så envis, så det är frågan om jag lyckas.
  • Wed 12 Jun 2019 21:01
    #12

    Någon mer som är väldigt orolig inför RUL? 

  • Thu 13 Jun 2019 10:44
    #13
    Ellendellen skrev 2019-06-12 21:01:16 följande:

    Någon mer som är väldigt orolig inför RUL? 


    .

    Vi har RUL om exakt en vecka. Mer förväntansfull än orolig. Men såklart går det inte att känna sig helt säker. Jag är i vecka 19 men har ännu inte känns bebis så tydligt. Har moderkakan fram så det kan tydligen ta längre tid och så är det nog väldigt individuellt. Men sen när man känner bebis röra sig och sparka kanske ett annat lugn infinner sig.

    Men längtar så vansinnigt till nästa torsdag! Vi ska ta reda på kön också har vi tänkt!
  • Thu 13 Jun 2019 16:32
    #14
    Ellendellen skrev 2019-06-12 21:01:16 följande:

    Någon mer som är väldigt orolig inför RUL? 


    Ja, gode Gud vad nervös jag är! Har tid nu på måndag och jag mår illa bara jag tänker på det...
  • Fri 14 Jun 2019 17:25
    #15
    Ellendellen skrev 2019-06-04 18:25:07 följande:

    Hej!

    Har också BF 15/11 efter tre missfall i rad. Är det fyra missfall du haft innan?


    Hej!

    Wow!! Så roligt att det blir samma dag! Ska på rutinultraljud den 27/6, ska bli så spännande. Kanske får vi ett nytt datum också men den har hitintills följt dagarna rätt enligt min menscykeln.

    Det stämmer, fyra missfall sen tidigare.

    Vad tråkigt att även du fått tre missfall i rad.

    Jag hoppas så att allt ska gå vägen för oss båda!
  • Fri 14 Jun 2019 17:28
    #16
    EmmaaaJo skrev 2019-06-08 01:36:25 följande:

    Hej!!

    Är beräknad 8/11 och väntar min första ??

    Ska ni kolla kön?


    Både jag och min sambo vill kolla könet. Vi tänker att det är ändå så mycket nytt, underbart och härligt som kommer hända med denna krabat - som att vi inte vet vad det blir för liten person som kommer ut och hur den är. Vilket gör att vi valde att kolla upp könet så får vi veta liiite mer om denna lilla goa sak som växer i magen :)
  • Fri 14 Jun 2019 17:32
    #17
    Minni89 skrev 2019-06-13 16:32:47 följande:

    Ja, gode Gud vad nervös jag är! Har tid nu på måndag och jag mår illa bara jag tänker på det...


    Jag har också en viss oro kring rutinultraljudet främst är jag supernervös. Men för mig i all denna historik vi Böda varit med om har det faktiskt hjälp mig att köpa en doppler. Jag gjorde det för en månad sedan. Och det har lättar min oro enormt! Jag kan vid behov när jag är orolig lyssna på hjärtat så det faktiskt tickar och inte kommer som en överraskning det gjort för oss tidigare vid ultraljud. Jag har dessutom, lyckligt nog börjat känns den. Vilket är ovant, fundersamt på om jag verkligen känner rätt och otroligt coolt!

    Även det lättar lite men är fortfarande osäker ibland på om jag verkligen känt rätt. Dessutom känner jag den inte så ofta och har därför valt att en eller möjligtvis två gånger när jag varit orolig per vecka att lyssna via doppler .

    Jag hoppas så att allt är bra med din lilla bebis när ni åker dit på måndag! Men har inget hänt hitintills så tror jag skönt nog att vår oro är något vi kan börja lätta på lite :)
  • Fri 14 Jun 2019 17:34
    #18
    Ellendellen skrev 2019-06-12 21:01:16 följande:

    Någon mer som är väldigt orolig inför RUL? 


    Jag är inte duktig på denna sida det jag haha.

    Svarade dig och henne i en tråden nedan fast på Minnis89 kommentar. Hoppas du ser den :)
  • Thu 20 Jun 2019 21:23
    #19

    Hej,

    Väntar mitt första 5/11. Var på ul för en vecka sedan på kvinnohälsan (som jag längtat och fasat) och allt såg bra ut tack o lov! Det är en liten pojk i magen och han börjar kännas ordentligt nu, även om inte så ofta på dygnet. Har man tålamod och händerna på magen när han kör sitt gympapass så kan det komma en liten duns mot handflatan. Fascinerande!

  • Fri 21 Jun 2019 14:10
    #20
    LisadeLkpg skrev 2019-06-20 21:23:00 följande:

    Hej,

    Väntar mitt första 5/11. Var på ul för en vecka sedan på kvinnohälsan (som jag längtat och fasat) och allt såg bra ut tack o lov! Det är en liten pojk i magen och han börjar kännas ordentligt nu, även om inte så ofta på dygnet. Har man tålamod och händerna på magen när han kör sitt gympapass så kan det komma en liten duns mot handflatan. Fascinerande!


    Wow! Så spännande, stort grattis till din pojke :)

    Och så skönt att allt såg bra ut.

    Jag har också börjat märka av rörelser och tycker mig som du skriver känns att det rör sig lite smått även när man håller en hand på magen. :)
Svar på tråden Vi med BF i november 2019