• Snurre

    Letrozol

    Är inne på omgång 4 med letrozol och jag tappar det snart. Mensen ska komma imorgon, vilket jag vet att den kommer göra, både humöret och alla andra symptom jag får när den är påväg kan jag checka av. Såklart tjuvtestat...negativt. Till humöret, jag känner inte igen mig själv under dessa pre-mens-dagar under letrozolbehandlingen, jag är bokstavligen ett vrak. Jag bara gråter och gråter och inget känns värt. Jag har inte haft dessa känslor vid mens tidigare. Någon som känner igen sig? Att PMS blivit värre under letrozol?

    Jag har PCOS, blev diagnostiserad i maj 2018, efter att jag fick utomkvedshavandeskap. Vi försökte efter utomkvedshavandeskapet att bli med bebis i nästan två år utan resultat. Vände mig då till privat gyn, landstingsfinansierad som bekräftade PCOS. Blev satt på provera för att få igång mens och lyckades, men ingen ägglossning, spolning av äggledare som visade passage och ordinerad på 6 månader med letrozol - som nämnt inne på omgång 4..2 kvar. Killen har lämnat spermaprov som visade sig vara okej, inte bra men inte dåligt.

  • Svar på tråden Letrozol
  • Anonym (Längtar...)

    Jag har ätit både provera, letrozol och ovitrelle och alla går på humöret på mig gast olika sätt. Har hara provat letrozol och ovitrelle 2 månader. Provera gör mig deprimerad i 2-3 veckor. Allt känns hopplöst och nattsvart. För mig är letrozol lättast att hantera får huvudvärk och är lite lättretig men det brakar lös efter ovitrelle sprutan. Då blir allt hopplöst och jag gråter för minst lilla.

    Så tror inte det är ovanligt att dessa mediciner går på humör och känslor. Det är ju hormoner men när de slutar verka är känner jag tydligt att humöret lättar.

    Jag kom,er dock inte orka hålla på flera månader på rad, vill ju kunna leva lite ändå. Under en månad så mår jag hyfsat några dagar innan mens. Det bättre mående innan mens är mest bara hopp om att det funkat.

  • Snurre

    Ja..men jag tycker att det är svårt och otroligt jobbigt för jag vet inte om känslorna är mina ?egna?, äh jag vet inte hur jag ska förklara. Vet inte heller hur länge jag egentligen pallar letrozol..mens, tabletter, sex dag 10-20. Det tar så mycket psykiskt..sex vill jag knappt ha de resterande 20 dagarna, jag har helt kommit in i rytmen att det då inte är nödvändigt för då finns detbingen chans till bebis så varför?

    Hur funkar ovitrelle för dig? Hur länge har du varit igång med verkstad?

  • Anonym (Längtar...)

    Vi har hållit på i ungefär 1,5 år men inget fel hittas förutom att jag inte har nån ägglossning. Mensen försvan efter uttag av kopparspiralen i februari 2018. Eftersom jag varit deprimerad i mitt liv förut så känner jag igen känslorna och sen har jag upptäckt ett samband mellan tabletterna och måendet så därför vet jag att det förmodligen är tabletterna.

    Du kanske ska börja skriva upp ditt mående så du kan se om det är samma tid varje månad. Eller mer ihållande. Det låter egentligen som om ni borde ta en paus

    Vi har bara gjort 2 letrozol kurer första utan verkan och har inte så stora förhoppningar på nuvarande. Provera har jag ätit 5 ggr och den är som sagt värst för mig. Jag håller också på och gräver ner mig just nu så kommer nog söka samtalskontakt efter sommar och göra ett uppehåll under sommarn så man får vara sig själv för en stund.

    Sex är inget vi har problem med men har jobbat på det länge eftersom jag och min sambo är så olika. Sen räcker det ju med sex i tre dagar efter positivt ägglossning test så kanske kan minska lite. Men sex är ju inte roligt om man måste tvinga sig. Jag skull ta En paus i din situation om det gick.

    Lycka till

Svar på tråden Letrozol