• Sun 9 Jun 2019 23:04
    1200 visningar
    4 svar
    4
    1200

    Har du varit med om någon " glitch in the matrix"?

    Jag är så fascinerad av berättelser där människor varit med om oförklarliga konstigheter, buggar, i verkligheten och har även upplevt ett par stycken själv.

    1) pluggade på komvux och skulle ha svenska en morgon. Klassrummet låg i en liten, fristående byggnad, och jag träffade en klasskompis vid dörren in. Dörren var upplåst och taklampan tänd därinne, så vi gick in och satte oss att vänta på läraren, som vi antog bara gått till huvudbyggnaden en sväng ( efter att ha låst upp). Vi väntar ett bra tag,undrar varför han inte dyker upp. Att inga andra elever kom var inget konstigt, många morgontrötta slackers...när vi väntat låångt efter att lektionen skulle börjat gav vi upp och lämnade klassrummet. Vi tyckte det var skumt att läraren aldrig kom tillbaka, så när jag frågade honom om det senare den veckan såg han oändligt förbryllad ut. Han hade visst varit där den morgonen. I samma klassrum, vid samma tid. Men när han väntat ett bra tag och inga elever dykt upp, hade han gått.

    2) var hos mamma och låg på soffan och kollade TV, hon satt i fåtöljen. Jag hade en skål nötter bredvid mig som jag råkar stöta till. Medan hon säger:" akta, nötterna", Ser vi samtidigt hur skålen faller i ultrarapid, vänder sig i luften och nötterna faller till golvet, ALLT i slowmotion och totalt ljudlöst. Vi pratar om det ibland. Det är 20 år sedan och vi förstår den inte.

    Har du varit med om något liknande? Vill gärna höra!

  • Svar på tråden Har du varit med om någon " glitch in the matrix"?
  • Sun 9 Jun 2019 23:11
    #1

    Tja, jag har sett The Matrix...... och spelat en jäkla massa tv-spel....


    I have a growing lack of disgust for you
  • lindal­icious
    Sun 9 Jun 2019 23:17
    #2

    Men hjälp vad märkligt Ts! Måste fundera om jag varit med om något liknande. Har upplevt konstiga saker men det handlar mest om att grejer flyttat på sig till ologiska ställen osv.

    Spännande tråd att följa! Återkommer om jag kommer på något liknande.


    Don't get mad, get even.
  • Sun 9 Jun 2019 23:26
    #3

    Nej, det har inte hänt. 

  • Sun 9 Jun 2019 23:27
    #4

    Ja, men inget jag vill berätta här...

Svar på tråden Har du varit med om någon " glitch in the matrix"?