• Tue 11 Jun 2019 16:32
    639 visningar
    4 svar
    4
    639

    Var köpa LITE blekning för slingor i håret?

    Har de senaste 30 åren ofta haft slingor i håret. Köpt bl.a. Schwarzkopfs grejer på stan och fixat själv. Men numer är jag väldigt kortklippt. Det betyder dels att blonda slingor växer ut och klipps bort snabbt och dels att jag inte behöver mer än en bråkdel av mängden "kräm" man får ur förpackningarna. Det känns himla onödigt att lägga ut 90 spänn ett par gånger i månaden.

    Finns det något ställer som säljer mindre förpackningar? Eller kan man köpa beståndsdelarna separat och sedan blanda till det lilla man behöver efter hand? (jag gjorde så för 20 år sedan. Köpte från en grossist som säljer till frisörer).

    Tips och förslag mottages tacksamt.

    Mvh
    Danne

  • Svar på tråden Var köpa LITE blekning för slingor i håret?
  • Butter­fly80
    Tue 11 Jun 2019 16:37
    #1

    Du kan ju blanda lite åt gången istället för allt, så räcker det till flera gånger. Så länge det inte är blandat så går det att spara. Jag brukar bara färga min utväxt och då gör jag så.

  • Tue 11 Jun 2019 21:58
    #2

    Jag användes mood. Billigt, bra och fullt möjligt att dela upp.

    Lycka till.

  • Mon 17 Jun 2019 17:02
    #3
    Butterfly80 skrev 2019-06-11 16:37:14 följande:

    Du kan ju blanda lite åt gången istället för allt, så räcker det till flera gånger. Så länge det inte är blandat så går det att spara. Jag brukar bara färga min utväxt och då gör jag så.


    Ok, tack för tips!
  • Mon 17 Jun 2019 17:02
    #4
    Krickis skrev 2019-06-11 21:58:49 följande:

    Jag användes mood. Billigt, bra och fullt möjligt att dela upp.

    Lycka till.


    Vad är "mood" och vart köper man det?
Svar på tråden Var köpa LITE blekning för slingor i håret?