• Tue 4 Jun 2019 17:55
    289 visningar
    4 svar
    4
    289

    Hjälp min 5 mån avskyr att åka vagn!! Hjälp!

    Hej alla!

    Jag behöver hjälp eller lite stöttning! Min son på 5 mån har aldrig gillat att åka sin vagn! Liggdelen gick bra fram till ca 3,5 mån men sen började han skrika i den och då bytte vi till sittdel. Men han avskyr att åka den! Han gillar inte att bli fastspänd. Till en början går det helt ok, men efter ca 5-10 min när jag tycker han börjar bli trött och ska vila/sova. Då börjad han gny/skrika/vrida på sig som en mask och sen gallskrika!!! Jag tar upp honom varje ggn! Sele och Ergobaby har vi redan försökt och det är han inte särskilt förtjust i heller! Vi har vänt han framåt också, men det är likadant. Han skriker!

    Växer detta bort? Är det en period? Eller hur ska jag stå ut?? Jag mår så fruktansvärt dåligt över att känna mig inlöst på detta sätt.

    Hjälp mig snälla!

  • Svar på tråden Hjälp min 5 mån avskyr att åka vagn!! Hjälp!
  • Anonym (Sara)
    Tue 4 Jun 2019 18:02
    #1

    Fungerar det i bilbarnstol utan gråt?

  • Anonym (Kajgr­id)
    Tue 4 Jun 2019 18:08
    #2

    Åh vet precis hur det är, min dotter har varit precis likadan. Nu är hon snart ett år och det går äntligen bättre med vagnen sen ett par månader tillbaka. Jag trodde aldrig det skulle bli bättre men det blev det! Visst vill hon fortfarande upp i selen ibland om det blir tråkigt men det ändå känns okej då det inte alls är lika ofta som förut.

    Jag tror det vände när hon blev medveten och förstod sin omgivning. Hon började peka på allt som var omkring som fåglar, hundar, bilar, cyklar och blev därför för distraherad för att komma på att hon vill upp i selen. Hoppas det vänder snart för er, jag tror nog att vagnen kommer gå till slut :)

  • Tue 4 Jun 2019 18:10
    #3

    Det kan fungera i bilbarnstolen om han är trött. Men han gillar inte att bli fastspänd där heller och skriker. Innan vi kör iväg i bilen.

  • Anonym (My)
    Tue 4 Jun 2019 19:11
    #4

    Så här mina barn varit också. Ändå som hjälpte för dom var att helt enkelt inte spänna fast de i vagnen utan låta de sitta löst. Men självklart med mera uppsikt. Går då inte att vända sig bort på affären och plocka varor utan att ha vagnen under uppsyn eller tex när de sov satt jag alltid bredvid vagnen om vi inte var ute och gick. Bara jag slutade spänna fast de var de helt lugna och satt och tittade sig glatt omkring.

Svar på tråden Hjälp min 5 mån avskyr att åka vagn!! Hjälp!