• Anonym (Kärle­k)
    Tue 11 Jun 2019 22:50
    436 visningar
    10 svar
    10
    436

    Träffa någon när man mår dåligt

    Senaste tiden har jag stött på en kille i min närhet. Vi har knappt pratat med varandra, men jag kan läsa av kroppspråket och det verkar finnas intresse för mig. Jag är dock förvånad eftersom jag inte mår bra och det borde märkas. Jag är dessutom i en svår situation för övrigt och har inte haft tankar på någon romans alls. Nu kan ju han också bara vara extra snäll och trevlig, men känner att det blir lite svårt att bemöta detta, ifall han är intresserad. Då jag inte vill röja identitet, vill jag inte säga vart. Han jobbar där han ger service.

    Skulle säkert vara kul att träffa honom, men som sagt, time kunde vara bättre.

    Hur pratar man med ytliga bekanta när man är låg?

  • Svar på tråden Träffa någon när man mår dåligt
  • Anonym (Prata­)
    Tue 11 Jun 2019 22:55
    #1

    Först egentligen, vad vill du?

    Om du vill inleda en ny diskussion så räcker det oftast med ett hej och hur var din dag, sedan rullar det på av sig själv.

    På vilket sätt är din situation svår idag?

  • Anonym (Kärle­k) Trådstartaren
    Tue 11 Jun 2019 23:09
    #2

    Jag vet inte vad jag vill, men det är klart att det är lockande att träffa en kille.

    Är arbetssökande och det har varit tufft också ekonomiskt. Och då är en relation svår, tror jag.

  • Anonym (likna­nde funder­ingar)
    Tue 11 Jun 2019 23:24
    #3

    Jag har inget svar men har lite liknande funderingar så läser gärna svaren som kommer. I mitt fall så har det dykt upp en kille som jag är nyfiken på att lära känna (har väl känt något slags intresse för honom men känner honom alldeles för dåligt för att veta om det är något som kan hålla i sig) men vet inte om jag kanske bara borde kasta bort de tankarna på grund av att jag inte mår så bra. Ska inte sno din tråd, TS, men jag ser fram emot att läsa svaren du får!

  • Anonym (Hart)
    Wed 12 Jun 2019 09:38
    #4

    Ska bli spännande att läsa svaren, från de Allvetande som häckar här.
    Haha Demon

  • Anonym (qwert­y)
    Wed 12 Jun 2019 13:46
    #5

    Var ärlig bara, om det leder vidare. Så han har möjlighet att välja. Jag lämnade en man med stora problem i sitt mående och vill absolut inte ge mig in i något nytt liknande. Tycker bara det är sorgligt när jag hör att han ger sin in i nya förhållanden när han fortfarande mår så dåligt. De håller ju ändå inte heller...

  • Anonym (likna­nde funder­ingar)
    Wed 12 Jun 2019 14:30
    #6
    Anonym (qwerty) skrev 2019-06-12 13:46:23 följande:

    Var ärlig bara, om det leder vidare. Så han har möjlighet att välja. Jag lämnade en man med stora problem i sitt mående och vill absolut inte ge mig in i något nytt liknande. Tycker bara det är sorgligt när jag hör att han ger sin in i nya förhållanden när han fortfarande mår så dåligt. De håller ju ändå inte heller...


    Var han inte ärlig med det? Berättade han det, fast det tog tid, eller var det du som fick upptäcka själv att han inte mådde bra?
  • Anonym (H)
    Wed 12 Jun 2019 14:51
    #7

    Om jag hade varit dig så hade jag fortsatt vara trevlig tillbaka och bara njuta av att få lite uppmärksamhet. Tar han senare steget mot att vilja ses på annat sätt eller märkbart visar mer intresse för dig så skulle jag nog sagt att jag inte är redo för något seriöst än och att jag mår dåligt just nu.. Men att vi gärna kan hålla kontakten och så! Om DU VILL!

  • Anonym (Kärle­k) Trådstartaren
    Wed 12 Jun 2019 15:33
    #8
    Anonym (H) skrev 2019-06-12 14:51:47 följande:

    Om jag hade varit dig så hade jag fortsatt vara trevlig tillbaka och bara njuta av att få lite uppmärksamhet. Tar han senare steget mot att vilja ses på annat sätt eller märkbart visar mer intresse för dig så skulle jag nog sagt att jag inte är redo för något seriöst än och att jag mår dåligt just nu.. Men att vi gärna kan hålla kontakten och så! Om DU VILL!


    Klokt svar!
  • Anonym (H)
    Wed 12 Jun 2019 18:59
    #9
    Anonym (Kärlek) skrev 2019-06-12 15:33:54 följande:

    Klokt svar!


    Hoppas du mår bättre snart!
  • Anonym (qwert­y)
    Thu 13 Jun 2019 08:20
    #10
    Anonym (liknande funderingar) skrev 2019-06-12 14:30:26 följande:
    Var han inte ärlig med det? Berättade han det, fast det tog tid, eller var det du som fick upptäcka själv att han inte mådde bra?
    Jag var tillsammans med honom i 18 år. Han var nog alltid mer eller mindre deprimerad, men jag förstod inte. Och det blev riktigt illa när vår son föddes. Han ville inte göra något åt det, vi levde så i nästan 10 år. Så jag stod bredvid när det hände. Till slut orkade jag inte längre. Men just därför vill jag inte ge mig in i något liknande på nytt. Och han mår forfarande dåligt och har fortfarande sina problem. Som jag hoppas att han ärlig med när han träffar nya. 
Svar på tråden Träffa någon när man mår dåligt