• Vattumankillen

    Ni som gått på gymnasium någon gång sedan 2010. Duschade eran skolklass efter idrotten i skolan?

    Ni som gått på gymnasium någon gång sedan 2010. Duschade eran skolklass efter idrotten?

    Jag gick på gymnasium 2011-2015.

    Ingen i min klass duschade efter idrotten i skolan.

    Det känns som få unga personer duschar offentligt längre jämfört vad jag läst på Internet om skolpersonal som jobbat länge på skolorna sagt.

    Gjorde eran klass det?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Ni som gått på gymnasium någon gång sedan 2010. Duschade eran skolklass efter idrotten i skolan?
  • Anonym (.)

    Dem flesta i min klass gjorde det, dem dagarna det va ansträngande iallafall. Jag har inte duschat i en offentlig dusch sen jag gick i 4:an pga hatar vara naken med andra människor som inte är en sexpartner, vill hålla min kropp privat för mig och dem jag väljer att ha sex med.

  • Anonym (Igor, lärare.)

    Upplevde att alla killarna duschade men nästan aldrig nån av tjejerna. Vilket också märktes på lektionerna då killarna hade fullt ös medan tjejerna mest tramsade runt och gnällde.

    Det var bara de riktiga idrottstjejerna som höll igång. De som på fritiden spelade fotboll, dansade eller var gymnaster. De hade inget problem med att duscha efteråt. Övriga rynkade på näsan åt omklädningsrummet och bytte om på toaletten och kom ut i ett moln av parfym.

    Detta trots att dusch var obligatoriskt efter lektionen och var en ständig källa för tillsägelser och tjat.

  • Aamon

    Alla duschade. Fanns även ett dusch-bås för de som inte ville duscha öppet.

    På högstadiet däremot duschade få.

  • Anonym (E)

    Nej, inte tjejerna i alla fall (är tjej) men tror inte killarna heller. Dock hade vi alltid idrotten sist på dagen och den var inte i en gympasal utan ett vanligt gym. Gick gymnasiet 2014-2017. 

  • Anonym (,)

    Nu är inte jag så ung... men jag har förstått att i min dotters högstadieklass är det 3 st av tjejerna som duschar (de som spelar fotboll och handboll) men ingen av killarna.

  • Anonym (Kelly)

    Vi hade gymnastik jämt sista lektionen duschade hemma i lugn och ro:)

    Har man lektion efteråt så är det en självklarhet att duscha för andra och för sin egen skull.

Svar på tråden Ni som gått på gymnasium någon gång sedan 2010. Duschade eran skolklass efter idrotten i skolan?