• Tue 11 Jun 2019 21:02
    728 visningar
    6 svar
    6
    728

    Någon som har haft 2 helt olika graviditeter?

    Hej!

    Har en fundering. Är det någon som haft fler graviditeter där dom skiljer sig mycket ifrån varandra? Exempelvis att med första graviditeten så hade man typ alla symtom, man hade utebliven mens, ömma bröst, illamående osv. Medan med andra graviditeten kanske haft ?mens?, inga ömma bröst och inga andra symtom som då gjort att ni inte vetat om att ni är gravida?

  • Svar på tråden Någon som har haft 2 helt olika graviditeter?
  • Anonym (K)
    Tue 11 Jun 2019 22:11
    #1

    Första graviditeten var enda symptomet att mensen inte kom. Först i v 8 började jag må illa och det höll i sig i två veckor innan det avtog. Sen mådde jag väldigt bra hela graviditeten.

    Andra graviditeten fick jag ömma bröst ett par dagar innan bim. Började må illa i v 6 och det blev bara värre. Mådde otroligt illa till v 17 innan det sakta, sakta gav med sig. Fick foglossning i v 16 och blev sjukskriven på heltid i v 22. Gick med kryckor på slutet pga foglossningen.

    Nu är jag gravid med tredje och då var det utebliven mens som var första tecknet, sen ömma bröst. Började må illa i v 7. Är i v 36 nu och den här graviditeten har varit ett mellanting av de andra två. Mådde illa till v 15 ca men inte lika mycket som vid min andra graviditet. Fick foglossning i v 13 men inte lika mycket som sist utan jag har kunnat jobba halvtid vilket jag har gjort från v 24.

  • Anonym (Mamma­n)
    Wed 12 Jun 2019 07:14
    #2

    Första graviditeten hade jag inga symptom. Krånglande ?mens? i början, men inget jag tolkade att jag skulle vara gravid. Vad i v 13 när jag fick reda på att jag gravid. Runt v 16 började mage synas. I mitten kom halsbränna, i slutet svika fötter. Men i övrigt mådde jag prima.

    Denna gång utebliven mens, bröstspänningar, lite illamående till och från, ont i ligamenten och extremt trött från v 3-4 (nu v 8).

    Plussade bim -1, men då var det mer en magkänsla att ta test än några symptom.

  • Wed 12 Jun 2019 07:56
    #3

    Inte direkt helt olika graviditeter men olika grad av illamående, där det blivit värre för varje graviditet (som lett till ett barn). Sedan hade jag ALLTID ömma bröst när jag var gravid som kom strax efter ägglossning men vid senaste graviditeten hade jag inga ömma bröst alls.

  • Anonym (Japp)
    Wed 12 Jun 2019 09:52
    #4

    Ja! Första graviditeten mådde jag illa och kräktes hela tiden. Gick upp massor och fick ont överallt.

    Den andra mådde jag prima hela tiden, gick upp lagom. Märkte knappt av att jag var gravid utom kulan på magen.

  • Wed 12 Jun 2019 09:58
    #5

    Vid första var jag pigg dock med starka humörsvängningar, spydde massor och hade ständigt huvudvärk.

    Andra graviditeten sov jag igenom o orkade inte äta nånting .

    Jag var aldrig i mitt liv så energifyllt och glad och orkade allt som under den tredje graviditeten - fast blev ganska hopplöst och gråtfärdig mot slutet när jag gick över tiden .

  • Anonym (Olika­)
    Fri 14 Jun 2019 05:38
    #6

    Grav 1 pojke - mådde jättebra!! Något ömma bröst och starkt luktsinne.

    Grav 2 flicka - mådde skit. Trött, kräktes från v.6-v.10, tidig foglossning, allt luktade vedervärdigt och inget föll mig i smaken, arg irriterad och ledsen, en del småblödningar/rosa flytningar från v.7-v.11, mådde illa väldigt ofta trotts att kräkningarna upphörde efter v.10.

    Grav 3 v.9 - ont i brösten, starkt luktsinne, saker och ting luktar inte gott, trött, illamående av och till. Något irriterad.

Svar på tråden Någon som har haft 2 helt olika graviditeter?