• Wed 5 Jun 2019 14:22
    874 visningar
    13 svar
    13
    874

    Ni som fått flickor. Dotter längtan

    Hej,

    Vi har två underbara killar men ska försöka med tredje barnet nu och vi vill gärna ha en flicka. Finns massa olika kneps sägs det, någon som testat och det funkat?

    Bisolvon, vad tjejen ska äta, sex innan äl-dagen.

  • Svar på tråden Ni som fått flickor. Dotter längtan
  • Anonym (.)
    Wed 5 Jun 2019 15:07
    #1

    Vi har 5 barn, flicka född 2012, pojke född 2014, flicka född 2015, flicka född 2017 och pojke född januari 2019. Har inte gjort något speciellt för att få något av könen, nu väntar vi barn igen( bf i december) och vet ej könet än.

  • Thu 6 Jun 2019 08:39
    #2

    Fokusera på att få en flicka. Var säker på att det blir det. Säg till din kropp att nu kommer det bli så. Var 100% säker (men följ även alla andra råd. Tänk att de funkar).

    Detta fungerar nog bättre än man kan tro.

  • Thu 6 Jun 2019 08:41
    #3
    Meriall skrev 2019-06-06 08:39:32 följande:

    Fokusera på att få en flicka. Var säker på att det blir det. Säg till din kropp att nu kommer det bli så. Var 100% säker (men följ även alla andra råd. Tänk att de funkar).

    Detta fungerar nog bättre än man kan tro.


    Detta är ironi va?
  • Thu 6 Jun 2019 11:46
    #4
    IceKitten skrev 2019-06-06 08:41:06 följande:

    Detta är ironi va?


    Nej.

    Placebo är en mkt riktig effekt.
  • Anonym (Lycka­ts!)
    Thu 6 Jun 2019 11:53
    #5

    Först behandlar du med Lactal en period. Sen använder du ägglossningsstickor, och har bara sex INNAN du får fullt utslag på testet.

    (Det är lite avvägning, men ligg inte när det är helt positivt, då blir det gosse..)

  • Thu 6 Jun 2019 12:20
    #6
    Meriall skrev 2019-06-06 11:46:40 följande:

    Nej.

    Placebo är en mkt riktig effekt.


    Barnet kön bestäms av vilken könskromosom (X eller Y) som spermien som befruktar ägget har. Absolut ingenting som går att påverka förutom att ha sex längre ifrån ägglossningen för en tjej, pga att X-sperimerna generellt är långsammare men med längre livslängd (minskar dock även chansen att bli gravid).

    Placebo har noll med saken att göra. Du behöver helt klart läsa på lite inom ämnet.
  • Anonym (Ssk)
    Mon 10 Jun 2019 11:45
    #7

    Tack ska testa det :) har hört att bisolvon ska funka med? Någon annan som testat metoder och lyckats ?

  • Anonym (Ingen­)
    Mon 10 Jun 2019 11:51
    #8

    Körde med tranbärskapslar. Och som meriall "tänkte" mig hur spermierna med x-kromosomer vann. Ingen aning om vad som funkade men fick en flicka.

  • Mon 10 Jun 2019 12:14
    #9
    Anonym (Ssk) skrev 2019-06-10 11:45:19 följande:

    Tack ska testa det :) har hört att bisolvon ska funka med? Någon annan som testat metoder och lyckats ?


    Om bisolvon gör att man får döttrar så förklarar det varför jag har så många töser jämnt emot grabbar. Jag äter alltid bisolvon nästan i början av graviditeten då jag oftast varit slemmig i halsen. Så de kanske stämmer då
  • Mon 10 Jun 2019 12:52
    #10
    Rebecca1987 skrev 2019-06-10 12:14:50 följande:

    Om bisolvon gör att man får döttrar så förklarar det varför jag har så många töser jämnt emot grabbar. Jag äter alltid bisolvon nästan i början av graviditeten då jag oftast varit slemmig i halsen. Så de kanske stämmer då


    Nej. Könet bestäms i samma ögonblick som spermien träder in i ägget. Ingenting kan påverka könet efter det.
  • Mon 10 Jun 2019 13:35
    #11
    IceKitten skrev 2019-06-10 12:52:16 följande:

    Nej. Könet bestäms i samma ögonblick som spermien träder in i ägget. Ingenting kan påverka könet efter det.


    De var mest ironiskt. Lät som en bra anledning.
  • Wed 12 Jun 2019 11:06
    #12

    Hej

    Har två pojkar och fick en liten sladdis tös. Jag testade nog allt i boken, åt bisolvon, folsyra, tranbärskapslar. Min man fick äta lakrits varje kväll, läste det nånstans. Använde lactal ibland. Men vi hade sex 4 dagar innan äl samt dagen efter. Ingenting emellan. Även om vi såg på ul att de skulle bli em tös vågade jag inte riktigt tro på det, så den lilla stackaren låg på BB i sina brorsors blå kläder. :) lycka till!

  • Anonym (Ingen­)
    Wed 12 Jun 2019 11:15
    #13
    Agge83 skrev 2019-06-12 11:06:13 följande:

    Hej

    Har två pojkar och fick en liten sladdis tös. Jag testade nog allt i boken, åt bisolvon, folsyra, tranbärskapslar. Min man fick äta lakrits varje kväll, läste det nånstans. Använde lactal ibland. Men vi hade sex 4 dagar innan äl samt dagen efter. Ingenting emellan. Även om vi såg på ul att de skulle bli em tös vågade jag inte riktigt tro på det, så den lilla stackaren låg på BB i sina brorsors blå kläder. :) lycka till!


    Vadå stackarn? Mådde hon illa av det? Min dotter ärver självklart storebrors kläder. Än så länge är hon en bebis och har inga åsikter om det.
Svar på tråden Ni som fått flickor. Dotter längtan