• Anonym (FAAAA­AAAAAA­AAAAAA­AAAAAA­AN!!!!­!!!!!)
    Tue 11 Jun 2019 13:01
    1373 visningar
    61 svar
    -9 +1
    61
    1373

    Vi fick en dotter - hade sett fram emot en pojke

    Är så jävla besviken. Hade sett fram emot en pojke, och nu blev det en flicka istället. Jag har alltid velat ha en pojk, allt annat än en pojke har varit uteslutet och nu blev det en flicka. Skrikandes

    Jag förstår hur det låter, men jag har verkligen bara sett fram emot en pojk, inte ett flickbarn. Jag kommer säkert få massa skit här bland alla "goda människor", men jag måste verkligen skriva efter mig efter denna pers, för jag ville inte ha en flicka. 
    Jag var helt övertygad och säker på att det skulle bli en pojk. FAAAAAAAAAAAN!

    Min fru är inte purung precis och detta var vårt andra barn, och mycket troligt vårt sista barn då hon inte vill ha fler barn. Även första barnet är flicka. 

    Jag älskar min första dotter och kommer älska även vår nya dotter, men jag ville ha en kille. Sedan tanken först kom på att skaffa barn så var pojke det jag såg framför mig.

    Fan vad trött man är på detta. Och så ska man springa runt och hålla god min och låtsas som att man är överlycklig nu också bland alla släktingar och vänner.

  • Svar på tråden Vi fick en dotter - hade sett fram emot en pojke
  • Anonym (Stop it)
    Tue 11 Jun 2019 13:05
    #1

    Varför vill du så gärna ha en pojke?

  • Anonym (??)
    Tue 11 Jun 2019 13:41
    #2
    +1

    Vad är det som är så viktigt med just det könet? Har själv 4 pojkar födda januari 2013, mars 2015, och tvillingpojkar födda december 2019. Har aldrig blivit besviken på könet utan det är en ny person man lär känna, inte en snopp/snippa.

  • Anonym (H)
    Tue 11 Jun 2019 13:42
    #3
    +1

    Könet spelar ingen roll. Om du tänker så så kanske du är för gammal för barn?

  • Anonym (FAAAA­AAAAAA­AAAAAA­AAAAAA­AN!!!!­!!!!!) Trådstartaren
    Tue 11 Jun 2019 14:26
    #4
    -5
    Anonym (H) skrev 2019-06-11 13:42:41 följande:

    Könet spelar ingen roll. Om du tänker så så kanske du är för gammal för barn?


    Det spelar den roll att jag inte vill ha ännu en tjej. Jag vill helst ha en kille framför en tjej, jag skulle hellre ha en kille istället för två flickor. 
  • Tue 11 Jun 2019 14:42
    #5
    +1

    Visst för att man kan föredra ena könet men hur kan du bli förvånad? Är ju inte direkt okänt att det är 50/50.

    Är man så fast i tankarna så får man ju antingen avstå barn eller ta reda på det i god tid så att man hinner vänja sig. Alternativt jobba med det utan att få reda på det alls.

    Hade ni fått info om att det skulle vara en pojke?

  • Tue 11 Jun 2019 14:45
    #6
    +1

    Jag kommer aldrig att få några barn huvudtaget efter en komplicerad graviditet. Hade vart över lycklig oavsett kön.

  • Anonym (A)
    Tue 11 Jun 2019 14:50
    #7

    Könet är inte viktigt

  • Anonym (byt)
    Tue 11 Jun 2019 14:51
    #8
    +2
    Anonym (FAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAN!!!!!!!!!) skrev 2019-06-11 13:01:02 följande:

    Är så jävla besviken. Hade sett fram emot en pojke, och nu blev det en flicka istället. Jag har alltid velat ha en pojk, allt annat än en pojke har varit uteslutet och nu blev det en flicka. Skrikandes

    Jag förstår hur det låter, men jag har verkligen bara sett fram emot en pojk, inte ett flickbarn. Jag kommer säkert få massa skit här bland alla "goda människor", men jag måste verkligen skriva efter mig efter denna pers, för jag ville inte ha en flicka. 
    Jag var helt övertygad och säker på att det skulle bli en pojk. FAAAAAAAAAAAN!

    Min fru är inte purung precis och detta var vårt andra barn, och mycket troligt vårt sista barn då hon inte vill ha fler barn. Även första barnet är flicka. 

    Jag älskar min första dotter och kommer älska även vår nya dotter, men jag ville ha en kille. Sedan tanken först kom på att skaffa barn så var pojke det jag såg framför mig.

    Fan vad trött man är på detta. Och så ska man springa runt och hålla god min och låtsas som att man är överlycklig nu också bland alla släktingar och vänner.


    Du får byta till en yngre fru och sätta henne på att föda pojkar åt dig. Om den nuvarande frun inte kan producera så har man rätt att byta.

    Varför ska du behöva hålla god min och låtsas att du är överlycklig? Säg som det är istället: att för dig har ett barn inget eget exitensberättigande annat än att finnas till för dina behov och önskemål. Och i det här fallet var ditt behov och önskemål att barnet skulle ha en X- och en Y-kromosom och som det nu är med två X-kromosomer så duger det helt enkelt inte.
  • Anonym (Byta)
    Tue 11 Jun 2019 14:58
    #9
    +2

    Vi kan byta. Du kan få mina två änglar som jag förlorat i magen och vid födseln så kan jag ta ditt levande barn.

    Jag hoppas du aldrig behöver förlora ett barn för att inse att kön inte spelar någon roll

  • Boll86
    Tue 11 Jun 2019 15:09
    #10
    +1

    Du är medveten om att vissa män inte kan få pojkar väl? Sjömän ex, väldigt vanligt att dom är pojk-sterila. Så gräm dig inte över detta nu. Du har antagligen bara flickspermier men du ska se att någon utav dina döttrar säkert vill spela fotboll/hockey så du får coacha laget. Vem vet, hon kanske till och med blir flata så ni kan prata om snygga tjejer med varandra!

Svar på tråden Vi fick en dotter - hade sett fram emot en pojke