• Mon 3 Jun 2019 17:00
    315 visningar
    4 svar
    4
    315

    comhem

    Hej,
    Enligt bostadsrättensförenings beslut  ska dem avsluta en överenskommelse med Comhem och fjärrsignalen ska tas bort.Min fråga är finns det et alternativ för oss som att skaffa en antenn i lägenheten och  att vara oberoende av bostadrättsföreningen?

  • Svar på tråden comhem
  • Prakti­sk58
    Mon 3 Jun 2019 17:56
    #1

    Nej ! För dom har demokratiskt bestämt att alla skall anslutas och fått ett bra pris.
    Du kan inte heller vägra att betala drift/reparation av hissen för att du bor på första våningen, eller inte önska snöröjning för att du har bra skor.
    Så är det att vara med i en bostadsrättsförening. Men du kan alltid köpa villa.

  • Tue 4 Jun 2019 08:57
    #2
    Praktisk58 skrev 2019-06-03 17:56:12 följande:

    Nej ! För dom har demokratiskt bestämt att alla skall anslutas och fått ett bra pris.

    Du kan inte heller vägra att betala drift/reparation av hissen för att du bor på första våningen, eller inte önska snöröjning för att du har bra skor.

    Så är det att vara med i en bostadsrättsförening. Men du kan alltid köpa villa.


    Men Ts skriver ju att de ska ta bort Comhem och inget om att de ska byta till något annat. Ts undrar ju om det går att själv skaffa något annat.
  • Tue 4 Jun 2019 10:02
    #3

    Det finns ju ett digitalt marknät som kan tas emot med antenn.

    Min lilla erfarenhet är att det är ganska svårt att få bra bild via antenn, särskilt om man bor i tättbebyggt område. Husen skuggar signalen.

    Här kan du läsa mer: www.teracom.se/privat/tv/kanalutbud-i-marknatet/

    Det finns väl fortfarande också satellit-teve, parabolantenn. Men du får antagligen inte sätta upp en parabol på husfasaden.

    Enklast blir förstås att acceptera och ansluta sig till den nya tv-leverantören, för jag förutsätter att det blir en sådan?

  • Wed 5 Jun 2019 16:54
    #4

    Att köpa en villa det är det som vi ska bestämma själv  och behöver inte få ett råd from andra demokratiska herrar.Jag gör det som är viktigt för mig.Tack alla andra för era inlägg gällande tv.

Svar på tråden comhem