• Sun 9 Jun 2019 21:35
    582 visningar
    20 svar
    20
    582

    Fler med lite äldre barn som försöker få ett syskon?

    Är vi fler med lite äldre barn som försöker få syskon?

    Jag fick min son som 18-åring, han är nu 11 år och jag fyller snart 30 år. Vi startade bebisverkstaden denna månad (äl för tre dagar sen) och hoppas att vi snart får ett plus på stickan

    Vore kul att följas åt om det finns fler i liknande sits!

  • Svar på tråden Fler med lite äldre barn som försöker få ett syskon?
  • Mon 10 Jun 2019 14:09
    #1

    Hej!
    Dottern fyller 9 i november och försöker att skaffa ett syskon till henne. Men det är väldigt läskigt - jag är 40 nu, allt från början. Förra graviditeten hade jag inga som helst problem, så jag kan inte räkna att det blir lika bra den här gången (ja, om det blir det alls, hehe). Men försöka är det värt i alla fall:)
    Lycka till!

  • Mon 10 Jun 2019 16:42
    #2
    brallison skrev 2019-06-10 14:09:35 följande:

    Hej!

    Dottern fyller 9 i november och försöker att skaffa ett syskon till henne. Men det är väldigt läskigt - jag är 40 nu, allt från början. Förra graviditeten hade jag inga som helst problem, så jag kan inte räkna att det blir lika bra den här gången (ja, om det blir det alls, hehe). Men försöka är det värt i alla fall:)

    Lycka till!


    Vad kul med fler i liknande sits

    Har ni precis börjat försöka?

    Det känns som en helt ny värld detta. Var så länge sen jag var gravid eller inne i ?bebisvärlden?, så man har ju glömt det mesta
  • Mon 10 Jun 2019 23:36
    #3

    Jag är 34 år och min dotter 12. Jag och min sambo (inte hennes pappa) har försökt sen december. Lyckades på första försöket men fick konstaterat ma i vecka 12. Gjort två försök efter det. Äl och tredje försöket nu i dagarna.

  • Tue 11 Jun 2019 07:47
    #4
    Lillfluga skrev 2019-06-10 16:42:22 följande:
    Vad kul med fler i liknande sits

    Har ni precis börjat försöka?

    Det känns som en helt ny värld detta. Var så länge sen jag var gravid eller inne i ?bebisvärlden?, så man har ju glömt det mesta
    Vi har börjat i höstas (minns inte exakt månad, då vi kör på principen "blir det så bir det" ) Blev gravid i februari, men fick MF i slutet av mars. Så, nu har bvi börjat igen och jag tror nästan att vi har prickat ÄL i förrigår
  • Tue 11 Jun 2019 09:44
    #5

    Min äldsta är 11 år, min yngsta 4 år. Vi har försökt länge men ingenting händer. Nu hoppas jag på sommaren, brukar ju vara bättre med fertiliteten då (eller för att man har mer tid under semestern).

  • Tue 11 Jun 2019 18:24
    #6
    Woodgrove skrev 2019-06-10 23:36:34 följande:

    Jag är 34 år och min dotter 12. Jag och min sambo (inte hennes pappa) har försökt sen december. Lyckades på första försöket men fick konstaterat ma i vecka 12. Gjort två försök efter det. Äl och tredje försöket nu i dagarna.


    Vad trist med ert MA Hoppas att det nu tar sig snart!

    Min sambo är inte heller min sons biologiska pappa, men vi har levt ihop sedan sonen var 2 år och sambon är som hans pappa (biologiska pappan har inte funnits med i bilden sen sonen var bebis).

    Har varit gravid med sambon tidigare, men det var sex år sedan och slutade i en abort då läget inte var rätt. Så vi vet ju att vi kan få barn ihop men jag är ändå väldigt orolig att det ska dröja lång tid denna gång...
  • Tue 11 Jun 2019 18:25
    #7
    brallison skrev 2019-06-11 07:47:00 följande:

    Vi har börjat i höstas (minns inte exakt månad, då vi kör på principen "blir det så bir det" ) Blev gravid i februari, men fick MF i slutet av mars. Så, nu har bvi börjat igen och jag tror nästan att vi har prickat ÄL i förrigår


    Håller tummarna

    Ni använder inte äl-test eller så?
  • Tue 11 Jun 2019 19:04
    #8
    Stora My skrev 2019-06-11 09:44:52 följande:

    Min äldsta är 11 år, min yngsta 4 år. Vi har försökt länge men ingenting händer. Nu hoppas jag på sommaren, brukar ju vara bättre med fertiliteten då (eller för att man har mer tid under semestern).


    Vad tråkigt att det inte tagit sig än! Hur länge har nu försökt? Använder du ägglossningstest?

    Håller tummarna att sommaren bjuder på bättre lycka
  • Tue 11 Jun 2019 20:16
    #9
    Lillfluga skrev 2019-06-11 19:04:49 följande:

    Vad tråkigt att det inte tagit sig än! Hur länge har nu försökt? Använder du ägglossningstest?

    Håller tummarna att sommaren bjuder på bättre lycka


    Jag brukar inte använda test, känner av ägglossningen. Ibland testar jag ändå men har nog en väldigt korta stegring så jag missar den. Vi har försökt i tre år men jag är också över 40 så det kanske inte går längre.
  • Wed 12 Jun 2019 11:43
    #10
    Stora My skrev 2019-06-11 20:16:13 följande:
    Jag brukar inte använda test, känner av ägglossningen. Ibland testar jag ändå men har nog en väldigt korta stegring så jag missar den. Vi har försökt i tre år men jag är också över 40 så det kanske inte går längre.

    Jag håller tummarna för er!
    40 år är ju ingen ålder egentligen Även om fertiliteten sägs sjunka drastiskt från 30 år så är det ju många som blir gravida ändå. 
    Tog det lång tid att bli gravid med yngsta? 

  • Wed 12 Jun 2019 20:56
    #11
    Lillfluga skrev 2019-06-12 11:43:44 följande:

    Jag håller tummarna för er!

    40 år är ju ingen ålder egentligen Även om fertiliteten sägs sjunka drastiskt från 30 år så är det ju många som blir gravida ändå. 

    Tog det lång tid att bli gravid med yngsta? 


    Tack!

    Det har tagit lång tid med alla. Sist tog det 1,5 år. Jag håller tummarna det finns ett guldägg och att vi prickar rätt snart.
  • Thu 13 Jun 2019 08:42
    #12
    Lillfluga skrev 2019-06-11 18:25:28 följande:
    Håller tummarna

    Ni använder inte äl-test eller så?
    Nej, inga tester Jag har kört en förpackning av digital CB (räckte för 3 cykler) bara för att kolla om jag hade ÄL alls pga ålder. Däremot märkte jag vissa tecken på ÄL.
  • Fri 14 Jun 2019 07:52
    #13

    Så frustrerande, känner av ägglossningen och använt NC i snart två år men den här månaden kommer inte någon temperaturstigning. Jag har haft ont och tydliga äl-flytningar. Men tempen visar ingen ägglossning än. Borde haft för tre dagar sen.

  • Sat 15 Jun 2019 13:45
    #14
    Woodgrove skrev 2019-06-14 07:52:15 följande:

    Så frustrerande, känner av ägglossningen och använt NC i snart två år men den här månaden kommer inte någon temperaturstigning. Jag har haft ont och tydliga äl-flytningar. Men tempen visar ingen ägglossning än. Borde haft för tre dagar sen.


    Så typiskt!

    Tänk om ägget släpper senare. Ibland gör den så får mig, var så förea måmaden. Jag har alla tecken och sen får jag inte igen senare som måste vara äggsläpp eller vätska efter att ägget släppt.

    Ge inte upp än utan sexa på ifall att...
  • Sat 15 Jun 2019 22:56
    #15

    [quote=79692174][quote-nick]Stora My skrev 2019-06-15 13:45:21 följande:[/quote-nick]Så typiskt!

    Tänk om ägget släpper senare. Ibland gör den så får mig, var så förea måmaden. Jag har alla tecken och sen får jag inte igen senare som måste vara äggsläpp eller vätska efter att ägget släppt.

    Ge inte upp än utan sexa på ifall att...[/

    Temperaturhöjning i morse! Äntligen! (Och sex har vi varje dag, ägglossning eller inte

    Samma sak hände i december när jag blev gravid, ägglossningen hoppade runt i appen för att sen hamna några dagar senare än vanligt. Försöker verkligen att inte se det här som ett gott tecken för att det ska lyckas denna månad. (Nästa månad befinner vi oss i ett tält med dottern under ägglossning så nästa försök blir i augusti om detta inte lyckas)

  • Sat 15 Jun 2019 22:57
    #16

    Vet era barn att ni försöker skaffa syskon?

    Min dotter vet, eftersom hon visste om förra graviditeten och att det inte gick vägen.

  • Sun 16 Jun 2019 00:26
    #17

    Hej alla!

    Har en dotter född 2009, jag var 19år. Idag med ny man utan barn sedan tidigare försöker vi oss på ett syskon. Har egentligen försökt till och från sedan september 2018, men pga att vi är särbos prickar vi inte alltid in ÄL. Jag har bim på midsommarafton som också är min födelsedag. Låg vid ägglossningen men tror inte ett ägg släppte den gången. Typiskt när det var långhelg och man kunde ligga alla dagarna.

    Önskar alla lycka till!


  • Mon 17 Jun 2019 15:51
    #18
    Woodgrove skrev 2019-06-15 22:57:58 följande:

    Vet era barn att ni försöker skaffa syskon?

    Min dotter vet, eftersom hon visste om förra graviditeten och att det inte gick vägen.


    Nej, just av den anledningen att det kan gå snett (dottern har en klasskompis som berättade för henne att hennes mamma var gravid och just när jag tänkte gratulera mamman (som tur så gjorde jag inte det), så berättar min dotter på kvällen att bebisen dog i magen ) Jag vill inte att många visste både om försöken och deras resultat - sånt vill jag ha bara för mig själv )
  • Mon 1 Jul 2019 22:32
    #19

    Har en son på 8 som jag fick när jag var 23. Nu är jag 32 o har ny sambo. Vi har försökt i ca 3-4 månader. Har dock oregelbunden menscykel verkar det som. Stämmer inte alls...väntar in bim nu på torsdag....

  • Tue 2 Jul 2019 08:09
    #20

    Jag brukar prata om att det kanske blir en lillebror/lillasyster någon gång.

Svar på tråden Fler med lite äldre barn som försöker få ett syskon?