• Mammatillbusarna

    Fortsatt hög temp efter mens??

    Någon som varit med om liknande?? Skrattande
    Äl 25/5 (älblödning)

    Mellan mens och äl ligger tempen på 36,4
    Mellan äl och mens ligger tempen på 37,0-37,4
    Alltid samma varje månad, tills nu..

    Väldigt lätt blödning i lördags som utvecklade sig till riklig mens under söndag morgon, klumpar osv som en vanlig mens, nu är den slut. alltså 1dag lätt och 2 normala (brukar ha riklig i mins 4-5 dagar)

    Haft 37,4 sen 3/6 och igår 9/6 låg den till och med på 38,2. Idag tillbaka på 37,4. 
    Någon som varit gravid trots 'mens'? Känner mig inte sjuk på något vis så misstänker inte något virus eller dyl. Vill så gärna ha det sista pluset på stickan innan vi stoppar med bebisverkstan för gott Hjärta

  • Svar på tråden Fortsatt hög temp efter mens??
  • Hawk

    Har inte haft ?mens? trots graviditet men kan spåna lite ändå. Lördag borde vara ungefärligt datum för beräknad mens eller? Att tempen inte gått ner tyder ju på att det inte var mens. Skulle kunna vara ett tidigt missfall och att tempen inte har återgått än eller att det finns rester kvar. Skulle kunna vara en graviditet. När du säger att tempen har varit 37,4 sen den 3/6 menar du då att den steg från innan ÄL temp först då, eller menar du att den steg som vanligt efter 25e och sen ser du en ytterligare höjning från den 3e?

  • Mammatillbusarna
    Hawk skrev 2019-06-11 16:35:59 följande:

    Har inte haft ?mens? trots graviditet men kan spåna lite ändå. Lördag borde vara ungefärligt datum för beräknad mens eller? Att tempen inte gått ner tyder ju på att det inte var mens. Skulle kunna vara ett tidigt missfall och att tempen inte har återgått än eller att det finns rester kvar. Skulle kunna vara en graviditet. När du säger att tempen har varit 37,4 sen den 3/6 menar du då att den steg från innan ÄL temp först då, eller menar du att den steg som vanligt efter 25e och sen ser du en ytterligare höjning från den 3e?


    Tempen steg efter äl till 3/6 från 37,1-37,3 för att 3/6 tills igår vara 37,4.
    Idag var den 37,1. Har alltid gått ner till 36,4 samma dag som mens börjat ( tempat sen september-18 alltså 9 månader nu)
    Var en liten efterblödning nu på morgonen som var så fånigt liten och 'mensvärk' kom samtidigt och håller i sig.. Börjat få träningsvärk i brösten igår som kommer och går.
    Vågar inte gissa på varken graviditet, missfall osv. Vet att det är enkelt att ta ett test och se på svaret men bredvid mig sitter en 4åring som jag aldrig fick ett + med så litar inte allt för mycket på test Drömmer 
    Kan kroppen helt utan anledning spöka loss på detta sätt..?
  • Hawk

    Tja, man vet ju aldrig. Min erfarenhet är att det som verkade bananas just då ofta går att se i mönstret i efterhand. Håll ut och fortsätt tempa, se vad som händer.

  • Mammatillbusarna

    Ja, förr eller senare så kommer väll svaret kanske ..
    Dock jobbigt att gå så här , ovetandes. Tog ett test idag ändå som visade - så någon graviditet verkar det i alla fall inte röra sig om.
    'Mensvärken' är värre idag och känns verkligen som om det strålar ut mot vänster jumske. Sen kan vi även lägga på foglossning på det som kommit och gått sen barn nr 1 för 8 år sen  Rynkar på näsan


    Hawk skrev 2019-06-12 12:05:42 följande:

    Tja, man vet ju aldrig. Min erfarenhet är att det som verkade bananas just då ofta går att se i mönstret i efterhand. Håll ut och fortsätt tempa, se vad som händer.


Svar på tråden Fortsatt hög temp efter mens??