• lilla labolina

    D som Dixon

    Väntar en pojk i augusti och min sambo föreslog namnet Dixon. 
    Har funderat på det och börjar gilla det mycket. Har redan en Dexter på 5 år.

    Vad tycker ni om namnet Dixon, om ni inte gillar bomba gärna med andra namn på D. Vill att bägge ska ha namn på D

  • Svar på tråden D som Dixon
  • fluu
    Anonym (Värmdö) skrev 2019-06-12 16:45:34 följande:

    På vilket sätt passar då Darwin, Dean och DIMITRI in i "den svenska namn och språkfloran"? LOL


    Jag tipsar utefter vad jag tror att ts gillar, inte utefter vad jag själv gillar.
    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Rovs

    Jag gillar Dixon. Hade aaaaldrig kopplat till ?kuksson? som nån skrev haha. Tycker absolut inte du ska haka upp dig på det. Det går att göra något fult, mobbaraktigt av nästan alla namn. Vill man retas så hittar man nåt att retas med. Känner en unge som heter maxi, det skulle ju kunna kopplas till ica maxi eller maxi bindor, men nä han är inte ett dugg mobbad över ditt namn. Ungarna tycker bara det är coolt.

  • Rovs

    Över SITT namn ska det givetvis stå


    Rovs skrev 2019-07-16 19:56:33 följande:

    Jag gillar Dixon. Hade aaaaldrig kopplat till ?kuksson? som nån skrev haha. Tycker absolut inte du ska haka upp dig på det. Det går att göra något fult, mobbaraktigt av nästan alla namn. Vill man retas så hittar man nåt att retas med. Känner en unge som heter maxi, det skulle ju kunna kopplas till ica maxi eller maxi bindor, men nä han är inte ett dugg mobbad över ditt namn. Ungarna tycker bara det är coolt.


  • Anonym (A+)

    Jag gillar det. Ovanligt men lätt att uttala och ser förbannat häftigt ut!

  • Anonym (STÖRTLÖJLIGT)
    Anonym (H) skrev 2019-09-04 17:55:39 följande:

    Fint och ovanligt.


    Hej ts
  • Anonym (H)
    Anonym (STÖRTLÖJLIGT) skrev 2019-09-04 18:05:13 följande:

    Hej ts


    Va?
  • Anonym (H)
    Anonym (STÖRTLÖJLIGT) skrev 2019-09-04 18:05:13 följande:

    Hej ts


    Vad menar du?
Svar på tråden D som Dixon