• Tue 4 Jun 2019 19:20
    1224 visningar
    31 svar
    31
    1224

    Amh 4,7 och sköldkörtel 3,2

    Vill gärna höra vad ni säger om dessa prover. Ja är 33år och vi funderar på ivf. Min man har ännu inte lämna några prover. Vi skulle träffat läkaren inorgon men de blev inställt på grund av att läkaren va sjuk. Så jag fick provsvaren per telefon.

    Ska tillbaka å lämna nytt sköldkörtelprov imorgon då de sa att de va lite högt.

    Mina prover visade AMH på 4,7 och sköldkörteln på 3,2. Vad säger ni om dessa prover. E de bra eller dåliga?

    Är helt ny på detta så vet inte mycket. Är 4,7 bra/dåligt för min ålder? Och vad händer ifall sköldkörtelprovet är högt även nästa gång?

  • Svar på tråden Amh 4,7 och sköldkörtel 3,2
  • Anonym (?)
    Tue 4 Jun 2019 19:32
    #1

    Vad sa läkaren?

  • Tue 4 Jun 2019 19:39
    #2

    Fick aldrig pratat med läkaren då de stälde in vårt besök pga sjukdom. . De va sköterskan som lämnade provsvaret å sa att de såg ?okej? ut men att sköldkörteln va för hög å de ville ta om de för att se om de fortfarande va de eller inte. Därför jag frågar här inne ifall någon viste. :)

  • Tue 4 Jun 2019 20:22
    #3

    Ditt amh är väldigt bra kan jag säga!


    Oförklarligt barnlös. 1 misslyckat ET och 1 misslyckat FET. Tar en paus tills vi är redo för ivf2
  • Tue 4 Jun 2019 20:35
    #4

    E de?!Va bra!! Vad glad jag blir:) Jätte tack för att du svarade! Vet du något om sköldkörteln? Hittar inte någon direkt info när jag söker runt!


    Jooosen skrev 2019-06-04 20:22:30 följande:

    Ditt amh är väldigt bra kan jag säga!


  • Anonym (.)
    Tue 4 Jun 2019 20:39
    #5
    Johanna1986 skrev 2019-06-04 20:35:55 följande:

    E de?!Va bra!! Vad glad jag blir:) Jätte tack för att du svarade! Vet du något om sköldkörteln? Hittar inte någon direkt info när jag söker runt!


    Enligt fertilitetsexperter ska man helst ha under 2.0, om det var det du tänkte på :) men inte omöjligt såklart att bli gravid ändå. Men det går ju att förbättra värdet på olika sätt. Kolla upp vitaminer/mineraler i kroppen tex om du ligger lågt på något!
  • Tue 4 Jun 2019 20:43
    #6
    Johanna1986 skrev 2019-06-04 20:35:55 följande:

    E de?!Va bra!! Vad glad jag blir:) Jätte tack för att du svarade! Vet du något om sköldkörteln? Hittar inte någon direkt info när jag söker runt!


    Fsh vet jag faktiskt inte! Har gjort utredning för ett år sen och fick bara svar på amh som i mitt fall var 4,3. Det var mycket bra sa dom. Så 4,7 är inga som helst problem vid ivf. Jag hoppas dina andra värden är bra, och din mans såklart :)
    Oförklarligt barnlös. 1 misslyckat ET och 1 misslyckat FET. Tar en paus tills vi är redo för ivf2
  • Tue 4 Jun 2019 20:49
    #7

    Tack de hoppas jag med. Önskar ju att kunna komma igång med en behandling i augusti så vill ju gärna ha ner sköldkörtelvärdet ifall de e för högt....

    Hur går de för dig?


    Jooosen skrev 2019-06-04 20:43:53 följande:

    Fsh vet jag faktiskt inte! Har gjort utredning för ett år sen och fick bara svar på amh som i mitt fall var 4,3. Det var mycket bra sa dom. Så 4,7 är inga som helst problem vid ivf. Jag hoppas dina andra värden är bra, och din mans såklart :)


  • Tue 4 Jun 2019 20:56
    #8
    Johanna1986 skrev 2019-06-04 20:49:07 följande:

    Tack de hoppas jag med. Önskar ju att kunna komma igång med en behandling i augusti så vill ju gärna ha ner sköldkörtelvärdet ifall de e för högt....

    Hur går de för dig?


    Aah jag förstår dig! Nej tyvärr har det inte gått så bra. Utredningen visade toppvärden på oss båda. Hann med två insättningar sedan separerade vi. Blev minus på

    Båda. Nu försöker vi lappa ihop allt igen. Har två landstingsförsök kvar om vi vill i framtiden. Jag misstänker endometrios men vet inte vad felet kan vara. Känns som att tiden o livet bara försvinner just nu :(. Lycka till!!
    Oförklarligt barnlös. 1 misslyckat ET och 1 misslyckat FET. Tar en paus tills vi är redo för ivf2
  • Tue 4 Jun 2019 21:01
    #9

    Båda dina prover är bra.

  • Tue 4 Jun 2019 21:04
    #10

    Va tråkigt:( hoppas ni snart kommer på rätt köl igen! Har de inte kunnat se någon endometrios?

    För mig går de inte alls på naturlig väg. Jag har inga äggledare så för oss finns de inget allternativ. (Vi har barn sedan innan dock men önskar fler så därför vi funderar på ivf)


    Jooosen skrev 2019-06-04 20:56:43 följande:

    Aah jag förstår dig! Nej tyvärr har det inte gått så bra. Utredningen visade toppvärden på oss båda. Hann med två insättningar sedan separerade vi. Blev minus på

    Båda. Nu försöker vi lappa ihop allt igen. Har två landstingsförsök kvar om vi vill i framtiden. Jag misstänker endometrios men vet inte vad felet kan vara. Känns som att tiden o livet bara försvinner just nu :(. Lycka till!!


Svar på tråden Amh 4,7 och sköldkörtel 3,2