• DanneH­ade
    Wed 12 Jun 2019 00:24
    2895 visningar
    89 svar
    89
    2895

    Flickvännen tänker lämna om jag följer mina drömmar. Vad bör jag göra?

    Tjena tjena familjeliv. Så jag befinner mig i en väldigt prekär situation. För några år sedan gick jag och några bekantskaper ihop och började spela i band tillsammans. Förra året spelade vi in en skiva och har nu blivit signade via en filial till UMG. Nu har det börjat pratas om en mindre turné i staterna (vilket kanske låter imponerande men vi pratar tyvärr inte utsålda arenor här, utan snarare barer och några enstaka lokala festivaler). Oavsett så har det börjat gå upp för en att det här kanske minsann är något man kan leva på (om än förmodligen ganska knapert i början). 


    Så då kommer flickvännen in i bilden. Hon vill inte att jag drar, eller ja snarare hon citat "vägrar låta mig dra". Jag har försökt förklara för henne att det här är en chans man bara måste ta om så enbart för upplevelsens skull. Men det går inte fram. Jag har erbjudit henne att få följa med men hon vägrar.


    Jag har aldrig varit otrogen mot henne, trots att jag ganska ofta fått chanser till det. Trots hormoner, alkohol, fjärilar i testiklarna och andra berusningsmedel så har jag aldrig vikit av.

    Vi har varit ihop i lite mer än ett år och jag är fortfarande tokförälskad i henne. Brukar vara ganska bra på att läsa folk och är ganska säker på att hon känner likadant för mig. Även om jag kan övertyga henne om att stå ut med långdistans så vet jag inte om jag själv gör det. Jag älskar henne, men tyvärr litar jag inte på henne. Hon har alltid varit otroligt svartsjuk och ganska omogen. Enligt min egen erfarenhet så är sjukligt svartsjuka personer ofta svartsjuka just för att de till viss del vet med sig hur de själva hade reagerat i liknande situationer.


    Kan ge ett exempel från några veckor sen. Vi är ute på en nattklubb. En kvinna kommer fram och börjar stöta på mig när jag står i baren och ska beställa. Jag nekar. Vilket leder till att flickvännen är förbannad på mig resten av kvällen (så klart). Till slut får jag nog och fokuserar på att ha kul med våra polare istället. Hon svarar genom att ragga på en kille och lämna ut sitt nummer till honom.

    Hade hon inte sökt min blick var tionde sekund samtidigt som hon stod och pratade med honom så hade jag kanske varit orolig. Oavsett så säger det mycket om vad hennes egna spöken kan få henne att göra medans jag är borta och hennes fantasi/osäkerhet springer i väg.


     


    Sååå. Vad fan ska jag göra?


    (Ursäkta längden, browniepoints till den som är uttråkad nog att faktiskt läsa igenom det).


     

  • Svar på tråden Flickvännen tänker lämna om jag följer mina drömmar. Vad bör jag göra?
  • Anonym (S)
    Wed 12 Jun 2019 00:32
    #1

    Hur gammal är du?? Ja det har större betydelse än folk tror... om du e under 30 så gör din grej.. följ din karriär.. 1 år i relation e inte så mkt att ge upp sitt liv för.. är du över 30 närmar dig 35 så skulle jag nog prioritera partnern/familjelivet.. (ja jag kan massor om dejting mellam 28- 35 års åldern... därför jag ger dessa råd)

    Som sagt är det bara råd.. man måste alltid besluta själv vad som är sitt liv och sin väg.

  • Wed 12 Jun 2019 00:43
    #2
    +4

    1 år är ingenting, och om hon redan är så svartsjuk och kontrollerande så skulle jag säga DRA!

    Det är en fantastisk chans du har, sumpa den inte.


    M 2010 | B 2017 | A 2019
  • DanneH­ade
    Wed 12 Jun 2019 00:49
    #3
    Anonym (S) skrev 2019-06-12 00:32:30 följande:

    Hur gammal är du?? Ja det har större betydelse än folk tror... om du e under 30 så gör din grej.. följ din karriär.. 1 år i relation e inte så mkt att ge upp sitt liv för.. är du över 30 närmar dig 35 så skulle jag nog prioritera partnern/familjelivet.. (ja jag kan massor om dejting mellam 28- 35 års åldern... därför jag ger dessa råd)

    Som sagt är det bara råd.. man måste alltid besluta själv vad som är sitt liv och sin väg.


    Jag är 23 snart 24.


    Jag ser logiken. Men (och med överväldigande risk att låta slemmig och kliché) så har jag aldrig känt såhär för en kvinna innan. Vad är oddsen att man hittar en person man känner så för igen? Allting kanske skiter sig och då står man där pank, med ett brustet hjärta och ett par skumma utslag på veken sen.


    Sen kanske hopplös förälskelse inte är så sällsynt i det långa loppet. Men för en manspojk som inte riktigt varit med om det innan så känns det ju tyvärr så.


    Kanske är skitbarnsligt men drömmen hade ju varit att få både äta och behålla kakan samtidigt.

  • Anonym (åk)
    Wed 12 Jun 2019 00:50
    #4
    +5

    Även om du älskar henne nu kommer hon alltid vara den som hindrade dig.

    Åk på er turné, väljer hon att lämna så är det så. Kanske tänker hon om under tiden ni är borta och ni kan hitta varandra igen. 

  • DanneH­ade
    Wed 12 Jun 2019 01:05
    #5
    Anonym (åk) skrev 2019-06-12 00:50:20 följande:

    Även om du älskar henne nu kommer hon alltid vara den som hindrade dig.

    Åk på er turné, väljer hon att lämna så är det så. Kanske tänker hon om under tiden ni är borta och ni kan hitta varandra igen. 


    Där sa du något jävligt sant.


     


    Men finns det inget sätt att lura med henne på? Vilken frisk kvinna tackar nej till en runt resa i USA. Visst hon är svartsjuk, men hon är definitivt en frisk kvinna. Så det handlar ju om osäkerhet. Hon är väl rädd att jag ska träffa någon annan och i sann kvinnlig fason så försöker hon förebygga det och därigenom egentligen bara ökar oddsen för att det sker. Det känns så jävla snopet att förstöra det vi har samtidigt som vi egentligen båda vill samma sak. Hon vill ju med, jag såg allt ett litet leende i mungipan i någon nano-sekund när jag först frågade henne. Innan hon började tänka och bestämde sig för att börja leka lekar istället.


     


    Skulle fan behöva någon sorts kvinnotolk. Pratar inte det språket och fattar fan inte de lekarna de kör.

  • Anonym (...)
    Wed 12 Jun 2019 01:05
    #6
    +2

    Klart du ska åka. Om hon älskar dig och vill dig väl så ska hon låta dig åka. Hur kan hon ens tänka sig att hindra dig från en sådan chans??

  • DanneH­ade
    Wed 12 Jun 2019 01:12
    #7
    Anonym (...) skrev 2019-06-12 01:05:33 följande:

    Klart du ska åka. Om hon älskar dig och vill dig väl så ska hon låta dig åka. Hur kan hon ens tänka sig att hindra dig från en sådan chans??


    Jag vet inte. Jag förstår inte heller. Det är därför jag lutar mot att det är osäkerhet som slagit griller i henne och att hon egentligen vill med.


    Det är inte jobb som är i vägen, det är inte utbildning, kompisarna finns kvar när vi kommer hem igen. Fattar inte.


    Misstänker dock att en av hennes bästa polare kanske ligger bakom några av de här idéerna. Nästan exakt det du skrev nu fick jag höra av den här "bästisen" på fyllan nyligen, fast omvänt då såklart.

  • Anonym (S)
    Wed 12 Jun 2019 01:25
    #8
    DanneHade skrev 2019-06-12 00:49:09 följande:

    Jag är 23 snart 24.

    Jag ser logiken. Men (och med överväldigande risk att låta slemmig och kliché) så har jag aldrig känt såhär för en kvinna innan. Vad är oddsen att man hittar en person man känner så för igen? Allting kanske skiter sig och då står man där pank, med ett brustet hjärta och ett par skumma utslag på veken sen.

    Sen kanske hopplös förälskelse inte är så sällsynt i det långa loppet. Men för en manspojk som inte riktigt varit med om det innan så känns det ju tyvärr så.

    Kanske är skitbarnsligt men drömmen hade ju varit att få både äta och behålla kakan samtidigt.


    Det låter inge konstigt det är klart man helst vill ha både och! Och jag förstår ditt resonemang.. hon skulle kunna va din livs kärlek och framtida fru... även om jag inte tror det är fallet så skulle det kunna vara så absolut..

    Ibland är det bra att stå inför svåra val därför att det är så vuxenlivet är.

    det är det som är att växa som människa ...ta beslut och ta konsekvanserna av det. Det finns inte ett rätt svar utan man beslutar något och hoppas att utfallet ska vara i samklang med beslutet. Det är som lotto det kan gå hur som helst det viktigaste är att du kan leva med att du tyckte du valde det som var viktigast för dig själv.

    Det kan även bli att utfallet inte blev som du hoppats men det betyder inte heller att du gjorde fel beslut.

    Det jag menar är att du tar ett val och sedan ska du kunna stå upp för valet och leva med det hur utfallet än blev. Bara du själv kan göra prioriteringen.
  • Anonym (sessa­n)
    Wed 12 Jun 2019 01:36
    #9
    +1

    Åk och följ dina drömmar.

    Om du stannar för tjejens skull så finns risken att du ångrar dig.

    Om hon redan visar tendenser till svartsjuka så kommer det inte hålla mellan er iallafall.

    Ta chansen, det är once in a lifetime.

  • Barbro­45
    Wed 12 Jun 2019 04:13
    #10
    +3

    Enligt min erfarenhet, och jag är gammal nog att vara din farmor, det man kan ångra i livet är oftast inte sånt man gjort utan det man inte gjorde.

    Man har frågat människor i slutet av livet vad de ångrade mest, det är ofta att man inte följde sina drömmar.

Svar på tråden Flickvännen tänker lämna om jag följer mina drömmar. Vad bör jag göra?