• Tue 4 Jun 2019 17:57
    563 visningar
    9 svar
    9
    563

    Chrysler grand voyager Fråga

    Hej alla där ute.

    Någon som kan tala om mig för vart bromsfördelningsventilen sitter under bilen på chrysler grand voyager?

    Ska köpa en bil där den läcker och då ej går att köra, och tänkte byta på plats, men vet inte vart den sitter riktigt och vad jag då behöver ha med mig för verktyg...

  • Svar på tråden Chrysler grand voyager Fråga
  • Grossg­lanz
    Tue 4 Jun 2019 18:02
    #1

    Den sitter vid bakaxeln och är en lastavkännande venti..har för mig till vänster men kan minnas fel..brukar vara en fjäderbelastad historia..du hittar den säkert :)

  • Tue 4 Jun 2019 18:09
    #2

    Okej tack. Försökt hitta en bild på hur det ser ut, men finns INGENSTANS... Eller så e de ja som inte hittar... Du vet inte vart det finns bilder som man kan kika på?

  • Grossg­lanz
    Tue 4 Jun 2019 18:12
    #3

    Kolla på autodock.se alt bildelsbasen el laga .se

    Brukar vara bilder på beg delar där

  • Tue 4 Jun 2019 18:14
    #4
    Grossglanz skrev 2019-06-04 18:12:12 följande:

    Kolla på autodock.se alt bildelsbasen el laga .se

    Brukar vara bilder på beg delar där


    Ja mena hur det ser ut under bilen delen vet ja hur den ser ut, men ville gärna se hur det såg ut undertill på bilen.. :) hehe
  • Grossg­lanz
    Tue 4 Jun 2019 18:16
    #5

    Aha..vet du vad länkarmar å så är? Det kommer antgligen ett alt två rör framifrån å in i ventilen...el du menar vad du behöver för att demontera den?

  • Grossg­lanz
    Tue 4 Jun 2019 18:17
    #6

    Hehe altltid spännande undertill haha...förlåt kunde inte låta bli

  • Grossg­lanz
    Wed 5 Jun 2019 16:45
    #7

    Hej,har det gått bra?

  • Wed 5 Jun 2019 17:41
    #8

    Jo ja hade sån tur idag, mannen fick en just sådan bil till verkstaden idag. Så han kunde fota under bilen med ägarens tillåtelse så nu löser sig det mesta.. Tack för hjälpen! :)

  • Grossg­lanz
    Wed 5 Jun 2019 17:46
    #9

    Kanon:)

Svar på tråden Chrysler grand voyager Fråga